Επιστήμονες ανακάλυψαν προϊστορική φάλαινα που είχε τέσσερα πόδια

φάλαινα

Μια φάλαινα με τέσσερα πόδια, η οποία έζησε στη γη μας περίπου 43 εκατ. χρόνια πριν, ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο από επιστήμονες.

Το απολίθωμα της φάλαινας βρέθηκε στη Δυτική Έρημο της Αιγύπτου. Η συγκεκριμένη φάλαινα φαίνεται πως επρόκειτο για ένα αμφίβιο είδος, ικανό να ζει τόσο στην στεριά, όσο και στη θάλασσα. Οι επιστήμονες έδωσαν στη φάλαινα το όνομα «Phiomicetus anubis». Το «anubis» προκύπτει από την ομοιότητα του κρανίου της φάλαινας με τον αρχαίο αιγυπτιακό θεό των νεκρών, Άνουβι, πολλές απεικονίσεις του οποίου επιβιώνουν μέχρι σήμερα.

Η Phiomicetus anubis υπολογίζεται πως ζύγιζε περίπου 600 κιλά και έφτανε σε μήκος τα τρία μέτρα. Η φάλαινα είχε πολύ δυνατά σαγόνια, τα οποία της επέτρεπαν να πιάνει και να θρυμματίζει εύκολα την λεία της. Η συγκεκριμένη φάλαινα, όπως και άλλα προγονικά είδη των σημερινών φαλαινών, αποτελούσε την εξέλιξη ενός θηλαστικού που έμοιαζε με ελάφι και ζούσε στην στεριά.

Ο σκελετός της τετράποδης, προϊστορικής φάλαινας εντοπίστηκε στην «λεκάνη του Φαγιούμ», μια περιοχή της Δυτικής Ερήμου της Αιγύπτου, η οποία κάποτε καλυπτόταν από θάλασσα και σήμερα είναι εξαιρετικά πλούσια σε απολιθώματα. Το απολίθωμα της φάλαινας μελετήθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της αιγυπτιακής πόλης Μανσούρα.

«Η phiomicetus anubis αποτελεί ένα πολύ σημαντικό νέο είδος και μια ανακάλυψη τεράστιας σημασίας για την Αιγυπτιακή και Αφρικανική παλαιοντολογία», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής της μελέτης, Αμπντουλάχ Γκοχάρ.

Αν και δεν πρόκειται για την πρώτη φορά, που επιστήμονες ανακαλύπτουν μια προϊστορική φάλαινα με πόδια, η phiomicetus anubis θεωρείται πως πρόκειται για το αρχαιότερο είδος αμφίβιας φάλαινας που ανακαλύφθηκε ποτέ στην Αφρική.

Οι πρώτες φάλαινες θεωρείται πως εμφανίστηκαν στην νότιο Ασία, περίπου 50 εκατομμύρια χρόνια πριν. Το 2011, μια ομάδα παλαιοντολόγων από το Περού είχε ανακαλύψει το απολίθωμα μιας φάλαινας 43 εκατ. ετών, η οποία έφερε τέσσερα πόδια με νηκτική μεμβράνη ανάμεσα στα δάχτυλα και οπλές.

ΠΗΓΗ: BBC