ΤΟ ΑΚΟΜΑ πιο αδιανόητο είναι η αποκάλυψη ότι η υλοποίηση σύμβασης για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου των αμαξοστοιχιών και την εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας για τη σηματοδότηση και την έγκαιρη προειδοποίηση εκκρεμεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και καμία διοίκηση, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων, δεν προχώρησε τις διαδικασίες. Με άλλα λόγια, μόνο από τύχη ή από τον «θεό των σιδηροδρομικών», όπως χαρακτηριστικά λένε οι εργαζόμενοι, δεν είχαμε μέχρι τώρα θρηνήσει θύματα.
Ινάσιο Λούλα, ο «πρεσβευτής» του Καλού
ΟΜΩΣ, ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ είχαν επισημάνει πρόσφατα κάτι εξίσου συγκλονιστικό. Είχαν προειδοποιήσει τρεις εβδομάδες πριν με ανακοίνωσή τους πως κάποια στιγμή θα υπάρξει δυστύχημα. «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις», είχαν καταγγείλει συνδικαλιστές, κάνοντας λόγο για αλληλομεταφορά ευθυνών μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train.
ΒΕΒΑΙΩΣ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ανέλαβε την πολιτική ευθύνη και παραιτήθηκε. Γιατί, δυστυχώς, είχαμε συνηθίσει στην Ελλάδα να μην υπάρχει η στοιχειώδης πολιτική ευθιξία για παραιτήσεις. Το είδαμε, άλλωστε, αυτό στην άλλη εθνική τραγωδία με τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, για την οποία συνεχίζεται η δίκη και, όπως κατέθεσε την περασμένη εβδομάδα ο πραγματογνώμονας που είχε ορίσει η εισαγγελία Πρωτοδικών, το ενιαίο συντονιστικό κέντρο γνώριζε τα πάντα από τις 5.30 το απόγευμα, ώστε να έδινε εντολή εκκένωσης και να προλάβει το κακό.
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ πρέπει να λειτουργεί υπέρ των πολιτών και να παρέχει σύγχρονες και ασφαλείς υπηρεσίες. Αποδεικνύεται, όμως, για άλλη μία φορά ότι δεν μπορεί να διασφαλίσει ακόμα και την ασφάλειά τους. Τέτοια κενά ασφαλείας υπάρχουν και σε άλλες κρίσιμες κρατικές υποδομές, που θα πρέπει να τεθούν σε άμεση προτεραιότητα. Δεν αρκούν οι επιδόσεις στην οικονομία, οι ψηφιακές συναλλαγές, η βελτίωση της Παιδείας και η διαχείριση των κρίσεων, όταν καθημερινά διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές. Γι’ αυτό, καθολικό αίτημα της κοινωνίας ύστερα από την εθνική τραγωδία είναι να φτιαχτεί, επιτέλους, ένα σύγχρονο κράτος και τα θέματα των υποδομών και της ασφάλειας να μπουν στην πρώτη γραμμή.