Η έλευση της νέας A-Class, δείχνει να έχει όλα τα προσόντα να δώσει για πρώτη φορά περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις του μοντέλου. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι παρουσιάζεται αισθητά βελτιωμένη σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά και το ότι ο άμεσος ανταγωνισμός της (Audi A3 και BMW Σειρά 1) βρίσκονται στην πόρτα της εξόδου, περιμένοντας τους αντικαταστάτες τους. Η Mercedes από την άλλη πλευρά, φέρνει στην αγορά ένα μοντέλο που βασίζεται σε νέο πάτωμα, έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, έχοντας ταυτόχρονα υποστεί μια μικρή μείωση του βάρους. Κι όλα αυτά, σε ένα σαφώς πιο όμορφο αισθητικά πακέτο.
Έχοντας φτάσει σε μήκος τα 4,41μ. (+12 εκ. σε σχέση με την προηγούμενη), η A-Class έχει παράλληλα και μεγαλύτερο μεταξόνιο. Μη φανταστείτε πάντως δραματική βελτίωση στους χώρους. Σε ένα σημείο που το προηγούμενο μοντέλο υστερούσε, το νέο εμφανίζεται βελτιωμένο, αλλά αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, οι πίσω επιβάτες θα πρέπει να κάνουν εκ νέου κάποιες παραχωρήσεις, κυρίως όσων αφορά στον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατά τους, καθώς ο χώρος για τα κεφάλια και τους ώμους είναι πλέον επαρκής.
Η μεγαλύτερη -και ταυτόχρονα πιο εντυπωσιακή- αλλαγή πάντως στη νέα A-Class, είναι το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα «γυάλινο cockpit», που οι γερμανοί ονομάζουν MBUX, από το Mercedes Benz User Experience. Είναι γεγονός ότι στη σημερινή εποχή, τα πάντα πρέπει να αποτελούν εμπειρία, τουλάχιστον όσα έχουν να κάνουν με τεχνολογία. Και η Mercedes, όπως επιβάλλουν τα σημεία των καιρών, φροντίζει να βάλει τον υποψήφιο αγοραστή σε λογική αγοράς tablet, όταν καλείται να διαμορφώσει το εσωτερικό του νέου του αυτοκινήτου. Επιπλέον, δίνει στον κάτοχό της τη δυνατότητα να πραγματοποιεί συγκεκριμένες ενέργειες μέσω φωνητικών εντολών.
Στη βασική έκδοση, παίρνεις οθόνες 7 ιντσών, ενώ αν βάλεις πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, πας σε διαγώνιο 10,25 ιντσών. Αυτή η τελευταία εκδοχή, ήταν διαθέσιμη στο αυτοκίνητο δοκιμής και είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Όχι μόνο σε σύγκριση με την μικρή και άκομψα τοποθετημένη οθόνη του προηγούμενου μοντέλου, αλλά σε σύγκριση με ότι κυκλοφορεί στην αγορά. Οι δυνατότητες που παρέχουν οι δύο οθόνες για παραμετροποίηση μάλιστα είναι τόσες, που μέσω μιας ειδικής εφαρμογής demo, η Mercedes δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους της A-Class να κάνουν μαθήματα και στο… σπίτι.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όχι όμως κάτι παραπάνω από αυτό που αποτελεί πλέον το αναμενόμενο για κάθε νέο μοντέλο στην κατηγορία.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Το αυτοκίνητο της δοκιμής, ήταν εφοδιασμένο με τον 4κύλινδρο diesel 1.5 λίτρων, με απόδοση 116 ίππους. Σε αντίθεση με τη διαπίστωση που κάναμε κάποτε, ότι οι εκδόσεις πετρελαίου αποτελούσαν ίσως τις πιο ενδιαφέρουσες ενός μοντέλου, στη συγκεκριμένη περίπτωση κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Μπορεί το εν λόγω σύνολο να είναι ήσυχο για τα δεδομένο κινητήρα diesel, όμως αποδεικνύεται αρκετά υποτονικός για γρήγορα προσπεράσματα στον ανοιχτό δρόμο. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DCT διακρίνεται για την πολύ καλή του λειτουργία και με το πρόγραμμα οδήγησης στην επιλογή Sport η κατάσταση βελτιώνεται, αλλά είναι ξεκάθαρο πως η Mercedes έχει θέσει ως προτεραιότητα την άνεση, παρά την σπορτίφ αίσθηση και μεταξύ μας, στην συγκεκριμένη έκδοση πολύ καλά έκανε.
Κινούμενη σε κάθε είδους δρόμο, η A-Class σου δίνει την αίσθηση ενός συμπαγούς και άνετου αυτοκινήτου, που μπορεί να μην προσφέρει μεγάλες δόσεις interaction με τον οδηγό, αλλά εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη σε κάθε είδους συνθήκες. Το μεγαλύτερο προσόν του συγκεκριμένου κινητήρα, είναι η οικονομία, κάτι που άλλωστε είναι αναμενόμενο για μια πετρελαιοκίνητη έκδοση. Το βέβαιο πάντως είναι, πως η νέα A-Class εκλιπαρεί για σαφώς υψηλότερη ιπποδύναμη, με το πλαίσιο να δίνει την αίσθηση πως μπορεί να την διαχειριστεί με άνεση. Τα 10,5’’ για την επιτάχυνση 0-100 και τα 202 χ.α.ώ. τελικής ταχύτητας που ανακοινώνει το εργοστάσιο, μοιάζουν τιμές που επιτυγχάνονται κατά βάση χάρη στον κορυφαίο συντελεστή αεροδυναμικής που διαθέτει η A-Class (Cd 0,25) για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Σε γενικές γραμμές, η νέα μικρομεσαία Mercedes διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα και ηχομόνωση, καθώς και την απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά. Στη συγκεκριμένη έκδοση, δεν επιθυμεί την εμπλοκή του οδηγού σε κάτι παραπάνω από την απλή μετακίνηση, η οποία όμως γίνεται με απαράμιλλο στυλ, ενώ οι δυνατότητες που παρέχει σε επίπεδο συνδεσιμότητας και η προχωρημένη σχεδίαση του πίνακα οργάνων, προσδίδουν το απαραίτητο wow factor για ένα μοντέλο που φέρει τα σήματα της Mercedes. Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, το γεγονός είναι πως με τον τρόπο που οδηγούν πλέον οι περισσότεροι, τα παραπάνω χαρακτηριστικά αρκούν για να δηλώνουν ευχαριστημένοι. Η A-Class από την πλευρά της, μπορεί να θεωρηθεί ως το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας τη δεδομένη χρονική στιγμή, κάτι που όμως ήταν αναμενόμενο από τη στιγμή που τα αντίστοιχα μοντέλα των BMW και Audi πρακτικά έχουν μια 6ετία στην πλάτη τους. Το κυρίαρχο ερώτημα είναι αν τα σκήπτρα θα παραμείνουν σε αυτήν, όταν τον επόμενο χρόνο έρθουν στην αγορά η 3η γενιά της Σειράς 1 και το νέο Α3.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος