Ελεύθερος Τύπος
ΥΓΕΙΑ

Γιαούρτι: το εθνικό μας προϊόν «σπάει κόκκαλα» στην πρόληψη της οστεοπόρωσης

Newsroom eleftherostypos.gr

Αναμφισβήτητα. το γιαούρτι είναι από τις πλέον πολύτιμες τροφές για την πρόσληψη της οστεοπόρωσης, καθώς περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών, με βασικότερο το ασβέστιο. Επιστήμονες από την Ιρλανδία μελέτησαν την επίδραση του γιαουρτιού στην οστική υγεία και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσο περισσότερο γιαούρτι τρώει κάποιος, τόσο περισσότερο ωφελεί τα οστά του, καθώς αυξάνεται εντυπωσιακά η οστική πυκνότητα.

Το ταπεινό γιαουρτάκι με τις πανίσχυρες ιδιότητες

Από μελέτη που πραγματοποίησαν σε 4.310 Ιρλανδούς ηλικίας άνω των 60 ετών, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ένα γιαούρτι την ημέρα σχετίζεται με μείωση κατά 39% του κινδύνου οστεοπόρωσης στις γυναίκες και κατά 52% στους άνδρες.

Συγκεκριμένα, μετρήσεις στο ισχίο και στην κεφαλή του μηριαίου έδειξαν πως οι εθελοντές που έτρωγαν καθημερινά γιαούρτι είχαν 3% έως 4% υψηλότερη οστική πυκνότητα, απ’ ό,τι όσοι δεν έτρωγαν γιαούρτι.

Τα χαρακτηριστικά της μελέτης

Οι επιστήμονες από το κολέγιο Trinity, στο Δουβλίνο, ζήτησαν στο πλαίσιο της μελέτης τους από τους εθελοντές να συμπληρώσουν αναλυτικά ερωτηματολόγια διατροφής και να υποβληθούν σε μετρήσεις οστικής πυκνότητας, ακτινογραφίες και μαγνητική τομογραφία. Επιπλέον, υποβλήθηκαν σε διάφορες μετρήσεις της φυσικής κατάστασής τους.

Αφού έλαβαν υπόψη την ηλικία, το κάπνισμα, την κατανάλωση αλκοόλ και άλλες παραμέτρους που επηρεάζουν την φυσική κατάσταση, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η καθημερινή κατανάλωση γιαουρτιού σχετίζεται και με βελτιωμένη φυσική κατάσταση στις γυναίκες (οι σχετικές μετρήσεις τους ήταν κατά 6,7% καλύτερες απ’ ό,τι στις εθελόντριες που δεν έτρωγαν γιαούρτι).Στοπ στη χρήση του όρου «ελληνικό γιαούρτι» στην Τσεχία από την ΕΕ

Γιαούρτι, αλλά χωρίς ζάχαρη

«Το γιαούρτι είναι καλή πηγή μικροθρεπτικών συστατικών, βιταμίνης D, βιταμινών του συμπλέγματος Β, ασβεστίου, πρωτεϊνών και προβιοτικών και πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός όλων αυτών είναι που παρέχει τα οφέλη που παρατηρήσαμε», δήλωσε στην εφημερίδα «New York Times» ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ιμον Τζ. Λερντ. «Επειδή, όμως, πολλά γιαούρτια περιέχουν ζάχαρη, πρέπει να είναι κανείς προσεκτικός ως προς το ποια και πόσα γιαούρτια θα καταναλώσει για να προστατεύσει την υγεία των οστών του».

Προτεινόμενα για εσάς

Οστεοπόρωση και πτώσεις ηλικιωμένων: ένα επικίνδυνο κοκτέιλ

Leonidas Kallidonis

«Τροφικές αλλεργίες» vs «τροφικές δυσανεξίες»

Leonidas Kallidonis

Οστεοπόρωση: Από τα γερά θεμέλια… στα συντρίμμια

Leonidas Kallidonis

Η εμμηνόπαυση επιβάλλει διατροφικές αλλαγές

Leonidas Kallidonis

«Κεφίρ». Το ρόφημα που μπορεί να ρίξει την πίεσή σας

Leonidas Kallidonis

7 συνέπειες της πρόωρης εμμηνόπαυσης

Leonidas Kallidonis

Τι πρέπει να προσέχουν κορίτσια και γυναίκες που ασκούνται συστηματικά

Leonidas Kallidonis

Αβγό: ένα μεγάλο «χάπι βιταμίνης»

Leonidas Kallidonis

Λιθίαση ουροποιητικού: μην χάνετε χρόνο!

Leonidas Kallidonis