Γράφει ο Νίκος Γιαννούλας
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Το best seller της ισπανικής Seat έφτασε αισίως στην πέμπτη γενιά του, η οποία παρουσιάστηκε μόλις πέρυσι και βασίζεται στο νέο πλαίσιο MQB A0 του VW Group. Το παραπάνω γεγονός το καθιστά ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα της κατηγορίας του, τόσο από άποψη τεχνολογίας, όσο και από άποψη ενσωμάτωσης νέων συστημάτων ασφάλειας.
Έξυπνα σχεδιασμένο, το νέο Seat Ibiza έρχεται να δώσει πολύ πειστικές απαντήσεις στις σημερινές ανάγκες των Ελλήνων οδηγών. Με μεγάλο χώρο αποσκευών 355 λίτρων και ταυτόχρονα συμπαγές μήκος 4,059 μέτρων, μπορεί να παίξει με επιτυχία το διττό ρόλο του αυτοκινήτου πόλης και του οικογενειακού. Επιπρόσθετα, ο εξοπλισμός του εστιάζεται στα σημαντικά στοιχεία και όχι στον εντυπωσιασμό, διατηρώντας μια ιδανική ισορροπία κόστους αξίας. Ειδικότερα στην έκδοση της δοκιμής με το τρικύλινδρο, turbo μηχανικό σύνολο του λίτρου, ισχύος 115 ίππων και με ροπή 200 Nm, καταφέρνει να συνδυάζει ιδανικά σχεδόν την οικονομία με τη σβελτάδα. Σύμμαχος το εξαιρετικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG με τις 7 σχέσεις, που έχει πάντα μια κατάλληλη είτε το χρησιμοποιεί ο οδηγός στην αυτόματη λειτουργία, είτε στη χειροκίνητο.
Η ύπαρξη διπλού συμπλέκτη εξασφαλίζει ταχείς αλλαγές, που σχεδόν κανείς οδηγός δεν θα μπορούσε να πραγματοποιήσει μέσω ενός συμβατικού χειροκίνητου κιβωτίου. Το γεγονός αυτό μεταφράζεται σε συνεχή ροή ισχύος και αίσθηση απρόσκοπτης επιτάχυνσης. Ταυτόχρονα διασφαλίζει άμεσες και ασφαλείς προσπεράσεις. Είτε ο οδηγός αναζητά την χαλαρωτική αίσθηση του αυτόματου στις καθημερινές μετακινήσεις, είτε τις απόλυτες επιδόσεις σε μια ορεινή διαδρομή, το DSG του Ibiza ανταποκρίνεται άψογα. Στο δίλημμα λοιπόν «περισσότερος εξοπλισμός ή DSG», εμείς θα προτείναμε χωρίς δεύτερη σκέψη το δεύτερο.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Σβέλτο και ολιγαρκές
Οι δυναμικές επιδόσεις, με μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ., υποστηρίζονται πειστικά από την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, το στιβαρό πλαίσιο και ένα πολύ θετικό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Το άθροισμα όλων των παραπάνω δημιουργεί ένα πολύ ευχάριστο σύνολο κατά την οδήγηση, τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις όσο και στο ταξίδι. Ταυτόχρονα και οικονομικό, καθώς η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Ο μόνος ψόγος που θα μπορούσε να αποδοθεί στο Ibiza πέμπτης γενιάς και ειδικότερα σε αυτή την πολύ ισορροπημένη έκδοσή του, αφορά την αισθητική. Συγκρατημένη στο εσωτερικό και επιτηδευμένα αφαιρετική, δείχνει μάλλον κοινότυπη. Αυτό δεν μεταφράζεται σε έλλειψη καλή συναρμογής, χαμηλή ποιότητα ή ελλείψεις στον εξοπλισμό, οπότε αν ο εντυπωσιασμός δεν είναι στα ζητούμενα του οδηγού, τότε η ουσία θα τον ανταμείψει απόλυτα.
Σχεδόν άψογο λειτουργικά ως σύνολο, επαρκώς εξοπλισμένο και με μεγάλους χώρους, το Seat Ibiza TSi 115 HP DSG στην έκδοση Style κοστίζει 15.250€ και δεν μπορεί παρά να βρίσκεται στην κορυφή του short list κάθε υποψήφιου αγοραστή μοντέλου της κατηγορίας B.
Από το Quattroruote
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]