ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Ανεβάζουμε παλμούς, ρίχνουμε την πίεση

Newsroom eleftherostypos.gr

 Η συχνότητα, η ένταση, η διάρκεια και ο τύπος της άσκησης που θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε την υψηλή πίεση

   Αν και οι περισσότεροι υπερτασικοί ασθενείς χρειάζονται φαρμακευτική αγωγή και αλλαγή διατροφικών συνηθειών για να ελέγξουν την αρτηριακή τους πίεση, η άσκηση αποτελεί καθοριστική παράμετρο αντιμετώπισης της νόσου. Οι ειδικευμένοι υπερτασιολόγοι γνωρίζουν ότι η άσκηση βοηθά το σώμα να μειώσει την αρτηριακή πίεση, δεν υπάρχει όμως ένας τρόπος που εγγυάται αποτελεσματικότητα για όλους. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες γενικές οδηγίες που εγγυώνται τα «θεραπευτικά» αποτελέσματα της άσκησης.

Η συχνότητα της άσκησης

Προτείνεται αερόβια άσκηση σε καθημερινή βάση, καθώς και ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης δύο φορές την εβδομάδα (όχι συνεχόμενες ημέρες, ώστε να μπορεί το σώμα να αποκαθιστά τους μυς).

Η ένταση της άσκησης

Αρχικά στοχεύστε σε μέτριας έντασης άσκηση. Για τις αερόβιες ασκήσεις, αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φτάσετε το 60%-70% του ανώτατου ορίου παλμών. Οι έρευνες υποδεικνύουν ότι η μεγαλύτερης έντασης άσκηση συνδέεται με μεγαλύτερη μείωση της αρτηριακής πίεσης, οι κίνδυνοι όμως παραμένουν ασαφείς.

Η διάρκεια της άσκησης

Ο στόχος σας πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 λεπτά αερόβιας άσκησης καθημερινά, διάρκεια την οποία μπορείτε να αυξήσετε σταδιακά σε 60 λεπτά εάν είναι δυνατόν. Εάν σας φαίνεται μεγάλη η διάρκεια, «σπάστε» τη σε δεκάλεπτα και συμπληρώστε τον απαιτούμενο χρόνο. Η μυϊκή ενδυνάμωση πρέπει να στοχεύει όλες τις κύριες μυϊκές ομάδες, μέσω της χρήσης βάρους που θα σας επιτρέψει να ολοκληρώνετε 2-3 σετ των 10-12 επαναλήψεων.

Ο τύπος της άσκησης

Μπορείτε να ξεκινήσετε με περπάτημα, ποδήλατο και κολύμπι. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης περιλαμβάνουν ελεύθερα βάρη, ασκήσεις με αντιστάσεις ή ασκήσεις που γίνονται με το βάρος σας (π.χ. push ups). Η συνεργασία με το γιατρό σας στο σχεδιασμό της άσκησης για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης είναι απαραίτητη. Ο λόγος είναι ότι θα προτείνει τον ιδανικό αριθμό παλμών κατά τη διάρκεια της έντονης άσκησης. Εάν παίρνετε φάρμακα για την αντιμετώπιση της υπέρτασης, σιγουρευτείτε ότι δεν επηρεάζουν την ικανότητα άσκησης.

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Ροχαλητό. Προκαλεί μέχρι και διόγκωση της καρδιάς

Leonidas Kallidonis

Περιοδοντίτιδα. Εκτινάσσει την αρτηριακή πίεση

Leonidas Kallidonis

Ένας… καρυοθραύστης για την υπέρταση

Leonidas Kallidonis

Οι… κακές συνήθειες που ανεβάζουν την πίεση

Leonidas Kallidonis

Αρτηριακή πίεση: μην υποτιμάτε τις μικρές κηλίδες αίματος στα μάτια

Leonidas Kallidonis

Νυστέρι και… «ράψιμο» για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας

Leonidas Kallidonis

«Κρύο» σπίτι, «παγωμένες» αρτηρίες

Leonidas Kallidonis

Αϋπνίες. Μας γερνάνε, μας παχαίνουν, μας αρρωσταίνουν

Leonidas Kallidonis

«Μεγάλη» ή «μικρή»; Ποια πίεση είναι η πιο επικίνδυνη για έμφραγμα

Leonidas Kallidonis