ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΥΓΕΙΑ

Η κατανάλωση γαλακτοκομικών κάνει καλό – Τα ευρήματα έρευνας

Η κατανάλωση γαλακτοκομικών κάνει καλό – Τα ευρήματα έρευνας

Newsroom eleftherostypos.gr

Η κατανάλωση τουλάχιστον δύο μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο για εμφάνιση διαβήτη και υψηλής αρτηριακής πίεσης, καθώς και μεταβολικού συνδρόμου, σύμφωνα με μία νέα διεθνή επιστημονική μελέτη σε 21 χώρες πέντε ηπείρων, η οποία επιβεβαιώνει ευρήματα προηγούμενων ερευνών.

Η μείωση του κινδύνου είναι μεγαλύτερη για τα γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Άντριου Μέντε του καναδικού Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ του Οντάριο, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «BMJ Open Diabetes Research & Care». Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που εξετάστηκαν κατά πόσο καταναλώνονταν στη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών, ήταν γάλα, γιαούρτι, ροφήματα γιαουρτιού, βούτυρο, κρέμα γάλακτος και τυριά, είτε με πλήρη είτε με χαμηλά λιπαρά (1% έως 2%).

Στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά περίπου 148.000 άνθρωποι ηλικίας 35 έως 70 ετών, από τους οποίους 13.640 εμφάνισαν υπέρταση και οι 5.351 διαβήτη κατά τη διάρκεια μίας περιόδου εννέα ετών. Η μέση ημερήσια ολική κατανάλωση γαλακτοκομικών από τους συμμετέχοντες ήταν 179 γραμμάρια, με την ποσότητα να είναι διπλάσια για τα πλήρη σε σχέση με τα χαμηλά λιπαρά.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν τουλάχιστον δύο μερίδες πλήρων γαλακτοκομικών ημερησίως είχαν 12% μικρότερο κίνδυνο για διαβήτη και υπέρταση, ενώ ο κίνδυνος μειωνόταν κατά 14% εάν έτρωγαν τρεις μερίδες. Η καθημερινή κατανάλωση δύο μερίδων γαλακτοκομικών σχετιζόταν, επίσης, με 24% μικρότερο κίνδυνο για εκδήλωση μεταβολικού συνδρόμου (μείωση κινδύνου κατά 28% εάν τα γαλακτοκομικά ήταν με πλήρη λιπαρά).

«Αν τα ευρήματά μας επιβεβαιωθούν από μεγαλύτερες και πιο μακρόχρονες μελέτες, τότε η αύξηση στην κατανάλωση γαλακτοκομικών μπορεί να αποτελέσει μία προσιτή και χαμηλού κόστους προσέγγιση για τη μείωση του μεταβολικού συνδρόμου, της υπέρτασης, του διαβήτη και τελικά των περιστατικών καρδιαγγειακής νόσου παγκοσμίως», συμπέραναν οι ερευνητές.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς

Καφές. Αυξάνει τον κίνδυνο κατάγματος και οστεοπόρωσης;

Leonidas Kallidonis

Ο προδιαβήτης έχει αφετηρία… το πιάτο μας

Leonidas Kallidonis

Μικρά αλλά πολύτιμα διατροφικά μυστικά κατά της οστεοπόρωσης

Leonidas Kallidonis

Ο κορωνοϊός… της καρδιάς μας

Leonidas Kallidonis

Μια πανδημία φεύγει, μια άλλη, όμως, γιγαντώνεται…

Leonidas Kallidonis

Αϋπνίες. Μας γερνάνε, μας παχαίνουν, μας αρρωσταίνουν

Leonidas Kallidonis

4 συνήθειες που μπορούν να οδηγήσουν σε μειωμένη πρόσληψη πρωτεΐνης

Leonidas Kallidonis

Κορωνοϊός: Τα σπίτια, ένας από τους πιο σημαντικούς χώρους μετάδοσης – Τι δείχνει νέα μελέτη

Tinad

Γλυκαντικές ουσίες: Ελευθερίες και περιορισμοί

Leonidas Kallidonis