Είναι ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο, καθώς αντικαθιστά την 488 GTB. Το πιο πρόσφατο μοντέλο σε μία μεγάλη σειρά από διθέσιες berlinettas, καταβάλλει φόρο τιμής στον κινητήρα και την πετυχημένη «συνταγή» του αυτοκινήτου. Ακόμη και αν η F8 Tributo αντικαθιστά την 488, συνεχίζει να εξοπλίζεται με τον 3.9 λίτρων twin turbo V8 κινητήρα.
Ο κινητήρας όμως έχει δεχτεί σημαντικές βελτιώσεις. Πλέον αποδίδει 710 ίππους στις 8.000 στροφές ανά λεπτό και 770Nm ροπής από τις 3.250 στροφές ανά λεπτό. Μπορεί η Ferrari να μην το παραδέχεται, όμως το γεγονός ότι έχει ακριβώς την ίδια απόδοση με την 488 Pista «μαρτυρούν» ότι μάλλον πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα. Η μόνη διαφορά είναι ότι η μέγιστη ροπή στην Pista είναι διαθέσιμη από τις 3.000 στροφές ανά λεπτό.
Αυτό σημαίνει ότι η F8 Tributo έχει εκρηκτικές επιδόσεις. Η επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 2.9 δευτερόλεπτα, ενώ από τα 0 στα 200 χρειάζεται 7.8 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι τα 340 χλμ/ώρα.
Οι επιδόσεις είναι ελάχιστα κατώτερες από αυτές του 488 Pista, καθώς το νέο μοντέλο ζυγίζει 1330 κιλά. Η Ferrari δεν έδωσε λεπτομέρειες για το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά μάλλον θα είναι το ίδιο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που τοποθετήθηκε και στην Pista.
Πέρα από τις αυξημένες επιδόσεις και το ελαφρύτερο αμάξωμα, η F8 Tributo υπόσχεται «καλύτερο έλεγχο στο όριο μαζί με περισσότερη άνεση» συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Αυτό οφείλεται μερικώς στην βελτιωμένη (κατά 10%) αεροδυναμική απόδοση, μαζί με την τελευταία έκδοση του Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν ο μοχλός «Manettino» βρίσκεται στη θέση «RACE». Επιπλέον, η F8 Tributo εξοπλίζεται με την έκδοση 6.1 του συστήματος Side Slip Angle Control και ένα τιμόνι μικρότερης διαμέτρου.
Στυλιστικά, οι αναλογίες της F8 Tributo αποκαλύπτουν ότι δεν πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο. Η εταιρεία δεν το παραδέχεται, αλλά η F8 είναι περισσότερο ένα facelift της 488 GTB, παρά ένα νέο μοντέλο. Διαθέτει νέους προφυλακτήρες και νέα φώτα, αλλά βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα.
Η Ferrari δήλωσε πως η F8 Tributo «είναι ουσιαστικά μία γέφυρα προς τη νέα γλώσσα σχεδιασμού». Το S-Duct στο μπροστινό μέρος του νέου αυτοκινήτου είναι εμπνευσμένο από την Formula 1 και προσφέρει μία αύξηση του downforce κατά 15%.
Τα μικρότερα, οριζόντια LED μπροστινά φώτα επιτρέπουν την τοποθέτηση εισαγωγών αέρα για την ψύξη των φρένων, με αποτέλεσμα την βελτιωμένη ροή του αέρα στον χώρο του εμπρός τροχού. Στο πίσω μέρος, το τζάμι Lexan της F8 διαθέτει γρίλιες, φόρο τιμής στη θρυλική F40.
Πέρα από τον συμβολικό λόγο τοποθέτησης τους, βοηθούν στην εξαγωγή του ζεστού αέρα από τον χώρο του κινητήρα χωρίς να επηρεάζει την αποδοτικότητα της αεροτομής, που «τυλίγει» τα πίσω φώτα.
Η καμπίνα είναι μία ακόμη απόδειξη ότι η Tributo είναι μία εξέλιξη της 488. Διαθέτει τον ίδιο, προσανατολισμένο στον οδηγό, σχεδιασμό, αν και κάποια στοιχεία του έχουν επανασχεδιαστεί. Διαθέτει το νέο HMI (Human Machine Interface), νέο τιμόνι, στρογγυλές οπές κλιματισμού και μία οθόνη αφής 7 ιντσών μπροστά στον συνοδηγό.