Αν για την οδήγηση της νέας BMW 3 η επιλογή της παραλιακής διαδρομής από τη Βούλα στο Σούνιο ήταν κυρίως διαδικαστική, για τη νέα Z4 ήταν ιδανική. Οι περισσότερες άλλωστε από τις ελάχιστες που θα πουληθούν στη χώρα μας, πιθανότατα θα λιώσουν τα ελαστικά τους στην αθηναϊκή ριβιέρα, ασκεπείς.
Από το 2015 που ξεκίνησαν οι φήμες έως και σήμερα, είχαμε ακούσει πολλά για το κοινό πρόγραμμα εξέλιξης των BMW και Toyota, με αντικείμενο τις Z4 και Supra αντίστοιχα, ενώ από τις οθόνες των υπολογιστών και τις σελίδες των περιοδικών έχουν παρελάσει εκατοντάδες εικόνες ψηφιακών σχεδίων, καμουφλαρισμένων μοντέλων δοκιμών και εκθεσιακών πρωτοτύπων.
Σε σχέση με όλα τα παραπάνω, η Z4 είναι αυτό που περιμένεις, αισθητικά. Χαμηλή, πολύ φαρδιά και με μεγάλα μετατρόχια, προτεταμένο ρύγχος και τον οδηγό να κάθεται περίπου πάνω από τον πίσω άξονα, τηρεί με το παραπάνω το κλασικό αισθητικό δόγμα των roadsters. Εντυπωσιακές λεπτομέρειες σε όλες τις πλευρές της συμπληρώνουν το σπορ χαρακτήρα, τον οποίο στο δρόμο τον αντιλαμβάνεσαι κάπως διαφορετικά από αυτό που ορίζουν οι προδιαγραφές της.
Βλέπετε με 197 ίππους και 320 Nm ροπή από τις 1.450 σ.α.λ. μόλις, θα περίμενες το πλαίσιο να «σπαρταράει» σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ειδικά στην αθηναϊκή άσφαλτο. Τίποτα όμως δεν συμβαίνει με τη μικρή έκδοση sDrive 20i που οδηγήσαμε, παρά διαρκής, απρόσκοπτη και γεμάτη επιτάχυνση, ελέω και του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. Με το ESP εκτός, ακόμα και σε κλειστές στροφές το γκάζι μπορεί να πιάνει πάτωμα χωρίς δράματα, καθώς η ιδανική κατανομή βάρους, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και οι φαρδιοί τροχοί δεν επιτρέπουν την παραμικρή παρασπονδία.
Το αυτοκίνητο έχει βάθος, ποιότητα που ξεχειλίζει και εμφάνιση που μαγνητίζει, ωστόσο είναι περισσότερο από προφανές ότι κατασκευάστηκε για να διαχειρίζεται πολλές εκατοντάδες ίππων.
Στη βασική της εκδοχή με το δίλιτρο κινητήρα και την αρνητική συνδρομή των 1.480 κιλών του βάρους, η νέα Z4 είναι εντυπωσιακή αλλά όχι συναρπαστική. Εντυπωσιακή διότι το αμάξωμα είναι βράχος, η θέση οδήγησης εξαιρετική, το τιμόνι ζωντανό και η υποστροφή πανταχού απούσα, ωστόσο το γρανιτένιο πλαίσιο αφήνει σε δεύτερη μοίρα το μοτέρ, αποζητώντας όπως ο Βεδουίνος την καμήλα του το τρίλιτρο σύνολο με τους 340 ίππους της έκδοσης M40i, η οποία προς το παρόν είναι η κορυφαία στη γκάμα.
Με την παραδοχή ότι είναι μάλλον δύσκολο να εκταμιεύσει κανείς 56.300€ για τη βασική Z4 sDrive 20i, τότε τα 66.350€ της αμέσως ισχυρότερης sDrive 30i με το δίλιτρο κινητήρα των 258 ίππων και τα 91.550€ της «καλής» M40i, καθιστούν τη νέα Z4, τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά, «όνειρο θερινής νυκτός».