Οι μηχανικοί της Ford Performance στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν προσομοιώσεις απόδοσης του κινητήρα και συνεργάστηκαν με μία ομάδα τεχνικών στο τμήμα έρευνας της Ford από την Ευρώπη, οι οποίοι ανέλαβαν τη δομική ανάλυση για τη σχεδίαση του εξαρτήματος. Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Προσθετικής Ψηφιακής Κατασκευής (Digital Additive Production) του Aachen, η ομάδα κατασκεύασε έναν αυλό εισαγωγής από αλουμίνιο, που παρέχει αέρα από τους υπερσυμπιεστές στους κυλίνδρους του κινητήρα.
«Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε πρόσβαση σε απίστευτη τεχνολογία, όμως το συγκεκριμένο project έφερε τόσο εμάς όσο και την υπολογιστική μας ισχύ στο απόλυτο όριο. Ο αυλός εισαγωγής έχει ένα περίπλοκο σχήμα, σαν ιστός, το οποίο δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τις συμβατικές κατασκευαστικές μεθόδους. Καταλήξαμε να διαλύουμε τα υποστηρικτικά συστήματα σε οξύ» δήλωσε ο Raphael Kochengineer, επικεφαλής του τμήματος Advanced Materials & Processes, της Ford στην Ευρώπη.
Η τρισδιάστατη εκτύπωση (ή αλλιώς η προσθετική κατασκευή, όπως αποκαλείται) είναι μία μέθοδος κατασκευής χωρίς εργαλεία, η οποία εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία στη σχεδίαση και συνεπάγεται με εξοικονόμηση βάρους και βελτιωμένη απόδοση.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται συχνά στην εξέλιξη οχημάτων Ford για τη δοκιμή και βελτιστοποίηση διαφορετικών σχεδίων, αλλά και για την κατασκευή εργαλείων γρηγορότερα και με χαμηλότερο κόστος. Για τον αυλό εισαγωγής που ζυγίζει περίπου 6 κιλά, η διαδικασία κατασκευής διήρκεσε πέντε ημέρες. «Νομίζω ότι η Ford έκανε εξαιρετική δουλειά.
Αυτό είναι το αγαπημένο μου εξάρτημα στο ‘Hoonitruck’. Δεν μπορείς να το κατασκευάσεις διαφορετικά», δήλωσε ο Ken Block.
Πρόσφατα η Ford κέρδισε βραβεία από τον Αυτοκινητιστικό Τμήμα της Ένωσης Μηχανικών Πλαστικών για τα εξαρτήματα που έφτιαξε σε 3D εκτυπωτή για το Ford Ranger και τη Mustang.
https://www.youtube.com/watch?v=6GsuRCGEZno&feature=youtu.be