Η τσέχικη εταιρεία, υπό την καθοδήγηση του VW Group στο οποίο ανήκει, κατάφερε πολύ νωρίς να βρει το δρόμο της και να απευθυνθεί με μεγάλη επιτυχία σε πολύ συγκεκριμένο κοινό. Πιο συγκεκριμένα, σε αυτό που επιζητά πολύ αυτοκίνητο για τα λεφτά του, σε καμία περίπτωση όμως της λογικής «είναι το φτηνότερο, γιατί είναι το χειρότερο».
Από την πρώτη ακόμα γενιά της, η Octavia έγινε το απόλυτο best seller της Škoda και ένα από τα πλέον πετυχημένα μοντέλα πολλών ευρωπαϊκών αγορών. Ο ισορροπημένος συνδυασμός πολλών πλεονεκτημάτων που σχετίζονται κυρίως με τους χώρους και την πρακτικότητα, έδωσαν στο κομψό αυτό σεντάν αμάξωμα με τις πέντε όμως πόρτες τη δυνατότητα να αναγεννήσει την τσέχικη μάρκα και να την καταστήσει μια από τις πλέον πετυχημένες του VW Group.
Σε κάποιες αγορές η Octavia έχει λανσαριστεί ως μεσαίο οικογενειακό μοντέλο (D) με ανταγωνιστές τα Ford Mondeo, VW Passat κ.ο.κ, ενώ σε άλλες ως μικρό-μεσαίο (C), με ανταγωνιστές τα Ford Focus, VW Golf κ.ο.κ. Με μήκος 4,67 μέτρα, μάλλον δεν θέλει να ανήκει πουθενά και αυτή η χωροταξική αντισυμβατικότητα που τη χαρακτηρίζει, αποβαίνει σε καλό. Από άποψη χώρων αντιπαρατίθεται με τους μεγάλους ανταγωνιστές της, από άποψη πρακτικότητας, ευκολίας στάθμευσης και κόστους, με τους μικρούς.
Είναι προφανές ότι η επιλογή της Škoda να μην τεντώσει υπερβολικά την Octavia από γενιά σε γενιά, ακολουθώντας την πρακτική του ανταγωνισμού, αλλά ούτε και να την κρατήσει ιδιαιτέρως συμπαγή, αποδίδει εξαιρετικά στο εμπορικό πεδίο. Ανάλογα θετική επίδραση για την αποδοχή της Octavia από το κοινό είχε και η πάγια τακτική της σχεδίασης του αμαξώματος, η οποία δίνει την εικόνα ενός συμβατικού σεντάν (τετράθυρου δηλαδή μοντέλου 3 όγκων), με το άνοιγμα όμως του χώρου αποσκευών να καλύπτεται από μια τεράστια και εξαιρετικά πρακτική πέμπτη πόρτα.
Αισθητικά το εσωτερικό της Octavia δεν είναι το πιο ευφάνταστο. Είναι όμως απόλυτα σύμφωνο προς το χαρακτήρα του μοντέλου, δηλαδή πολύ εργονομικό. Το πιο εντυπωσιακό σημείο του μοντέλου ωστόσο είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Πέντε επιβάτες φιλοξενούνται με τη μέγιστη δυνατή άνεση, δεδομένων των εξωτερικών διαστάσεων, ενώ ο χώρος αποσκευών με όγκο 590 λίτρα, έχει κανονικό σχήμα και πολύ εύκολη πρόσβαση, χάρη στη μεγάλη πέμπτη πόρτα.
Με κόστος μικρού – μεσαίου και χαρίσματα μεσαίου μοντέλου, η Octavia δεν χρειάζεται να προσπαθήσει πολύ για να εδραιωθεί ως η κορυφαία επιλογή κάλυψης των μεταφορικών αναγκών μιας οικογένειας. Από την άλλη πλευρά ωστόσο, η πληθώρα των εναλλακτικά διαθέσιμων κινητήρων με καύσιμο τη βενζίνη ή το φυσικό αέριο, καθιστά την επιλογή της έκδοσης diesel μια δύσκολη εξίσωση. Όχι γιατί ο κινητήρας δεν είναι καλός, αλλά διότι μέσα στη γκάμα του μοντέλου υπάρχουν εξίσου οικονομικές σε κατανάλωση προτάσεις και ταυτόχρονα ακόμα πιο προσιτές σε κόστος αγοράς. Ο συνδυασμός της δοκιμής κοστίζει 25.480€ και μας βάζει σε σκέψεις, όχι σε σχέση με τον ανταγωνισμό περισσότερο, όσο σε σχέση με τις Octavia βενζίνης.
Ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων της VW, ο οποίος φιλοξενείται από τη συγκεκριμένη Octavia στην έκδοση των 116 ίππων, εξελίσσεται σαν το σωστά παλαιωμένο κρασί. Κάθε του εκδοχή είναι καλύτερη από την προηγούμενη, με λιγότερο θόρυβο, μεστή απόδοση από πολύ χαμηλές στροφές και άνετο ανέβασμα στροφών. Παρά την μέτρια στα χαρτιά απόδοση των 116 ίππων, η ροπή των 250 Nm που αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ. μόλις και το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.320 κιλών του αμαξώματος επιτρέπουν εντυπωσιακά καλές επιδόσεις, με μέγιστη ταχύτητα 202 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.
Η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη είναι εξαιρετική, ενώ οι 7 σχέσεις φροντίζουν ώστε το μοτέρ να λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος απόδοσης, με αποτέλεσμα πολύ χαμηλή κατανάλωση. Σε πραγματικές συνθήκες, τα 5 και κάτι λίτρα δεν είναι δύσκολο να γίνουν μόνιμη ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδιού.
Powered by QUATTRORUOTE
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]