Ελεύθερος Τύπος
ΥΓΕΙΑ

“Πέταξα δισκοκήλη. Μπορώ να σηκώνω βάρος;”

Newsroom eleftherostypos.gr

Οι τραυματισμοί στη μέση και την πλάτη, όπως η δισκοκήλη, είναι από τις χειρότερες μυοσκελετικές βλάβες, όχι μόνο για κάποιον αθλητή, αλλά και για οποιονδήποτε άνθρωπο, καθώς επιβαρύνουν κάθε μας κίνηση, ιδίως το περπάτημα.

Μεταξύ των πιο σοβαρών βλαβών είναι η κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, η οποία προκαλεί πόνο και, σε ορισμένες περιπτώσεις,  πίεση στα νεύρα και συμπτώματα στα κάτω άκρα. Παρότι η ηλικία, η κληρονομικότητα, η παχυσαρκία και η εγκυμοσύνη είναι πιθανοί λόγοι εμφάνισης της πάθησης, σε γενικές γραμμές ο κίνδυνος είναι ανάλογος της πίεσης που ασκείται στη μέση.

Υπεύθυνος ο τρόπος που σηκώνουμε βάρη

O λανθασμένος τρόπος με τον οποίο σηκώνουμε βάρη μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό και να οδηγήσει στη δημιουργία κήλης ή να επιδεινώσει την υπάρχουσα. Η επανάληψη της κακής κίνησης είναι αυτή που οδηγεί σε μικροτραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη και αθροιστικά σε σοβαρές βλάβες της που συνοδεύονται από έντονο πόνο.

Οι πόνοι της «κακής» άσκησης υποχωρούν… με άσκηση

Η άσκηση είναι η καλύτερη επιλογή για τη βελτίωση της κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου. Όχι μόνο συνιστάται από τους ειδικούς, αλλά επιβάλλεται για την ενδυνάμωση των μυών της πλάτης, τη σταθεροποίηση και τη στήριξη της σπονδυλικής στήλης. Όμως απαγορεύεται όταν ο πόνος βρίσκεται σε έξαρση, οπότε απαιτείται ξεκούραση για μια-δυο μέρες, ή όσο επιμένει ο πόνος. Η παρατεταμένη αδράνεια, ωστόσο, δεν ωφελεί τους μυς, οι οποίοι όταν αποδυναμώνονται επιδεινώνουν το πρόβλημα.

Μετά από 2 εβδομάδες περίπου προσπαθήστε να ακολουθήσετε μια ελαφριά αερόβια άσκηση, όπως το περπάτημα, και αποφύγετε το τζόγκινγκ έως ότου δεν πονάτε καθόλου ή δυναμώσουν οι μύες της πλάτης. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε άσκηση ή κίνηση επιβαρύνει τη μέση. Μόνο όταν νοιώσετε καλύτερα, αυξήστε το επίπεδο δραστηριότητάς σας.

Απαραίτητη η φυσιοθεραπεία

Την ουσιαστικότερη όμως βοήθεια για την αντιμετώπιση της κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου προσφέρουν τα φυσιοθεραπευτικά προγράμματα, τα οποία μπορούν να ξεκινήσουν μετά από 4-8 εβδομάδες από την έναρξη του έντονου πόνου. Μόλις περάσει η περίοδος της έξαρσης του πόνου, είναι σημαντικό για κάθε ασθενή να ακολουθεί ένα πρόγραμμα ασκήσεων υπό την εποπτεία και καθοδήγηση ενός φυσιοθεραπευτή.

Συνδυασμός διατάσεων και ασκήσεων ενδυνάμωσης

Στο φυσιοθεραπευτικό πρόγραμμα επιβάλλεται να περιλαμβάνονται και χαμηλής έντασης αεροβικές ασκήσεις εκτός από ασκήσεις ενδυνάμωσης και ασκήσεις stretching. Η επανάληψή τους προσφέρει αύξηση της ελαστικότητας των μυών, βελτίωση της αντοχής, και στήριξη της σπονδυλική στήλης.

Προτεινόμενα για εσάς

«Ναι» ή «όχι» στην πρόληψη του εμφράγματος με λήψη ασπιρίνης;

Leonidas Kallidonis

Μήπως… ξεμείνατε από τεστοστερόνη; Πώς θα αναπληρώσετε την ορμόνη του σεξ

Leonidas Kallidonis

Η οδήγηση ως αιτία των πόνων της μέσης

Leonidas Kallidonis

Εμβόλιο κατά της παχυσαρκίας σε 5 χρόνια!

Leonidas Kallidonis

Ραγδαία αύξηση των καταγμάτων λόγω καθυστερημένης διάγνωσης της οστεοπόρωσης

Leonidas Kallidonis

Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών. Τι σηματοδοτεί το πιο συχνό γυναικείο σύνδρομο

Leonidas Kallidonis

Μα… μπορεί ο διαβήτης να είναι μεταδοτικός;

Leonidas Kallidonis

Μύθος ότι η οστεοπόρωση αφορά μόνο στις γυναίκες

Leonidas Kallidonis

Ελκώδης κολίτιδα: θέλει «επιτήρηση» δια βίου

Leonidas Kallidonis