ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Κατάθλιψη και συμπληρώματα διατροφής. Τι ισχύει τελικά;

Newsroom eleftherostypos.gr

Δεν επιβεβαιώνεται η αντικαταθλιπτική δράση των συμπληρωμάτων διατροφής

   Η καθημερινή λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων δεν βοηθά στην πρόληψη της εμφάνισης της κατάθλιψης, αποκαλύπτει μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα, η μεγαλύτερη και πιο ολοκληρωμένη του είδους της μέχρι σήμερα.

Αντίθετα, η βελτίωση της διατροφής, ιδίως όταν είναι Μεσογειακή, μπορεί να βοηθήσει πιο αποτελεσματικά, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Συμπληρώματα διατροφής για πρόληψη της κατάθλιψης; Αμφίβολο…

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Μαρτζολάιν Βίσερ του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA μελέτησαν στοιχεία για περισσότερους από 1.000 υπέρβαρους ανθρώπους από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίοι θεωρούνταν ότι αντιμετώπιζαν αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης (τα παραπανίσια κιλά έχουν συνδεθεί με μεγαλύτερη πιθανότητα σοβαρής κατάθλιψης).

Στη διάρκεια της μελέτης με την ονομασία The Mood Food, οι μισοί συμμετέχοντες έπαιρναν επί ένα έτος συμπληρώματα διατροφής (φυλλικό οξύ, βιταμίνη D, ωμέγα-3 ιχθυέλαια, ψευδάργυρο, σελήνιο κ.α.), ενώ οι άλλοι μισοί ψευδο-συμπληρώματα (πλασίμπο). Διαπιστώθηκε ότι τα πραγματικά συμπληρώματα διατροφής δεν είχαν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από ό,τι τα εικονικά (πλασίμπο) για την πρόληψη της κατάθλιψης.

«Δεν βοηθούν…»

«Επειδή η κατάθλιψη είναι τόσο κοινό πρόβλημα, η εύρεση αποτελεσματικών και ευρέως διαθέσιμων τρόπων για την πρόληψη της σε επίπεδο πληθυσμού, αποτελεί σημαντικό στόχο. Η νέα μελέτη δείχνει με πειστικό τρόπο ότι τα διατροφικά συμπληρώματα δεν βοηθούν», δήλωσε ο καθηγητής ψυχολογίας Εντ Γουάτκινς του βρετανικού Πανεπιστημίου του Έξετερ.ΕΟΦ: Προσοχή! Λίστα με συμπληρώματα διατροφής που δεν έχουν έγκρισή μας!

Οι ερευνητές της έρευνας Mood Food κατέληξαν στο συμπέρασμα, όπως είπε η Βίσερ, ότι «μια υγιεινή διατροφή, ιδίως μεσογειακού στιλ, πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρια, όσπρια και ελαιόλαδο, καθώς επίσης φτωχή σε κόκκινο κρέας και γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για την εμφάνιση κατάθλιψης. Ειδικά σε ανθρώπους με παχυσαρκία, η απώλεια βάρους μπορεί επίσης να οδηγήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Αντίθετα, τα υπάρχοντα στοιχεία δεν υποστηρίζουν τα συμπληρώματα διατροφής ως μέσο πρόληψης της κατάθλιψης».

 

Προτεινόμενα για εσάς

Μαθαίνουμε να ζούμε με τη ρευματοειδή αρθρίτιδα

Leonidas Kallidonis

Βιταμίνη D για ανακούφιση των συμπτωμάτων του Διαβητικού Ποδιού

Leonidas Kallidonis

115 χρόνια με τη νόσο Alzheimer

Leonidas Kallidonis

Αβγό: ένα μεγάλο «χάπι βιταμίνης»

Leonidas Kallidonis

Ανεύρυσμα Θωρακικής Αορτής: θέλει «ακαριαία» αντιμετώπιση

Leonidas Kallidonis

Εμβόλια κορωνοϊού: Επηρεάζει η παχυσαρκία την αποτελεσματικότητά τους; Τι έδειξαν μελέτες

Tinad

Η ζάχαρη «καίει» τον εγκέφαλο

Leonidas Kallidonis

Γιατί πρέπει να ρίξετε τη θερμοκρασία στο υπνοδωμάτιο

Leonidas Kallidonis

Ο «εφιάλτης» των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης

Leonidas Kallidonis