ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΑΠΟΨΕΙΣ

H άρνηση αξιολόγησης εκπαιδευτικών (ή… πώς να κρυφτείς από τα παιδιά)

Newsroom eleftherostypos.gr

Σε μια κανονική χώρα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα αγωνίζονταν για την αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας. Σε μια κανονική χώρα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα απεργούσαν για να υπάρξει αυστηρή αξιολόγησή τους.

Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης

ΟΛΑ αυτά θα συνέβαιναν σε μια κανονική χώρα. Εδώ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δηλώνουν έτοιμοι για πόλεμο διαρκείας ενάντια τόσο στην αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων όσο και στο επερχόμενο νομοσχέδιο για την προσωπική τους αξιολόγηση.

Η αλήθεια είναι πως δεν είναι αρκετό το να ψηφιστεί ένας νόμος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Εχουν ψηφιστεί και στο παρελθόν και δεν εφαρμόστηκαν ποτέ.

Η ανυπαρξία αξιολόγησης αποτελεί και τη μεγαλύτερη πληγή στο εκπαιδευτικό σύστημα εδώ και δεκαετίες.

ΔΕΝ πρέπει να είμαστε αφοριστικοί. Υπάρχει ένα μέρος στην εκπαιδευτική κοινότητα που ασκεί υποδειγματικά το λειτούργημα του δασκάλου/καθηγητή. Υπάρχει άλλο ένα μέρος που θα μπορούσε να το ασκεί με καλύτερο τρόπο, αλλά δεν βρίσκει κίνητρο για να το κάνει. Και υπάρχει ένα τρίτο μέρος που συμπαρασύρει τα άλλα δύο τρίτα στο χάος του σημερινού δημόσιου σχολείου.

Η μη αξιολόγηση έχει ρίξει το σχολείο σε δεύτερη μοίρα. Κυρίαρχος πυλώνας της Παιδείας είναι το παρεκπαιδευτικό σύστημα των φροντιστηρίων. Παλιά ήταν μόνο για όσους έδιναν Πανελλαδικές. Με τα χρόνια η υπερφροντιστηριοποίηση έπληξε και το Γυμνάσιο. Εδώ και μια δεκαετία το φροντιστήριο με τη μορφή «μελέτης και δημιουργικής απασχόλησης» έχει γίνει… υποχρεωτικό και στο Δημοτικό.

ΑΥΤΟ δεν το βλέπουν οι εκπαιδευτικοί; Δεν θέλουν να το αλλάξουν; Δεν έχουν καμία ευθιξία όταν βλέπουν πως γίνονται δάσκαλοι/καθηγητές «β’ κατηγορίας»;

ΔΕΝ βλέπουν πως δεν μπορούν να κρυφτούν από τα παιδιά, που έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα, όπως τραγουδάει ο Διονύσης Σαββόπουλος; Οι μαθητές από μικροί μαθαίνουν ότι η ουσία βρίσκεται στο φροντιστήριο και όχι στη σχολική τάξη. Και, όσο προχωρούν προς το Λύκειο και τις πανελλαδικές εξετάσεις, πηγαίνουν στο σχολείο μόνο και μόνο για να μη μείνουν από απουσίες.

ΤΟ υπουργείο Παιδείας έχει υλοποιήσει και σχεδιάζει να υλοποιήσει πολλές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία. Είναι, όμως, ικανή και αναγκαία συνθήκη το να υπάρξει πραγματική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

ΑΝ δεν προχωρήσει η αξιολόγηση, τότε δεν μπορεί να εφαρμοστεί καμία άλλη μεταρρύθμιση.

*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Το 2021 δεν είναι 2012

Kon

Πλεόνασμα σκουπιδιών… έλλειμμα πολιτισμού

Kon

Στα χωριά θα τηρηθούν τα μέτρα που δεν τηρούνται στην πόλη;

Kon

Το μπλα μπλα, τα ξεκάθαρα λόγια και το… Πάσχα

Ανδρέας Ντίνης

Ο μετά πανδημίας μαραθώνιος

Kon

Τι έκανε στον «πόλεμο» της πανδημίας ο κ. Τσίπρας;

Kon

Ποιος είναι ο… στόχος;

Kon

Aντί για άνοιγμα… μην πάμε σε κλείσιμο

Kon

Τα τελευταία λεπτά του ματς είναι και τα πιο δύσκολα

Tinad