Στη Skoda δεν έχασαν καιρό. Δεν προλάβαμε ακόμη να απολαύσουμε το concept Vision RS, που αποτέλεσε μία πρώτη δήλωση για το πώς θα είναι ένα μελλοντικό μοντέλο δύο όγκων στην μικρομεσαία κατηγορία, και η εταιρεία θα περάσει το μοντέλο σε μαζική παραγωγή μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους. Βεβαίως, τα αποκαλυπτήρια, αναμένονται το πρώτο διάστημα του 2019 και εμείς, με τη σειρά μας, δοκιμάσαμε να αποκαλύψουμε πρόωρα την τελική του εμφάνιση
Το νέο μοντέλο ονομάζεται Scala, υποδηλώνοντας τη νέα πορεία της εταιρείας. Το Scala θα τοποθετηθεί μεταξύ του Fabia και του Octavia. Δεν έχουν γνωστοποιηθεί ακόμη όλες οι λεπτομέρειες του νέου μοντέλου.
Αυτό που έχει ανακοινωθεί, ωστόσο, είναι ότι η στάνταρ έκδοση δεν θα αποσυνδεθεί εντελώς από το concept, αν και στην τελική του μορφή θα απλοποιηθούν τα έντονα φουτουριστικά στοιχεία του πειραματικού μοντέλου.
Λίγο μετά το Scala θα δούμε από την Skoda κι ένα compact crossover – με άγνωστη προς το παρόν ονομασία – που αναπτύχθηκε πάνω στην ίδια πλατφόρμα (MQB A0) η οποία χρησιμοποιείται ήδη στα supermini του ομίλου VW όπως τα Audi A1, Seat Ibiza και Volkswagen Polo.
Όπως αναμενόταν, το νέο μοντέλο της Skoda είναι πεντάθυρο. Ένα αυτοκίνητο γεμάτο γωνίες, παραπέμποντας κάτι μεταξύ σε Golf και Leon και λίγο αποδεσμευμένο από τις γνωστές συνταγές σχεδίασης της Skoda. Για να καταλάβουμε το γιατί, πρέπει να επιστρέψουμε στο περασμένο καλοκαίρι, όταν στην τσεχική έδρα μπορέσαμε να θαυμάσουμε το πρώτο concept car (Vision RS) αλλά και τη μακέτα του crossover.
Το μοντέλο δύο όγκων παρουσίαζε ήδη εμφανώς τα σημάδια που προοιώνιζαν τη σημερινή του εξέλιξη, ιδίως όσον αφορά στο μέγεθος και τον σχεδιασμό του πίσω μέρους, σηματοδοτώντας έτσι την αρχή μιας ολοκαίνουριας στιλιστικής τάσης, που συμπεριλαμβάνει και τους εσωτερικούς χώρους.
Οι διαστάσεις του Scala δεν αποκλίνουν από εκείνες του Vision RS. Επομένως, έχει μήκος 4,35 μέτρα και πλάτος 1,81. Το ύψος είναι περίπου 1,43 − παρόμοιο με εκείνο του Seat Leon – υπογραμμίζοντας το σπορ χαρακτήρα, που τονίζεται και από τα αισθητικά στοιχεία. Το μπροστινό μέρος, για παράδειγμα, είναι φαρδύ και λεπτό, με πλατιά μάσκα την οποία διατρέχουν κατακόρυφες λωρίδες και αιχμηρά φανάρια. Το καπό, με τη σειρά του, διαθέτει έντονες γραμμές. Το πίσω μέρος είναι πρωτότυπο, χάρη στο μεγάλο κεκλιμένο πίσω παράθυρο το οποίο, στο τμήμα που προσκολλάται στα φώτα, έχει μια λαμπερή μαύρη λωρίδα και περιλαμβάνει, για πρώτη φορά σε ένα ευρωπαϊκό μοντέλο, τη λέξη Skoda αντί του λογότυπου.
Οι θέσεις στην καμπίνα είναι πέντε, αρκετά άνετες χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ επαρκής (στο concept ήταν 430 λίτρα). Το περιβάλλον είναι σπορ, μινιμαλιστικό, και κυριαρχείται από οριζόντιες γραμμές και από ένα σχεδόν αιωρούμενο monitor-tablet, στο κέντρο, το οποίο θα γίνει μόνιμο στοιχείο στο μέλλον.
Προβλέπεται ευρεία γκάμα κινητήρων: βενζίνη, diesel, μεθάνιο και αργότερα ένα υβριδικό plug-in, ίσως σε μορφή RS. Το ηλεκτρικό, αντίθετα, δεν θα είναι μέρος τoυ σεναρίου.
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]