Σε δελτίο τύπου με τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας που δημοσιεύτηκε, παρατηρούμε ότι το 2018 δεν ήταν η χρονιά τους, καθώς συνολικά έχασαν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Μέσα στο 2017, η ΝΙΟ υπέγραψε συμφωνίες και μνημόνια με το κράτος και τις σχετικές αρχές στην Jia Ding, στη Σαγκάη, για να χτιστεί ένα εργοστάσιο παραγωγής για εμάς. Η εταιρεία πρόσφατα συμφώνησε με τους αντισυμβαλλόμενους να παρατήσουν αυτό το πλάνο, ενώ αναμένεται η υπογραφή της οριστικής συμφωνίας τερματισμού.»
Το εργοστάσιο στην Σαγκάη ήταν προγραμματισμένο να λειτουργήσει το 2020. Έτσι, η ΝΙΟ συνεργάστηκε με την JAC Motors (Κινέζικος κατασκευαστής αυτοκινήτων) για την δημιουργία των ES8 και ES6, έτσι ώστε να μην χάνουν χρήματα μέχρι τότε. Η συνεργασία του με την JAC Motors μπορεί να μην σταματήσει εδώ όμως, καθώς η ΝΙΟ ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσουν να παράγουν αυτοκίνητα, απλώς δεν θα το κάνουν μόνοι τους.
Μία αναφορά από την ΝΙΟ δηλώνει πως η JAC έχει κατασκευάσει 12.755 ES8 μέσα στο 2018, με 11.348 από αυτά να παραδίδονται σε αγοραστές. Όμως, η συμφωνία ανάμεσα στη ΝΙΟ και στην JAC ορίζει ότι η ΝΙΟ πρέπει να τους πληρώνει για κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζουν, ενώ είχαν ήδη προκαταβάλει 14.5 εκ. $ στην JAC όταν η εταιρεία μπήκε στο χρηματιστήριο, τον Σεπτέμβριο, πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε παραγωγή.
Η εταιρεία έκανε πολύ καλή δουλειά στο να επιβεβαιώσει ότι τα αυτοκίνητα θα παραχθούν, αλλά το κόστος ήταν εξωφρενικό. Είναι περίεργο το πώς ξεπέρασαν τους στόχους τους στην παραγωγή, αλλά το πλάνο για το χτίσιμο του εργοστασίου απέτυχε.
Παρόλα αυτά, πρέπει να περιμένουμε για να δούμε το αποτέλεσμα, καθώς η ΝΙΟ δείχνει αποφασισμένη να συνεχίσει να αναπτύσσεται, τουλάχιστον στο βραχυπρόθεσμο πλάνο της.