Για την επίτευξη του στόχου, το I.D. R Pikes Peak σίγουρα θα κάνει μία τεράστια εκτίναξη προς το μέλλον. Τόσο μεταφορικά όσο και ρεαλιστικά: τα 0-100 έρχονται σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα, επίδοση που αφήνει πίσω ακόμα και τα μονοθέσια της Formula 1 και της Formula E.
Βασικός στόχος στην εξέλιξη του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, ήταν η ιδανική ισορροπία μεταξύ αποθήκευσης ενέργειας και συνολικού βάρους. Σε αντίθεση με τα κοινά αγωνιστικά αυτοκίνητα, οι απόλυτες επιδόσεις δεν ήταν αυτοσκοπός. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου της Volkswagen για το Pikes Peak, αναδεικνύονται ακόμα και από το όνομά του: To «R», που έχει γίνει πλέον συνώνυμο των επιδόσεων, και το «I.D.» – που συμβολίζει τις ευφυείς «E-τεχνολογίες» της Volkswagen.
Όπως και με το εντυπωσιακό Golf με τους δύο κινητήρες που έλαβε μέρος στο Pikes Peak το 1985, 1986 και το 1987, έτσι και τώρα, οι μηχανικοί επέλεξαν τη λύση των δύο κινητήριων συνόλων. Το I.D. R Pikes Peak διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξασφαλίζουν στον αυτοκίνητο συνολική ισχύ που φτάνει τους 680 ίππους (500kW).
Σε αναλογία με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής, ως βασική μονάδα αποθήκευσης ενέργειας επιλέχθηκε η λύση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου. Οι απαιτήσεις από τις κυψέλες της μπαταρίας είναι τεράστιες. Η πυκνότητα ισχύος είναι κρίσιμος παράγοντας για το σύστημα, κατά την παραγωγή υψηλής τάσης. Σε αντίθεση όμως με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπου ο στόχος είναι η εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εμβέλειας, οι μηχανικοί της αγωνιστικής ομάδας επεδίωξαν να επιτύχουν την μέγιστη απόδοση ισχύος.
Στα 20 χιλιόμετρα της ανάβασης, έχουμε παραγωγή σχεδόν του 20% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας όχι από τους συσσωρευτές αλλά από ανάκτηση ενέργειας: στη φάση του φρεναρίσματος, οι ηλεκτροκινητήρες, όπου σε αυτή την περίπτωση λειτουργούν ως γεννήτριες, μετατρέπουν σε ηλεκτρική ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και τροφοδοτούν στη συνέχεια την μπαταρία.
VW ID.3 GTX Vs MG4 XPOWER: Τα GTI… αλλιώς
Από σήμερα ξεκινά για τη Volkswagen το πρόγραμμα δοκιμών. Και ειδικά οι δοκιμές είναι από τις πλέον ιδιότυπες προκλήσεις του Pikes Peak. Στη διαδρομή των 19,99 χιλιομέτρων της ανάβασης στο Colorado Springs οι δοκιμές είναι πολύ περιορισμένες και μόνο σε ορισμένα τμήματα. Για το λόγο αυτό, η πλειονότητά τους δεν γίνεται στην πραγματική διαδρομή, αλλά σε πίστα.
Στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, στην προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ, θα βρεθεί ο κορυφαίος στον κόσμο οδηγός τέτοιων διαδρομών και τρεις φορές νικητής του Pikes Peak, ο Γάλλος Ρομαίν Ντυμά (Romain Dumas). Αυτή τη φορά, θα προσπαθήσει, στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, να σπάσει το ρεκόρ της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο 39χρονος Γάλλος λατρεύει αυτό το είδος των προκλήσεων. Εκτός των 3 νικών στο Pikes Peak, έχει επίσης ανέβει και 2 φορές στο 1ο σκαλί του βάθρου στον 24ωρο αγώνα του Le Mans. Συμπτωματικά, ο Ντυμά, που έχει σαν πρότυπό του το θρύλο των αγώνων Τζάκυ Ιξ, έχει γεννηθεί στην Alès, την πόλη της Γαλλίας όπου βρίσκεται η πίστα όπου θα πραγματοποιηθούν οι δοκιμές του I.D. R Pikes Peak.
Η μεγάλη μέρα είναι η 24η Ιουνίου 2018! Εκκίνηση σε υψόμετρο 2.862 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας, 1.440 μ. κάθετης ανάβασης, 156 στροφές, 100% άσφαλτος, και όλα αυτά σε ένα και μοναδικό πέρασμα, σε μία μόνον προσπάθεια. Για την κατάρριψη του ρεκόρ δεν αρκεί μόνο η τέλεια κατάσταση μηχανής και οδηγού, αλλά και ο ρόλος που θα διαδραματίσουν οι καιρικές συνθήκες. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, στα 4.302 μ. που βρίσκεται η κορυφή και ο τερματισμός του Pikes Peak, η θερμοκρασία να βρίσκεται κάτω από το μηδέν, ακόμα και το Ιούνιο.
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]