Προφανώς, η μοναδικότητα δεν αφορά στην κατηγορία των SUV. Πώς θα μπορούσε άλλωστε, όταν μιλάμε για την πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς; Το Duster είναι μοναδικό γιατί ως προϊόν, χαρακτηρίζεται από μια σπάνια ειλικρίνεια. Κοιτάζει το αγοραστικό κοινό στα μάτια και του λέει την αλήθεια, με τρόπο που σπάνια κάνουν τα αυτοκίνητα. Για την ακρίβεια, πολλά μοντέλα της αγοράς, οφείλουν μεγάλο μερίδιο της εμπορικής τους επιτυχίας, στο γεγονός ότι καταφέρνουν με έντεχνο τρόπο να κρύψουν την αλήθεια.
Ποιά είναι αυτή; Ότι στις χαμηλές και μεσαίες κατηγορίες τιμών, δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Εδώ υπάρχουν περιπτώσεις που χρειάζονται παραχωρήσεις ακόμη και στις υψηλές κατηγορίες τιμών. Το Duster αποτελεί την εξαίρεση, όντας το μοναδικό μοντέλο της αγοράς, που τονίζει τα προτερήματά του, χωρίς να κάνει χρήση make up για να καλύψει τις αδυναμίες του. Το βλέπεις μέσα-έξω, αφιερώνεις λίγο χρόνο να διαβάσεις το γενεολογικό δέντρο των μηχανικών του μερών και that’s it. Έχεις την πλήρη εικόνα για το τι πρέπει να περιμένεις.
Μάλιστα, αυτοκίνητα όπως το Duster, δίνουν τη δυνατότητα στον κατασκευαστή τους, με στοχευμένες επεμβάσεις όταν έρθει η ώρα ενός facelift ή της επόμενης γενιάς, να επιτυγχάνουν ουσιαστική αναβάθμιση. Ότι ακριβώς συνέβη στην περίπτωση του μικρομεσαίου SUV της Dacia. Κάθε ορατό πάνελ του αμαξώματος είναι νέο στο Duster που έκανε ντεμπούτο στα τέλη του περασμένου χρόνου. Νέα φώτα μπροστά-πίσω, φουσκωμένα φτερά, μεγαλύτεροι τροχοί και νέοι προφυλακτήρες, προσδίδουν μια πιο μυώδη εμφάνιση στο Duster, την ώρα που οι διαστάσεις παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες. Αυτό που μένει ως γενικό συμπέρασμα της εμφάνισης του νέου μοντέλου, είναι πως αυτή βελτιώθηκε, χωρίς να χάνει ίχνος αναγνωρισιμότητας.
Οικονομία κλίμακας
Βέβαια, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι λόγοι για τους οποίους συνέβη αυτό. Κυριότερος, είναι πως κάνει χρήση του πατώματος του προηγούμενου μοντέλου. Που με τη σειρά του, βασιζόταν στο πάτωμα προηγούμενης γενιάς του Clio, στοιχείο που με τη σειρά του συμβάλλει σημαντικά στην επίλυση της εξίσωσης που ακούει στο όνομα εξοικονόμηση κόστους. Κάποια εξαρτήματα του αμαξώματος, όπως το παρμπρίζ και οι μπροστινές πόρτες, είναι τα ίδια που τοποθετούνται και στο Sandero, κάτι που επίσης βοηθάει στην παραπάνω εξίσωση.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Στο εσωτερικό συναντάμε καινούργιο ταμπλό, νέα καθίσματα και αναβαθμισμένο σύστημα infotainment, που πάντως, είναι εμφανώς παλαιότερης κοπής από τα αντίστοιχα συστήματα στα νεότερα μοντέλα της αγοράς. Αυτη η σημαντικά βελτιωμένη εικόνα του εσωτερικού, παραπέμπει σε παλαιότερα μοντέλα της Renault, στοιχείο που εμπεριέχει προφανώς μια αντίφαση. Η οποία έρχεται να ολοκληρωθεί από τα μέτριας ποιότητας υλικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, την ώρα που η συνολική ποιότητα συναρμολόγησης δείχνει καλή.
