Η ιδέα είναι απλή. Ο ενδιαφερόμενος, παραλαμβάνει το όχημα από ένα προκαθορισμένο μέρος, το χρησιμοποιεί όσο επιθυμεί και το επιστρέφει σε επίσης προκαθορισμένο μέρος, καταβάλοντας το αντίτιμο για τη διάρκεια της χρήσης του.
Η Zhidou Greece (αντιπροσωπεύεται από την Ν. Ζυμπάς ΑΕ), σε μία αρκετά εύστοχη στη σύλληψή της ιδέα, θα δοκιμάσει τη δυναμική του car sharing στην Ελλάδα, ξεκινώντας το ερχόμενο καλοκαίρι από τον ιδιαίτερα δημοφιλή τουριστικό προορισμό της Σαντορίνης. Εκεί, θα διαθέσει έναν στόλο 30 οχημάτων προερχόμενων από την Ιταλία, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί επί 1,5 έτος και έχουν κάτω από 10.000 χλμ. στο κοντέρ τους.
Πρόκειται για το μοντέλο D1, με μήκος 2,76 μ. και μεταξόνιο 1,76 μ. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς και ο ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 18 ίππων, του εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 85 χ.α.ώ. Η αυτονομία του, που είναι και το βασικό ζητούμενο σε κάθε ηλεκτρικό όχημα, ανέρχεται σε 145 χλμ. Από τις τεχνικές του προδιαγραφές, καθίσταται σαφές πως πρόκειται για ένα όχημα που προορίζεται για συγκεκριμένη χρήση, κατά βάση εντός ορίων πόλεως ή για μετακινήσεις σε ένα νησί.
Με το τέλος της τουριστικής περιόδου, τα εν λόγω οχήματα θα έρθουν στην Αθήνα, όπου θα μπορούν να πουληθούν και σε ιδιώτες, έναντι 8.900 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί, πως η Zhidou διαθέτει και τα μοντέλα D2 και D2S, που αποτελούν πιο εξελιγμένες εκδοχές του D1, με πιο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες (30 ίππων) και πραγματική αυτονομία 180 χλμ. Η διάρκεια της φόρτισής τους είναι περίπου 7 ώρες, με τον εξοπλισμό τους να περιλαμβάνει ABS, κλιματισμό, αερόσακο οδηγού, ζάντες αλουμινίου και 4 δισκόφρενα. Το κόστος ενός D2 ανέρχεται σε 17.500 ευρώ, και καλύπτεται από εγγύηση 2 ετών. Αντίστοιχα, η μπαταρία έχει εγγύηση για 4 χρόνια και 2.000 κύκλους φόρτισης. Το D2S με πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού, θα κοστίζει 19.500 ευρώ. Το κόστος χρήσης των Zhidou υπολογίζεται σε περίπου 1,7 ευρώ/100 χλμ.
Με δεδομένο το υψηλό κόστος κτήσης ενός ηλεκτρικού οχήματος, η επιλογή της Zhidou να δραστηριοποιηθεί στο car sharing κρίνεται ιδιαιτέρως εύστοχη, καθώς θα αποτελέσει ένα ασφαλές κριτήριο για τη δυναμική τόσο της υπηρεσίας, όσο και της εν λόγω κατηγορίας οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Του Βαγγέλη Φακατσέλη