Η Audi εργαζόταν στο νέο τετρακύλινδρο κινητήρα τα τελευταία δυόμισι χρόνια, εξασφαλίζοντας ότι αυτός μπορεί να αντέξει τις δύσκολες καταστάσεις των αγώνων DTM. Αντίθετα με τους περισσότερους αγώνες, οι ομάδες στο DTM πρέπει να χρησιμοποιήσουν τον ίδιο κινητήρα καθ’όλη τη διάρκεια της σεζόν, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών και των προκριματικών. Συνεπώς, η Audi επένδυσε πολλά χρήματα στο να κάνει τον κινητήρα αξιόπιστο, ξοδεύοντας σχεδόν 1.000 ώρες σε δοκιμές στο δυναμόμετρο.
Οι νέοι κανονισμοί στο DTM απαγορεύουν στα αυτοκίνητα να καταναλώνουν πάνω από 95 κιλά καυσίμου την ώρα, ή 100 κιλά/ώρα όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία «push-to-pass». Παρά τους περιορισμούς για την οικονομία καυσίμου, οι κινητήρες μπορούν να αποδώσουν 100 περισσότερους ίππους από τους περσινούς V8. Ο κινητήρας της Audi «στροφάρει» μέχρι και τις 9.500 στροφές ανά λεπτό και ζυγίζει μόνο 85 κιλά.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Ως αποτέλεσμα, το Audi RS 5 DTM του 2019 θα ζυγίζει λίγο κάτω από 1 τόνο, που σημαίνει ότι η σχέση δύναμης-βάρους βρίσκεται περίπου στους 0,61 ίππους/κιλό. Οι νέοι τετρακύλινδροι μπορεί να μην ακούγονται όπως οι περσινοί V8, αλλά τα φετινά αυτοκίνητα αναμένονται να είναι 3 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τα προηγούμενα.
Η σεζόν του 2019 για τους αγώνες DTM ξεκινά στις 4 Μαΐου στην πίστα του Hockenheimring.