Γράφει ο Φώτης Ραΐσης
Ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν παρουσιάσει και άλλοι κατασκευαστές με αποκορύφωμα την Tesla που έχει δομήσει μια γκάμα μόνο από e-cars. Ωστόσο το Leaf είναι το μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προασπίζεται τον ρόλο ενός πρακτικού μοντέλου μηδενικών ρύπων.
Με κλασικό 5θυρο και ιδιαίτερα αεροδυναμικό αμάξωμα hatchback, ευρύχωρη καμπίνα για πέντε επιβάτες και πορτμπαγκάζ 435 λίτρων, το Leaf είναι ένα μοντέλο που μπορεί να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης χωρίς παραχωρήσεις και περιορισμούς. Από την άλλη, είναι ένα αυτοκίνητο προηγμένης τεχνολογίας διαθέτοντας μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 40 kWh. Η μονάδα ισχύος (κωδικός EM57) είναι ηλεκτρική (e-powertrain) δυναμικότητας 110 kW που αντιστοιχεί περίπου σε ισχύ 150 ίππων με την μέγιστη ροπή να προσεγγίζει τα 320 Nm.
Το νέο Nissan Leaf προσφέρει εμβέλεια κίνησης 378 χλμ. (κατά το πρότυπο δοκιμών NEDC) που μεταφράζεται σε μία εξαιρετικά διευρυμένη αυτονομία για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για μία πλήρη φόρτιση, οι μπαταρίες του Leaf χρειάζονται χρόνο 16 ωρών (3 kW) από οικιακό δίκτυο ή 8 ώρες (6 kW). Παράλληλα, όπου υποστηρίζεται ταχυφόρτιση (50 kW) μέσω του δικτύου CHAdeMO , ο χρόνος πληρότητας για το 80% της μπαταρίας προσδιορίζεται στα 40 λεπτά.
Έξυπνες τεχνολογίες
To e-car της Nissan διαθέτει τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης. Το σύστημα «ProPILOT» χρησιμοποιεί το σύστημα διεύθυνσης, την πέδηση και την επιτάχυνση για να υποστηρίξει τον οδηγό κατά την οδήγηση σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Σε χαμηλές ταχύτητες, επιτρέπει στο νέο LEAF να επιβραδύνει αυτόνομα και να ακινητοποιηθεί εκεί που σταματά η κυκλοφοριακή ροή. Εφόσον η ροή επανέλθει, θα αρχίσει να ακολουθεί το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Επίσης διατίθεται και το σύστημα «ProPILOT Park», για πλήρως αυτόνομη διαδικασία στάθμευσης.
Μια άλλη τεχνολογία που χρησιμοποιεί το νέο Leaf είναι το «e-Pedal». Πρόκειται για ένα σύστημα που αλλάζει τον τρόπο οδήγησης, αφήνοντάς τον χρήστη να ξεκινήσει, να επιταχύνει, να επιβραδύνει αλλά και να σταματήσει πλήρως, αυξάνοντας ή μειώνοντας απλά την πίεση που ασκούν στο πεντάλ του γκαζιού. Όταν το πεντάλ του γκαζιού είναι πλήρως απελευθερωμένο, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα, φέρνοντας το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση, χρησιμοποιώντας την ενέργεια της πέδησης για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Το αυτοκίνητο διατηρεί τη θέση του, ακόμη και σε απότομες ανηφόρες και κατηφόρες, μέχρι να πιεστεί ξανά το πεντάλ του γκαζιού. Τέλος, μέσω της τεχνολογίας «Vehicle to Grid», το Leaf όχι μόνο λαμβάνει ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο αλλά και αποδίδει – όπου και όταν χρειαστεί – σα να είναι μια κινητή μονάδα παροχής ρεύματος.
Το καινούργιο Leaf ξεκινά την εμπορική του καριέρα στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης στα 33.000 ευρώ. Το πακέτο εξοπλισμού είναι άρτιο διαθέτοντας 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες φώτων, βροχής και στάθμευσης, σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση διερχόμενου πεζού, αναπροσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.ά.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]