Γράφει ο Νίκος Γιαννούλας
Κατ’ αρχάς η οδήγηση του αυτοκινήτου στην πίστα των Μεγάρων είναι ένα «τόλμημα» για οποιοδήποτε μοντέλο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και ισχύ 275 ίππων, όπως η έκδοση Performance του i30 N. Διότι αν η δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί στο πέρασμα της ισχύος στην άσφαλτο δεν είναι υποδειγματική, τότε ο διασυρμός βρίσκεται ante portas.
Ευτυχώς για την κορεατική φίρμα, το πρώτο πραγματικά σπορ μοντέλο τους έχει όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση απέναντι σε πολύ βαριά ονόματα όπως το VW Golf GTi, το Peugeot 308 GTi και το Seat Leon Cupra, που είναι και οι βασικοί ανταγωνιστές του.
Το i30 N είναι ταχύτατο, σταθερότατο, βάζει τα άλογα του στο δρόμο χάρη και στο ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (μηχανική διάταξη με πολύδισκο συμπλέκτη ψηφιακά ελεγχόμενο και όχι απλή επέμβαση στα φρένα του τροχού που ολισθαίνει) και έχει ένα «ζωντανό» σύστημα διεύθυνσης και εξαιρετικό κιβώτιο.
Δεν θα διακινδυνεύσουμε συγκρίσεις, καθώς οδηγήσαμε το αυτοκίνητο μόλις για 3 γύρους στην πίστα, ωστόσο ακόμα και αυτοί αρκούν για να διαπιστώσεις κάποια ουσιαστικά στοιχεία απόδοσης, που κολακεύουν το μοντέλο. Όπως τα ακούραστα φρένα, το στιβαρό αμάξωμα και το ροπάτο μοτέρ, που βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά περισσότερο με την ελαστικότητά του παρά με την ισχύ του.
Με δεδομένο το χαμόγελο μετά την οδήγηση του εξαιρετικού σε πρώτη επαφή i30 N, αυτό που μας άφησε στήλες άλατος είναι η τιμή του. Το μοντέλο θα διατίθεται στην Ελλάδα τόσο στην απλή έκδοση των 250 ίππων, όσο και στην Performance των 275, με σημαντικότερη διαφορά, εκτός της ισχύος, την ύπαρξη του μπλοκέ διαφορικού στην κορυφαία έκδοση.
Με 26.990 ευρώ που κοστίζει η πρώτη και 28.750 ευρώ η δεύτερη, δύο σκέψεις έρχονται άμεσα στο μυαλό: η πρώτη, ότι το αυτοκίνητο είναι κυριολεκτικά «χάρισμα» -καθώς και η τεχνολογία που διαθέτει είναι αφενός κορυφαία και αφετέρου λειτουργική. Η δεύτερη, πως δεν έχει κανένα νόημα να περιοριστεί κάποιος στη βασική έκδοση των 250 ίππων.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]