ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Σβήστε τις εξάψεις της εμμηνόπαυσης… με ιδρώτα

Newsroom eleftherostypos.gr

Η γυμναστική στην εμμηνόπαυση έχει πολλά και σημαντικά οφέλη για τη σωματική και ψυχολογική υγεία των γυναικών. Ακόμη και αν μια γυναίκα δεν γυμνάζεται πριν την εμμηνόπαυση, η άσκηση στη διάρκεια αυτής της μεταβατικής περιόδου προλαμβάνει την αύξηση βάρους, μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, δυναμώνει τα οστά και ανεβάζει τη διάθεση.

Ασκήσεις μέτριας έντασης, όχι υπερβολές

Σύμφωνα με νέα ισπανική μελέτη, η μετρίας εντάσεως γυμναστική στην εμμηνόπαυση μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες να διαχειριστούν καλύτερα τις εξάψεις, να βελτιώσουν την φυσική τους κατάσταση και να αισθανθούν καλύτερα.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Γρανάδας, ζήτησαν από ομάδα εθελοντριών να ακολουθήσουν επί 20 εβδομάδες ένα πρόγραμμα άσκησης και διαπίστωσαν ότι έχασαν λίγο βάρος, βελτίωσαν σημαντικά τη φυσική τους κατάσταση και απέκτησαν σωματική και νοητική ευεξία. Επιπλέον, μείωσε τις εξάψεις και τη νυκτερινή εφίδρωση που είναι δύο από τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα της εμμηνόπαυσης.

Τι φάνηκε με μόλις 3 ώρες γυμναστική την εβδομάδα

Στη μελέτη συμμετείχαν 234 γυναίκες οι οποίες είχαν εμμηνόπαυση επί τουλάχιστον 12 μήνες. Το πρόγραμμα γυμναστικής περιελάμβανε τρεις ωριαίες προπονήσεις την εβδομάδα. Κάθε προπόνηση συμπεριλάμβανε αεροβικές ασκήσεις όπως περπάτημα με γρήγορο βήμα, σε συνδυασμό με ασκήσεις για δύναμη.

Οι γυναίκες υποβάλλονταν επίσης σε συμβουλευτική, η οποία στόχο είχε να τις βοηθήσει να μάθουν να διαχειρίζονται καλύτερα την κατάστασή τους.

Έπειτα από 20 εβδομάδες άσκησης, οι γυναίκες που άρχισαν να γυμνάζονται παρουσίασαν πολλαπλές βελτιώσεις, οι μεγαλύτερες από τις οποίες αφορούσαν την φυσική κατάσταση, την αρτηριακή πίεση και την σχετιζόμενη με την υγεία ποιότητα ζωής. Όπως εξ άλλου ανέφεραν οι ίδιες, ένιωθαν καλύτερα ψυχικά και σωματικά, ενώ παρουσίαζαν λιγότερα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης όπως οι εξάψεις και οι νυκτερινές εφιδρώσεις.

Τα οφέλη αυτά διατηρήθηκαν για περισσότερο από ένα χρόνο. Το μόνο που δεν άντεξε στο χρόνο ήταν το αδυνάτισμα: ενώ αρχικά οι γυναίκες έχασαν κάποια κιλά, έως τους 12 μήνες σχεδόν όλες είχαν επιστρέψει στο αρχικό βάρος τους.

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Απαραίτητες τροφές στην εμμηνόπαυση

Leonidas Kallidonis

Ο «εφιάλτης» των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης

Leonidas Kallidonis

Θεραπεία Ορμονικής Υποκατάστασης για γυναίκες μετά τα 50

Leonidas Kallidonis

Κορωνοϊός: ο δρόμος προς την ίαση

Leonidas Kallidonis

7 παράδοξα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, πλην των εξάψεων

Leonidas Kallidonis

Δυνατές ανάσες, γερά πόδια και σωματική άσκηση για να αντέξουμε την καραντίνα

Leonidas Kallidonis

Μαγνήσιο. Μια… μεταλλική ασπίδα ενάντια στην υψηλή πίεση

Leonidas Kallidonis

Στα δίχτυα του μεταβολικού συνδρόμου 1 στους 3 ενήλικες

Leonidas Kallidonis

Ανθεκτική Υπέρταση. Όταν τα φάρμακα… δεν «πιάνουν»

Leonidas Kallidonis