Ενας καθηγητής ΕΠΑΛ παραιτήθηκε πριν από λίγες ημέρες. Η επιστολή του είναι συγκλονιστική. Περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια ένα «σχολικό κτίριο», γιατί σίγουρα δεν πρόκειται για «σχολείο» με την κανονική έννοια, όπου οι μαθητές του Λυκείου κάνουν ό,τι γουστάρουν ανενόχλητοι.
ΜΠΑΙΝΟΥΝ όποτε θέλουν στις τάξεις. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως κάνουν μάθημα. Το αντίθετο. Εχουν τα κινητά τους στο θρανίο. Καπνίζουν μέσα στην αίθουσα. Κάποιες μαθήτριες βάφονται.
ΚΑΙ, βέβαια, αυτά είναι… πταίσματα. Γιατί, υπάρχουν και χειρότερα. Δεν αφήνουν τους καθηγητές να κάνουν μάθημα. Εκφοβίζουν όποιον προσπαθεί να επιβάλει την τάξη. Και, απαιτούν να τους βάλουν και βαθμούς ώστε να περάσουν την τάξη.
Ο καθηγητής δεν άντεξε και παραιτήθηκε. Βρήκε, όμως, το θάρρος να δημοσιοποιήσει μια κατάσταση, που ξεπερνάει και σενάριο κινηματογραφικής ταινίας.
ΤΟ ζήτημα είναι, αν το θέμα τελειώνει με την παραίτηση του καθηγητή; Αραγε, η ζωή συνεχίζει να κυλάει με τον ίδιο τρόπο σε αυτό το σχολικό κτίριο, που υποτίθεται πως είναι σχολείο; Συνεχίζουν οι «νταήδες» και κάποιοι ενήλικες εξωσχολικοί να επιβάλουν το νόμο του ισχυρού;
ΑΛΗΘΕΙΑ, ο διευθυντής του ΕΠΑΛ ή κάποιοι καθηγητές έχουν ενημερώσει την αρμόδια δευτεροβάθμια διεύθυνση, για όσα συμβαίνουν -πιθανότατα- εδώ και χρόνια εκεί; Γιατί, αν δεν έχουν ενημερώσει, τότε πρέπει να «ξηλωθούν» άμεσα.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, εδώ και χρόνια τα ΕΠΑΛ έχουν υποβαθμιστεί. Αντί να είναι οι κοιτίδες της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, που τόσο ανάγκη έχει η χώρα, έχουν γίνει κάτι σαν «ξενοδοχείο» για όσους μαθητές θέλουν να πάρουν το απολυτήριο λυκείου χωρίς να ανοίξουν βιβλίο. Η παραβατικότητα είναι ιδιαίτερα αυξημένη και οι καθηγητές απλά παρακολουθούν το σόου κάποιων νταήδων. Προφανώς, και όποιοι μαθητές πηγαίνουν σε ΕΠΑΛ για να μάθουν κάτι, θα βιώνουν ακόμα πιο δυσάρεστες καταστάσεις.
ΤΟ υπουργείο Παιδείας έχει ξεκινήσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις και παρεμβάσεις για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να γνωρίζει αν αυτό είναι αρκετό. Οφείλουν οι δευτεροβάθμιες διευθύνσεις σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς να χαρτογραφήσουν κάθε σχολική μονάδα. Να δουν τα προβλήματα και να τα επιλύσουν.
Η πολιτεία και η κοινωνία έχουν δύο επιλογές. Ή θα υπάρξει παρέμβαση και θα αναβαθμιστούν τα ΕΠΑΛ ή θα συνεχιστεί η υποβάθμισή τους μέχρι να «εξαφανιστούν».
ΟΛΑ τα παραπάνω για την κατάντια των ΕΠΑΛ επιβεβαιώθηκαν και από το βανδαλισμό σχολικού κτιρίου στη Θεσσαλονίκη, για τον οποίο συνελήφθησαν και μαθητές της μονάδας…