Οι χώροι του Duster τόσο μπροστά όσο και πίσω, είναι από τους καλύτερους που μπορείς να αγοράσεις σε αυτή την κατηγορία τιμής και το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, αν και στην έκδοση 4×4, θα πρέπει να θυσιάσεις σχεδόν ένα 20% των 445 λίτρων, αν επιλέξεις κανονική ρεζέρβα αντί για κιτ επισκευής, κάτι που φαντάζει ως το πιθανότερο σενάριο από τη στιγμή που αγοράζεις 4×4.
Κάτω από το καπό, συναντάμε τον 1.5 diesel με 110 ίππους, που συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και κατ’ επιλογή τετρακίνηση. Μέχρι τις αρχές του 2019 που αναμένεται η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.2, η συγκεκριμένη έκδοση (ανεξαρτήτως τετρακίνησης), είναι αυτή που θα πρέπει να επιλέξει κανείς, παρά τον αφορισμό των diesel. Πρόκειται για κινητήρα που παρά το ότι δεν είναι ισχυρός, κινεί αξιοπρεπέστατα το Duster και αποδεικνύεται αρκετά οικονομικός σε πραγματικές συνθήκες. Σε άλλα νέα, το -πλέον- ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια από τον προκάτοχό του, αν και είναι σχετικά ελαφρύ. Από την άλλη πλευρά, το κυριότερο χαρακτηριστικό του κιβωτίου 6 σχέσεων, είναι η πολύ κοντή του κλιμάκωση.
Απροβλημάτιστη οδήγηση
Σε γενικές γραμμές πάντως, το Duster επιταχύνει αξιοπρεπώς μέχρι τα επίπεδα των ορίων ταχύτητας στις εθνικές οδούς και είναι ξεκούραστο στο ταξίδι παρέχοντας ικανοποιητική άνεση. Στην έκδοση 4×4 μάλιστα, η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση μειώνει σημαντικά τους κραδασμούς που χαρακτηρίζουν τις 2κίνητες εκδόσεις με τον ημιάκαμπτο άξονα. Στις στροφές, η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων έχει ως συνέπεια σχετικά αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς όμως το χαρακτηριστικό αυτό να προβληματίζει το οδηγό. Σε περίπτωση που θελήσεις να κινηθείς εκτός δρόμου, η συγκεκριμένη έκδοση του Duster, είναι από τις καλύτερες επιλογές που μπορείς να έχεις στην κατηγορία των SUV, ανεξαρτήτως κατηγορίας τιμής. Σύμμαχοι στις off road εξορμήσεις είναι εκτός από την δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η επιλογή ελαστικών on-off.
Με δεδομένο πως το Duster χωρίς 4×4, μπορεί να αποκτηθεί από 13.670€, τα 17.350€ της τετρακίνητης έκδοσης, ακούγονται αρκετά. Κι όμως, είναι πάνω από 50% λιγότερα απ’ ότι θα απαιτούνταν για οποιοδήποτε τετρακίνητο SUV του segment C. Τι αγοράζεις με αυτά τα λεφτά; Ένα εξιοπρεπές σχεδιαστικά αυτοκίνητο, με πολύ καλούς χώρους, ικανοποιητικό εξοπλισμό, ξεκούραστο στο ταξίδι και οικονομικό στη χρήση. Α, και με πολύ καλές επιδόσεις εκτός δρόμου. Που θα χρειαστούν παραχωρήσεις; Στην ποιότητα των υλικών, την so and so οδική συμπεριφορά κρινόμενη με τα σημερινά στάνταρ του ανταγωνισμού και την απουσία των δεκάδων ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Η ουσία όμως, είναι πως αγοράζεις περισσότερο αυτοκίνητο για τα λεφτά που δίνεις. Το Duster δεν επιχειρεί σε καμία περίπτωση να σε ξεγελάσει. Είναι ειλικρινές και όπως έχει δείξει η αγορά, η ειλικρίνεια -τουλάχιστον στα αυτοκίνητα- ανταμείβεται.
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]