ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Συμπληρώματα  – vs – Διατροφή. Συγκριτικό τεστ για τη λειτουργία της καρδιάς

Newsroom eleftherostypos.gr

Πολλοί ισχυρίζονται ότι τα συμπληρώματα διατροφής αποτελούν ένα πρόσθετο μέτρο για την προστασία ή ακόμη και την ενίσχυση της λειτουργίας της καρδιάς. Τίποτα, όμως, δεν επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό αυτό. Αντίθετα, αυτοί που δικαιώνονται είναι οι γιατροί που συνιστούν διατροφικές παρεμβάσεις, όπως η μεσογειακή διατροφή ή η μείωση της πρόσληψης αλατιού.

Μάλιστα, μετα–ανάλυση ερευνητών από συνεργαζόμενους οργανισμούς στις ΗΠΑ, κατέδειξε ότι τα συμπληρώματα μπορεί να μην έχουν προστατευτικό αποτέλεσμα για την καρδιά, ενώ ορισμένα ενδέχεται ακόμη και να βλάψουν την καρδιαγγειακή υγεία.

Ποια συμπληρώματα μπήκαν στο «μικροσκόπιο»

Οι ειδικοί ανέλυσαν τα δεδομένα από 277 τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές, στις οποίες συμμετείχαν σχεδόν 1 εκατομμύριο άνθρωποι. Εξέτασαν τις επιδράσεις της λήψης 16 συμπληρωμάτων διατροφής και οκτώ διαιτητικών παρεμβάσεων στην καρδιαγγειακή υγεία και τη θνησιμότητα.

Τα συμπληρώματα που μελετήθηκαν ήταν τα εξής: σελήνιο, πολυβιταμίνες, σίδηρος, φολικό οξύ, ασβέστιο, συνδυασμός ασβεστίου και βιταμίνης D, βήτα καροτένιο, αντιοξειδωτικά, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα μακράς αλυσίδας και βιταμίνες Α, Β , Β-6, C, D και Ε.

 Τι κατέδειξε για την καρδιά η σύγκριση συμπληρωμάτων και διατροφής

Οι διαιτητικές παρεμβάσεις περιλάμβαναν: τροποποίηση στα λιπαρά διατροφής, μείωση της πρόσληψης αλατιού (σε άτομα με φυσιολογική και υψηλή αρτηριακή πίεση), μείωση των κορεσμένων λιπαρών, μεσογειακή διατροφή, αύξηση της πρόσληψης ωμέγα-6 λιπαρών οξέων και υψηλότερη πρόσληψη ωμέγα-3.ΕΟΦ: Προσοχή! Λίστα με συμπληρώματα διατροφής που δεν έχουν έγκρισή μας!

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι κάποιες από αυτές τις παρεμβάσεις είχαν θετικό αποτέλεσμα:

  • Για παράδειγμα, η κατανάλωση λιγότερου αλατιού μείωσε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε άτομα με φυσιολογική αρτηριακή πίεση.
  • Διαπίστωσαν επίσης ότι τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα μακράς αλύσου προστατεύουν από έμφραγμα και στεφανιαία νόσο, ενώ
  • η πρόσληψη φολικού οξέος συνδέθηκε με ελαφρώς χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Βρήκαν, ωστόσο, πως άλλα συμπληρώματα ή παρεμβάσεις δεν είχαν καμία επίδραση ή ήταν επιβλαβείς για την καρδιαγγειακή λειτουργία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι:

  • η λήψη πολυβιταμινών, σεληνίου, βιταμίνης Α, βιταμίνης Β – 6, βιταμίνης C, βιταμίνης D, βιταμίνης Ε, ασβεστίου, φολικού οξέος και σιδήρου δεν προστατεύει σημαντικά από καρδιαγγειακά προβλήματα και πρόωρο θάνατο.
  • Μετά από μεσογειακή δίαιτα, η μείωση της πρόσληψης κορεσμένων και άλλων λιπαρών και η αύξηση της ποσότητας ωμέγα-3 και ωμέγα-6 δεν κατέδειξαν ευεργετικό αποτέλεσμα.
  • Οι άνθρωποι που έκαναν υπερκατανάλωση συμπληρωμάτων ασβεστίου και βιταμίνης D, αντιμετώπιζαν μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο.

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Ο δεκάλογος του σωστού αδυνατίσματος μέχρι το καλοκαίρι

Η ομορφιά ξεκινά από τη διατροφή σας – Τι πρέπει να τρώτε

Βγάλτε από τη διατροφή σας ζάχαρη και αλεύρι – Δείτε το γιατί

Υγιεινό & νόστιμο μαγείρεμα: Το κλειδί για απώλεια βάρους

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Απαραίτητη σε όλους η καμπύλη σακχάρου κάθε 3 χρόνια

Leonidas Kallidonis

Οι «θεραπευτικές» ιδιότητες της νηστείας της Σαρακοστής

Leonidas Kallidonis

Διατροφή στην Οστεοπόρωση. Απαντάμε στις απορίες σας

Leonidas Kallidonis

Τα μυστικά της νηστείας – Τι πρέπει να προσέξετε αυτή την περίοδο

Διατροφή στην Οστεοπόρωση. Πραγματικός «γρίφος»

Leonidas Kallidonis