Η ανάκληση αυτή αφορά 33.000 ντιζελοκίνητα οχήματα στη Γερμανία και περίπου 60.000 σε όλη την Ευρώπη.
Η Audi, που ανήκει στον όμιλο Volkswagen, είχε ήδη ανακοινώσει στις αρχές Μαΐου ότι αναβάλει την παράδοση στους πελάτες της ορισμένων οχημάτων A6/A7 αφού διαπίστωσε ότι υπάρχουν κάποιες «παρατυπίες» στους κινητήρες ντίζελ. Το πρόβλημα, που αφορούσε το λογισμικό των ντιζελοκινητήρων V6, εντοπίστηκε «κατά τη διάρκεια ελέγχων στο πλαίσιο εσωτερικής έρευνας», ανακοίνωσε η εταιρεία, αφού η KBA είχε ήδη ξεκινήσει μια έρευνα καθώς υπήρχαν «υποψίες εξαπάτησης».
Η αυτοκινητοβιομηχανία διαβεβαίωσε ότι εργάζεται για την αναβάθμιση του λογισμικού της.
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, το πρόβλημα αφορά το σύστημα AdBlue, του υδατικού διαλύματος που «αναπνέει» το διοξείδιο του αζώτου και το μετατρέπει σε υδρατμούς και αβλαβές άζωτο. Το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα φροντίζει ώστε το υγρό να ψεκάζεται σε μικρότερη ποσότητα, για να περιορίζεται η κατανάλωσή του, μεταξύ δύο τεχνικών ελέγχων, κάτι που σημαίνει ότι παράγονται περισσότεροι ατμοσφαιρικοί ρύποι.
Οι γερμανικές αρχές απειλούσαν από τον Φεβρουάριο με μαζικές ανακλήσεις οχημάτων τις γερμανικές εταρείες Daimler και VW –η μητρική της Audi– λόγω των προβλημάτων που εντοπίστηκαν στο σύστημα AdBlue. Τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο διενεργήθηκαν έρευνες στα σπίτια και τον χώρο εργασίας υπαλλήλων της Audi στη Γερμανία, στο πλαίσιο του λεγόμενου σκανδάλου diesel gate που χρονολογείται από το 2015. Το φθινόπωρο του 2015 η VW παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατομμύρια ντιζελοκίνητα οχήματά της με ένα λογισμικό ικανό να παραποιεί τα αποτελέσματα των ελέγχων για την εκπομπή ρύπων. Το σκάνδαλο αυτό έχει ήδη στοιχίσει στην εταιρεία περισσότερα από 25 δισεκατομμύρια δολάρια, σε δικαστικά έξοδα και ανακλήσεις οχημάτων.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]