Αρχικά ο οδηγός είχε την υποχρέωση να παρακολουθεί πολλές λειτουργίες του κινητήρα και να ελέγχει συνεχώς την ποσότητα του καυσίμου. Στα πρώτα στάδια της αυτοκίνησης, ο οδηγός χειριζόταν προσεκτικά το γκάζι, το φρένο, το ντεμπραγιάζ, τον λεβιέ ταχυτήτων και το τιμόνι. Αργότερα, ξεκίνησε η διάθεση των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων οπότε αφαιρέθηκε το ντεμπραγιάζ από τις αυτόματες εκδόσεις των αυτοκινήτων.
Τώρα η νέα τάση είναι να αποκτήσει περισσότερους ρόλους το γκάζι. Το πεντάλ που δίνει εντολές στον κινητήρα για την λειτουργία του και καθορίζει τόσους παραμέτρους, που έχουν σχέση με την απόδοση και την κατανάλωση καυσίμου, απέκτησε και άλλες λειτουργίες οι οποίες διευκολύνουν την οδήγηση και μειώνουν την κόπωση του οδηγού, κυρίως όταν κινείται στην πόλη.
Η ιδέα της αύξησης των δυνατοτήτων του γκαζιού, υλοποιήθηκε από την Nissan. Συγκεκριμένα στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Leaf, προσαρτήθηκε μια νέα ηλεκτρονική διάταξη η οποία επιτρέπει στον οδηγό να έχει αμεσότερο έλεγχο του αυτοκινήτου.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Συγκεκριμένα η τεχνολογία e-Pedal του Nissan Leaf αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός χειρίζεται το αυτοκίνητο του. Ο οδηγός έχει την δυνατότητα με την δύναμη που ασκεί στο πεντάλ του γκαζιού, να επιταχύνει, να επιβραδύνει ακόμη και να σταματά το αυτοκίνητο. Όπως εξήγησαν, οι τεχνικοί κατά την διάρκεια της επίσημης ενημέρωσης για τις καινοτομίες του αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το νέο σύστημα απαιτεί εκπαίδευση και προσοχή μέχρι να αντιληφθεί ο οδηγός τις δυνατότητες που του παρέχει.
Απελευθερώνοντας το γκάζι, το αυτοκίνητο θα επιβραδύνει και θα φτάσει σε πλήρη στάση, ακόμη και αν βρίσκεται σε ανηφορικό σημείο, χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός να πιέσει το πεντάλ του φρένου. Με ρυθμό επιβράδυνσης έως και 0.2G, το e-Pedal εξαλείφει την ανάγκη οι οδηγοί να μετακινούν συνεχώς το πόδι τους από το γκάζι στο πεντάλ του φρένου για να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν. Αυτό βοηθάει στην μείωση της κούρασης και της πίεσης στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί το πεντάλ του φρένου έως 90% λιγότερο σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Το Nissan Leaf είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τελευταίας γενιάς. Δεν εκπέμπει ρύπους και ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη συστοιχία των μπαταριών του. Η φόρτιση τους γίνεται από το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]