ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

“Δύσκολες μέρες” λίγο πριν την περίοδο. Πώς θα περιορίσετε τα συμπτώματα

Newsroom eleftherostypos.gr

Πονοκέφαλοι, κράμπες, μυϊκοί πόνοι, νεύρα, πρηξίματα, σας θυμίζουν εκείνες τις ανυπόφορες μέρες του μήνα λίγο πριν την περίοδο.

Το προ- εμμηνορυσιακό σύνδρομο συνήθως εκδηλώνεται μία με δύο εβδομάδες πριν την περίοδο και μπορεί, για αρκετές γυναίκες, να είναι πράγματι ανυπόφορο. Αν και δεν είναι ακριβώς γνωστά τα αίτια που προκαλούν το προ-εμμηνορυσιακό σύνδρομο, σε γενικές γραμμές συνδέεται με ορμονικούς παράγοντες.

Επώδυνα συμπτώματα για 8 στις 10 γυναίκες

Το 80% του γυναικείου πληθυσμού αναφέρει κάποιον σημαντικό βαθμό επώδυνων  συμπτωμάτων. Οι περισσότερες γυναίκες την περιγράφουν ως «εξουθενωτική», ενώ οι πιο τυχερές μετά βίας αντιλαμβάνονται τα συμπτώματα. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορεί να κάνει μια γυναίκα ώστε να περιορίσει τα δυσάρεστα συμπτώματα του προ-εμμηνορυσιακού συνδρόμου…

Συμβουλές για να περάσουν ανώδυνα τα δύσκολα

Προσπαθήστε να ξεκουράζεστε αρκετά, περιορίστε το στρες και φροντίστε τον εαυτό σας, αισθανόμενη ότι έρχεται η ημερομηνία με τα ενοχλητικά συμπτώματα. Αν έχετε τη δυνατότητα να κάνετε μασάζ, κάντε το. Οι ζεστές κομπρέσες, επίσης, αλλά και τα χλιαρά ντους θα σας βοηθήσουν να αντέξετε πιο εύκολα κάποιους αναπόφευκτους πόνους. Αλλά, το πιο σημαντικό, είναι να γυμνάζεστε…

Τα χάπια

Αρκετές γυναίκες καταφεύγουν σε απλά, μη συνταγογραφούμενα αναλγητικά, τα οποία τις ανακουφίζουν σε σημαντικό βαθμό. Τα αντισυλληπτικά χάπια, όμως, είναι η πιο διαδεδομένη «θεραπεία» για τα συμπτώματα του προ-εμμηνορυσιακού συνδρόμου, καθώς σταθεροποιούν τα επίπεδα των ορμονών, έτσι ώστε να μην παρουσιάζουν δραστικές και επώδυνες διακυμάνσεις.

Οι επιδρομές στο ψυγείο

Πολλές γυναίκες αναφέρουν, επίσης, ότι όταν πλησιάζουν οι επώδυνες μέρες του προ-εμμηνορυσιακού συνδρόμου, θέλουν να πέφτουν με τα μούτρα στο φαγητό, ωστόσο, ό,τι και να φάνε δεν τους ικανοποιεί. Οι περισσότερες γυναίκες γνωρίζουν ότι θα έχουν μία ή δύο μέρες με έντονες λιγούρες, με πραγματική βουλιμία. Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι να γεμίσουν το ψυγείο ή την τσάντα τους με πιο υγιεινά τρόφιμα. Μην το ρίχνετε στα μπισκότα, στη σοκολάτα ή στα πατατάκια. Ιδιαίτερα τα αλμυρά σνακ, θα πρέπει να τα περιορίσετε στο ελάχιστο. Κι αυτό διότι το αλάτι προκαλεί πρηξίματα και, εντέλει, θα σας κάνει να αισθανθείτε  χειρότερα.

Η συνταγή της ημέρας: Μακαρόνια με κιμά από τον Τάσο Αντωνίου

Προσοχή στους υδατάνθρακες

Οι διατροφολόγοι συνιστούν, επίσης, όταν εμφανίζονται τα συμπτώματα του προ-εμμηνορυσιακού συνδρόμου, να αποφεύγονται οι απλοί υδατάνθρακες. Κόψτε, λοιπόν, γι’ αυτές τις μέρες, το λευκό ψωμί, το ρύζι και τις πατάτες, καθώς κάνουν κατακράτηση υγρών και προκαλούν πρηξίματα. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά, ακόμη, μπορούν να επιδεινώσουν την αίσθηση πρηξίματος, όχι όμως και η καφεΐνη που παίρνουμε από τον καφέ. Μισή κούπα καφέ, μάλιστα, μπορεί να διώξει τους πονοκεφάλους και τις κράμπες.

Προτεινόμενα για εσάς

Πώς το υπερβαρικό οξυγόνο αποκαθιστά μυοσκελετικές και αθλητικές κακώσεις

Leonidas Kallidonis

Υπογλυκαιμία: μπορεί να προκαλέσει ένα απλό απλό τρέμουλο, αλλά ακόμη και κώμα! 

Leonidas Kallidonis

Παγκόσμια Ημέρα Αρθρίτιδας: οι νέες θεραπευτικές επιλογές ενάντια στον πόνο των αρθρώσεων

Leonidas Kallidonis

Τα πολλά πρόσωπα της υπογλυκαιμίας

Leonidas Kallidonis

Γιατί η καρδιά «προδίδει» τους διαβητικούς ασθενείς;

Leonidas Kallidonis

Αναίμακτη και ανώδυνη θεραπεία των κιρσών

Leonidas Kallidonis

Ένα χάπι για εύκολο αδυνάτισμα. Υπάρχει;

Leonidas Kallidonis

Υδατάνθρακες: Το «κλειδί» στη διατροφή της εγκύου για σωστή ρύθμιση του σακχάρου

Kon