Η Vespa Elettrica, όπως ονομάζεται, θα παράγεται στο εργοστάσιο Pontedera στην επαρχία της Πίζας, απ’ όπου ξεκίνησε και η παραγωγή της πρώτης Vespa την άνοιξη του 1946. Τα πρώτα οχήματα θα είναι ήδη διαθέσιμα στην αρχή του Οκτωβρίου και για παραγγελίες μόνο στο διαδίκτυο σε ειδικό ιστότοπο. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη και στη συνέχεια θα επεκταθούν στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ασία από τις αρχές του 2019.
Η Vespa μηδενικών ρύπων εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 4 kW (περίπου 5,4 ίππων) με ροπή 200 Nm που προσομοιάζει σε απόδοση ένα συμβατικό scooter 50 κ.εκ. Η μέγιστη αυτονομία με μία φόρτιση φθάνει στα 100 χλμ. Η μπαταρία είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου ενώ υπάρχει και σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας KERS για την επίτευξη αυτής της αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μπαταρία που χρησιμοποιείται στη Vespa Elettrica υποστηρίζει περίπου 1000 πλήρεις κύκλους φόρτισης που μεταφράζεται σε λειτουργία από 50.000 έως 70.000 χλμ. μέχρι την αντικατάστασή της. Η δε φόρτισή της απαιτεί χρόνο περίπου 4 ωρών.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Η Piaggio θα κυκλοφορήσει στην αγορά και μία ακόμα έκδοση με το διακριτικό X που θα προσφέρει αυτονομία έως και 200 χλμ. χάρη σε μια υβριδική δομή που θα διαθέτει. Στην περίπτωση αυτή έχει προστεθεί μία βενζινογεννήτρια και ένα ντεπόζιτο 3 λίτρων. Για να χωρέσει αυτή η δομή έχει τοποθετηθεί μικρότερη μπαταρία. Έτσι, αμειγώς ηλεκτρικά η Vespa Elettrica X μπορεί να κινηθεί για 50 χλμ. ενώ μετά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για την κίνηση του οχήματος αναλαμβάνει η γεννήτρια όπου προσθέτει στην αυτονομία άλλα 150 χλμ.
Κατά τα λοιπά, η ηλεκτρική Vespa διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας (Eco και Power) με το mode Eco να διευρύνει την αυτονομία αλλά να περιορίζει και την τελική ταχύτητα στα 30 χλμ./ώρα – ταχύτητα όπου σήμερα κινούνται τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Οι τροχοί είναι αλουμινένιοι 12 ιντσών μπροστά και 11 ιντσών πίσω, υπάρχουν φώτα LED, τηλεχειριστήριο χρήσης από μακριά, θύρα USB αλλά και χώρος για τοποθέτηση ενός ανοιχτού κράνους (τύπου Jet) κάτω από την σέλα.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]