Από το 1966 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά και μέχρι σήμερα – 53 χρόνια μετά, η σειρά Toyota Corolla αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή και καλοπουλημένα μοντέλα διεθνώς. Η 12η γενιά Corolla, που παρουσιάστηκε προσφάτως, στέλνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το όνομα Auris – διατηρήθηκε στην αγορά επί 10 χρόνια ορίζοντας τις εκδόσεις hatchback – ενσωματώνοντας σχεδόν καθολικά τα προτερήματα της υβριδικής τεχνολογίας Toyota 4ης γενιάς.
Μαζί και μία νέα πλατφόρμα TNGA GA-C που προσφέρει βελτιωμένη θέση οδήγησης, χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 10 χιλ. και μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία κατά 60% σε σχέση με την προηγούμενη πλατφόρμα των μοντέλων Corolla.
Πάνω στο νέο πάτωμα της Toyota έχουν δομηθεί τρία διαφορετικά αμαξώματα που διαφέρουν κατά πολύ και στην μεζούρα. Για παράδειγμα η έκδοση hatchback διαθέτει 5θυρο αμάξωμα δύο όγκων με συνολικό μήκος 4,370 μ. και μεταξόνιο 2,640 μ. την στιγμή όπου οι εκδόσεις sedan και wagon (Touring Sports) έχουν πιο μακριά αμαξώματα – 4,630 μ. και 4,650 μ. αντιστοίχως – με το μεταξόνιο να προσδιορίζεται στα 2,7 μέτρα. Αναλόγως και οι εσωτερικοί χώροι είναι διαφορετικοί, κυρίως εκείνοι της έκδοσης hatchback σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Στα 361 λίτρα είναι η χωρητικότητα του πορμπαγκάζ στο μοντέλο hatchback, στα 471 λίτρα εκείνη του sedan ενώ για το wagon ανεβαίνει στα 598 λίτρα.
Όμως και στο τομέα της σχεδίασης, η Toyota υιοθέτησε την λογική της διαφοροποίησης μεταξύ των τύπων αμαξωμάτων στη νέα γενιά Corolla, προσφέροντας ένα πιο σπορτίβ χαρακτήρα στην έκδοση hatchback κι ένα προφίλ πιο φινετσάτο και ισορροπημένο στα sedan και wagon. Κοινή παράμετρος και των τριών μοντέλων η αναβάθμιση του επιπέδου ηχομόνωσης που προσφέρουν.
Η καμπίνα απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά, με το ευμέγεθες ταμπλό να φιλοξενεί πάνω του μία έγχρωμη οθόνη αφής 8 ή προαιρετικά 10 ιντσών που υποστηρίζει τις λειτουργίες του συστήματος Toyota Touch 2. Από την άλλη, η μεγάλη επιδαπέδια κεντρική κονσόλα θα μπορούσε να έχει περισσότερες θήκες για εναπόθεση μικροαντικειμένων. Γενικώς, το ύφος είναι εκλεπτυσμένο και δίνει την αίσθηση εσωτερικού από αυτοκίνητο της premium κατηγορίας. Επίσης ως ιδιαίτερο στοιχείο της νέας γενιάς Corolla λογίζεται και το κεκλιμένο μπαρπρίζ που δίνει μία αίσθηση βάθους και ευρυχωρίας στους μπροστινούς επιβάτες.
Η νέα Corolla είναι το πρώτο μοντέλο της Toyota που προσφέρεται με δύο υβριδικά συστήματα. Το πρώτο συνδυάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων με συνολική ισχύ 122 ίππους και το άλλο με έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 180 ίππων. Βεβαίως υπάρχουν και εκδόσεις με συμβατική τεχνολογία. Ένας βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων Turbo με ισχύ 116 ίππων συνοδεύει τις βασικές εκδόσεις της σειράς με τα αμαξώματα hatchback και wagon ενώ ένας επίσης βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων με απόδοση 132 ίππων ορίζει την entry level έκδοση στα μοντέλα sedan. Τα υβριδικά μοντέλα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο Multidrive S (τύπου CVT) και όλες οι εκδόσεις Hybrid παρουσιάζουν ρύπους CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. που σημαίνει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (στην Ελλάδα με το υπάρχον φορολογικό καθεστώς).
Οδηγήσαμε για δύο μέρες τα νέα Corolla στην Μαγιόρκα και η γενικότερη αίσθηση από την συμπεριφορά των μοντέλων στο δρόμο ήταν πολύ θετική. Το σύστημα διεύθυνσης είχε καλή πληροφόρηση και την σωστή βαρύτητα. Το αμάξωμα παρουσίαζε ελάχιστες ταλαντώσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ενώ οι αναρτήσεις αν και σφικτές με σχετικά μικρές διαδρομές προσέφεραν υψηλά επίπεδα άνεσης. Αξίζει να σημειωθεί πως η πίσω διάταξη της ανάρτησης είναι πολλαπλών συνδέσμων για όλα τα μοντέλα, με τις εκδόσεις hatchback και wagon (Touring Sports) να προσφέρουν στον έξτρα εξοπλισμό έναν νέο σύστημα αναπροσαρμοζόμενης ανάρτησης (AVS) που συνδυάζεται επίσης με 5 προγράμματα οδήγησης (ECO, Normal, Sport S, Sport S+ και Custom).
To τεχνολογικό οπλοστάσιο της νέας Corolla περιλαμβάνει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας σε ένα πακέτο με την ονομασία Toyota Safety Sense. Μεταξύ άλλων, διατίθενται τα συστήματα Pre-Collision System (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Alert (LDA), Road Sign Assist (RSA), Automatic High Beam (AHB) κ.ά.
Τα νέα μοντέλα Corolla αναμένονται στην ελληνική αγορά τις επόμενες εβδομάδες. Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημος τιμοκατάλογος όμως σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της ελληνικής αντιπροσωπείας, οι τιμές θα ξεκινούν από τα 17.100 ευρώ για την έκδοση sedan με τον κινητήρα 1,6 λίτρων και από τα 17.430 ευρώ για την έκδοση hatchback με τον μικρό κινητήρα 1,2 λίτρων. Η βασική υβριδική έκδοση με αμάξωμα hatchback θα ξεκινά από τα 20.800 ευρώ.
Του Φώτη Ραΐση