Ελεύθερος Τύπος
ΥΓΕΙΑ

“Πέταξα δισκοκήλη. Μπορώ να σηκώνω βάρος;”

Newsroom eleftherostypos.gr

Οι τραυματισμοί στη μέση και την πλάτη, όπως η δισκοκήλη, είναι από τις χειρότερες μυοσκελετικές βλάβες, όχι μόνο για κάποιον αθλητή, αλλά και για οποιονδήποτε άνθρωπο, καθώς επιβαρύνουν κάθε μας κίνηση, ιδίως το περπάτημα.

Μεταξύ των πιο σοβαρών βλαβών είναι η κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου, η οποία προκαλεί πόνο και, σε ορισμένες περιπτώσεις,  πίεση στα νεύρα και συμπτώματα στα κάτω άκρα. Παρότι η ηλικία, η κληρονομικότητα, η παχυσαρκία και η εγκυμοσύνη είναι πιθανοί λόγοι εμφάνισης της πάθησης, σε γενικές γραμμές ο κίνδυνος είναι ανάλογος της πίεσης που ασκείται στη μέση.

Υπεύθυνος ο τρόπος που σηκώνουμε βάρη

O λανθασμένος τρόπος με τον οποίο σηκώνουμε βάρη μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό και να οδηγήσει στη δημιουργία κήλης ή να επιδεινώσει την υπάρχουσα. Η επανάληψη της κακής κίνησης είναι αυτή που οδηγεί σε μικροτραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη και αθροιστικά σε σοβαρές βλάβες της που συνοδεύονται από έντονο πόνο.

Οι πόνοι της «κακής» άσκησης υποχωρούν… με άσκηση

Η άσκηση είναι η καλύτερη επιλογή για τη βελτίωση της κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου. Όχι μόνο συνιστάται από τους ειδικούς, αλλά επιβάλλεται για την ενδυνάμωση των μυών της πλάτης, τη σταθεροποίηση και τη στήριξη της σπονδυλικής στήλης. Όμως απαγορεύεται όταν ο πόνος βρίσκεται σε έξαρση, οπότε απαιτείται ξεκούραση για μια-δυο μέρες, ή όσο επιμένει ο πόνος. Η παρατεταμένη αδράνεια, ωστόσο, δεν ωφελεί τους μυς, οι οποίοι όταν αποδυναμώνονται επιδεινώνουν το πρόβλημα.

Μετά από 2 εβδομάδες περίπου προσπαθήστε να ακολουθήσετε μια ελαφριά αερόβια άσκηση, όπως το περπάτημα, και αποφύγετε το τζόγκινγκ έως ότου δεν πονάτε καθόλου ή δυναμώσουν οι μύες της πλάτης. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε άσκηση ή κίνηση επιβαρύνει τη μέση. Μόνο όταν νοιώσετε καλύτερα, αυξήστε το επίπεδο δραστηριότητάς σας.

Απαραίτητη η φυσιοθεραπεία

Την ουσιαστικότερη όμως βοήθεια για την αντιμετώπιση της κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου προσφέρουν τα φυσιοθεραπευτικά προγράμματα, τα οποία μπορούν να ξεκινήσουν μετά από 4-8 εβδομάδες από την έναρξη του έντονου πόνου. Μόλις περάσει η περίοδος της έξαρσης του πόνου, είναι σημαντικό για κάθε ασθενή να ακολουθεί ένα πρόγραμμα ασκήσεων υπό την εποπτεία και καθοδήγηση ενός φυσιοθεραπευτή.

Συνδυασμός διατάσεων και ασκήσεων ενδυνάμωσης

Στο φυσιοθεραπευτικό πρόγραμμα επιβάλλεται να περιλαμβάνονται και χαμηλής έντασης αεροβικές ασκήσεις εκτός από ασκήσεις ενδυνάμωσης και ασκήσεις stretching. Η επανάληψή τους προσφέρει αύξηση της ελαστικότητας των μυών, βελτίωση της αντοχής, και στήριξη της σπονδυλική στήλης.

Προτεινόμενα για εσάς

Το ασταθές ωράριο ύπνου φέρνει υπέρταση, παχυσαρκία και διαβήτη

Leonidas Kallidonis

Παγκόσμια ημέρα διατροφής. Υπάρχει λύση στην παχυσαρκία;

Leonidas Kallidonis

Κατερίνα Στικούδη: Πήρε εξιτήριο από το μαιευτήριο – Πότε θα γεννήσει

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Η κατανάλωση καφέ μειώνει την όρεξη σε άτομα με γενετική προδιάθεση

Μαρίνα Μπενέκου

Η σημασία της πρόληψης στον Καρκίνο του Παχέος Εντέρου

Leonidas Kallidonis

Έχετε προδιάθεση παχυσαρκίας; Κάντε το τεστ και πάρτε την απάντηση

Κατερίνα Θεοδωροπούλου

Γέννησε κρυφά η Έλενα Παπαρίζου; Πήραν… φωτιά τα social media

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Εξωσωματική: ποιοι είναι οι καθοριστικοί παράγοντες για την επιτυχία

Leonidas Kallidonis

Ο…κακός ύπνος «ξυπνά» ορμονικά προβλήματα

Leonidas Kallidonis