Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που εκπληρώνει άριστα το ρόλο του αφού σε όλα τα φλέγοντα ζητήματα δίνει αποστομωτικές απαντήσεις. Η BMW 218d ACT είναι το αυτοκίνητο που πρέπει να έχεις αν θέλεις να λέγεσαι ολοκληρωμένος οικογενειάρχης.
Μάλιστα, σαν παραδοσιακή “μπέμπα” δύναται να σου κλείσει το μάτι, αφού κινείται ταχύτατα και με χάρη που θα ζήλευαν πολλά σπορτίφ κόμπακτ αυτοκίνητα.
Η 218d χρησιμοποιεί ένα 2λιτρο 4κύλινδρο ντίζελ 150 ίππων, που ανταποκρίνεται εξαιρετικά σε κάθε είδους απαίτηση. Αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση λόγω της πλούσιας ροπής από τις χαμηλές στροφές, κάτι που σε κάνει να ξεχνάς τόσο το βάρος όσο και το σχήμα της ACT. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και η 218d είναι αρκετά σβέλτη προκειμένου να προσπερνάει με ασφάλεια τόσο στον ανοιχτό δρόμο, όσο και στον επαρχιακό. Αρκετά εύστροφος για ντίζελ, ο κινητήρας είναι δυνατός και μάλιστα αρκετά πολιτισμένος. Όλα τα λεφτά φυσικά είναι το πολύ καλό οκτάρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο συνεργάζεται άψογα μαζί του χάρη στη σωστή κλιμάκωση των σχέσεων και σου δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις επακριβώς το προσωπικό στιλ οδήγησης στο αυτοκίνητο. Εντελώς αυτόματη λειτουργία (D), σπορ διάταξη (SD), αλλά και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας (M) και μάλιστα με αστραπιαίες αλλαγές, που εύκολα σου φέρνουν το χαμόγελο στα χείλη. Άλλο ένα σημαντικό ατού της ACT είναι η κατανάλωση, που είναι αρκετά χαμηλή για δίλιτρο σύνολο, γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. ή και λιγότερο στην πόλη και κοντά στα 6 στο ταξίδι.
Στο δρόμο η εικόνα από την πολυμορφική BMW είναι άκρως θετική, αφού έχει στην πλειονότητα των περιπτώσεων ουδέτερη συμπεριφορά, με καλό κράτημα και προοδευτική υποστροφή όταν φτάσεις στα όρια της πρόσφυσης, που δεν δείχνει τάσεις για μετατροπή σε υπερστροφή αν αφήσεις το γκάζι. Άλλωστε, ακόμα κι αν συνέβαινε αυτό, υπάρχει το εξαιρετικό ESP, που θα επενέβαινε για να διορθώσει κάθε παρέκκλιση από τόσο στην πορεία. Παρότι δεν διαθέτει σπορτίφ χαρακτήρα, αφού και οι κλίσεις στις στροφές είναι κάπως αυξημένες σε σχέση με τα σεντάν και τα χάτσμπακ της BMW, η ACT αποδεικνύεται αποτελεσματική σε κάθε είδους δρόμο, χωρίς να σε φέρνει ποτέ σε δύσκολη θέση. Η άνεση από την κύλιση που προσφέρει είναι σαφώς καλύτερη από αυτή των άλλων μικρομεσαίων BMW, που έχουν πιο σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις, για ευνόητους λόγους. Το πολύ καλά φρένα και το αντίστοιχα καλό σε αίσθηση τιμόνι, συμπληρώνουν το παζλ ενός συνειδητά ισορροπημένου αυτοκινήτου που «έχει στο κάδρο» την οικογένεια.
Πρόσημο θετικό λοιπόν για ακόμη μια BMW με συμπαγείς διαστάσεις, πλούσιους εσωτερικούς χώρους στην καμπίνα, κορυφαία ποιότητα, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, πολύ καλές επιδόσεις και συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά και την αίγλη του σήματος. Χαλάλι τα 32.050 ευρώ…
Γιάννης Τσιρογιάννης