Αν δεν το είχα οδηγήσει, ενδεχομένως να το σήκωνα κι εγώ, καθότι πρόκειται για ένα υψηλόσωμο αυτοκίνητο, ευθυτενές, που δεν φοβάται να δείξει το μπόι και την απόσταση του από το έδαφος.
Κι όμως, δεν «γυρίζει», όπως θα έλεγε και ο Γαλιλαίος αν ήθελε να αποφύγει την ιερά εξέταση. Υπάρχει ένας καλός λόγος που ξεκινήσαμε παράδοξα τον σχολιασμό του EcoSport, ήτοι από τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, αντί να το πάμε παραδοσιακά, με αφετηρία το σχεδιασμό του αμαξώματος. Και δεν είναι άλλος από αυτά ακριβώς, τα οδηγικά του στοιχεία που συνθέτουν έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα, ειδικά εφόσον μιλάμε για ένα SUV. Από ένα τέτοιο λοιπόν, περιμένεις πολλά: Να έχει χώρους, εποπτική θέση οδήγησης, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και συνακόλουθες δυνατότητες να κινηθεί εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Αυτά είναι τα καλά. Διότι, το τίμημα είναι -μεταξύ άλλων- η δυσαρμονική συμπεριφορά στο δρόμο, ένα τίμημα που μερικές φορές πληρώνεται με ιδρώτα στο τιμόνι. Έτσι, ενώ το αμάξωμα του EcoSport σε βεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα SUV, οδηγικά σου ψιθυρίζει ότι μπορείς να του έχεις εμπιστοσύνη, να το πιέσεις κι άλλο γιατί σε παίρνει, να μην το φοβηθείς γιατί θα σε προειδοποιήσει εγκαίρως για το τι πρόκειται να κάνει. Ή μάλλον να μην κάνει, γιατί τα ηλεκτρονικά θα είναι εκεί για να επέμβουν διακριτικά.
Και μια που είπαμε «νέο», πρέπει να αναφέρουμε ότι τυπικά, πρόκειται για ένα ανανεωμένο μοντέλο, αφού δεν υπάρχουν δομικές αλλαγές. Όμως, αυτές είναι πολυάριθμες, τόσες που το «ανανεωμένο» είναι κρίμα κι άδικο. Πέραν του αμαξώματος που έχουμε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέα φωτιστικά σώματα (σ’ αυτά συνυπολογίστε και τα αεροδυναμικά βοηθήματα του ST-Line), οι μεγάλες διαφορές παρατηρούνται στο εσωτερικό, όπου η συνολική ποιότητα είναι αισθητά βελτιωμένη, η σχεδίαση παραπέμπει στο Fiesta και πολύ καλά κάνει, και η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος infotainment «SYNC 3» ξεχωρίζει στο μέσο του ταμπλό. Με δεδομένες τις διαστάσεις του μοντέλου και το ψιλόλιγνο του αμαξώματος, οι χώροι, αν και δεν αποτελούν το ατού του EcoSport, παραμένουν ικανοποιητικοί. Η χρηστικότητα από την άλλη είναι εξαιρετική και υπάρχουν δεκάδες (κυριολεκτικά) θήκες και θέσεις για αντικείμενα διάσπαρτες στην καμπίνα των επιβατών.
Πολυβραβευμένος και πολυτάλαντος, ο EcoBoost του ενός λίτρου και των τριών κυλίνδρων στην εκδοχή των 140 ίππων, συνδυάζεται με ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Τα οφέλη είναι απτά και έχουν να κάνουν τόσο με την κατανάλωση, όσο και με τις επιδόσεις. Στα παραπάνω, προστίθενται η λειτουργία του κινητήρα με την άμεση απόκριση και η μπόλικη δύναμη (κυρίως στις ψηλές στροφές) και, στο βαθμό που μιλάμε για το ST-Line, τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης μαζί με τους ευμεγέθεις τροχούς. Το αποτέλεσμα είναι ένα crossover μεν, που μας θυμίζει ότι προέρχεται από μια οδηγοκεντρική εταιρία δε.
Με κάτι περισσότερο από 21.000 ευρώ, το ST-Line είναι μια υπερεξοπλισμένη έκδοση του EcoSport που μπορεί να τα κάνει «όλα» και καλά.
Powered by QUATTRORUOTE
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]