Σε πρώτη ανάγνωση το Jimny είναι το αυτοκίνητο που δεν δημιουργήθηκε από μια ομάδα χαρισματικών σχεδιαστών και μηχανικών αλλά από το κατά λάθος άνοιγμα του χρονοντούλαπου της αυτοκινητικής ιστορίας. Αυτό το τονίζει έτι περαιτέρω και η συνειδητή επιλογή κατά τη σχεδίαση του αμαξώματος, να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με περίπτερο. Το Jimny όχι μόνο είναι μα δείχνει κιόλας εργαλείο, τετράγωνο, σκληρό, άκαμπτο αλλά χρυσάφι στα χέρια κάθε καλού μάστορα.
Στην κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης αλλά και σε ακόμα μεγαλύτερες, έως αυτή του Jeep Wrangler, δεν υπάρχει κανέναν άλλο σύγχρονο μοντέλο που να χρησιμοποιεί σχεδόν όλες τις λύσεις των πρωτοπόρων της τετρακίνησης, περίπου εκατό χρόνια πριν. Ξεχωριστό ατσάλινο πλαίσιο τύπου σκάλας και βιδωτό σε αυτό αμάξωμα, άκαμπτους άξονες εμπρός πίσω, ενδιάμεσο κιβώτιο υπό – πολλαπλασιασμού των σχέσεων μετάδοσης και έναν σύγχρονο μεν, αλλά τοποθετημένο κατά μήκος κινητήρα, σε ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο που ξεπερνά ελάχιστα τα 3,5 μέτρα.
Τεχνολογικά τo Jimny του 2018, που ακόμα δεν έχει πατήσει τροχούς στην άσφαλτο, είναι ένας μαθουσάλας. Aποτελεί το αντίστοιχο του Μπέντζαμιν Μπάτον στο χώρο του αυτοκινήτου, του ανθρώπου δηλαδή που σύμφωνα με τη φαντασία των σεναριογράφων του Χόλιγουντ, γεννήθηκε γέροντας και πέθανε νέος. Παρά μάλιστα την κόντρα φύση του, έζησε μια συναρπαστική ζωή. Μήπως κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το Jimny;
Η Suzuki μάλλον έπραξε πολύ σοφά που δεν μετάλλαξε το Jimny. Ναι, έχει πολύ πιο οικονομικούς και αποδοτικούς κινητήρες, σύστημα πολυμέσων, συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και ότι επιτάσσει η εμπορική και νομική συμμόρφωση, όμως επί της ουσίας είναι το ίδιο «κατσίκι», όσο και την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, στις αρχές της δεκαετίας του ’70.
Ενώ το γεγονός της ραγδαίας ανάπτυξης και σταδιακής επικράτησης των SUV έναντι των μοντέλων παραδοσιακών κατηγοριών βασίστηκε στη θεωρία της εξέλιξης των ειδών του Δαρβίνου, απολύοντας σταδιακά όλα τα αρνητικά χαρακτηριστικά του παρελθόντος (υψηλή κατανάλωση, μεγάλο βάρος, μέτρια οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, τεράστια κατανάλωση, κακή παθητική ασφάλεια τα κυριότερα από αυτά) το Jimny τα είχε ήδη κατακτήσει όλα τα παραπάνω και διατήρησε και κάτι ακόμα: τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες. Μπορείτε να είστε σίγουρες και σίγουροι ότι και πάλι, όσον αφορά στην κίνηση στην άσφαλτο, το Jimny θα υπολείπεται σημαντικά έναντι ενός Captur, 2008, Arona, C3 Aircross, Kona, Ecosport και κάθε άλλου μικρού SUV. Και ενώ η Suzuki έχει Vitara ή Ignis να αντιπαραθέσει σε όλα τα παραπάνω, κανείς κατασκευαστής δεν έχει αντίπαλο του Jimny.
Παρόλα αυτά υπάρχει εκεί έξω μια ικανή μάζα αγοραστικού κοινού, που ακόμα αποζητά τις ικανότητες που έκανα τα πραγματικά 4Χ4 δημοφιλή και ταυτόχρονα το budget δεν επιτρέπει επιλογές επιπέδου Jeep Wrangler. Σκεφτείτε τι θα προτείνατε εσείς σε κάποιον που θα ζητούσε ένα μικρό και εύχρηστο αυτοκίνητο, οικονομικό και με χαμηλό σχετικά κόστος αγοράς, το οποίο όμως να μπορεί ταυτόχρονα στον ελεύθερο χρόνο του οδηγού του να ανταποκριθεί στην πιο σκληρή εκτός δρόμου χρήση. Jimny προφανώς, ένα αυτοκίνητο τόσο μοναδικό, όσο και η τεχνολογία του.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]