ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
TECH & SCIENCE

Χονγκ Κονγκ: Τα παιδιά με αυτισμό μαθαίνουν να κοινωνικοποιούνται με τη βοήθεια ειδικών ρομπότ

παιδιά

Newsroom eleftherostypos.gr

Στα σχολεία του Χονγκ Κονγκ, οι δάσκαλοι αξιοποιούν ρομπότ για να βοηθήσουν τα παιδιά με αυτισμό να αναπτύξουν τις κονωνικές τους δεξιότητες.

Η εκπαιδευτική αυτή μέθοδος αναπτύχθηκε με την πρωτοβουλία μιας καθηγήτριας και γνωρίζει ήδη μεγάλη επιτυχία.

Η μέθοδος χρησιμοποιείται κυρίως από  σχολεία της περιοχής και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.

Το πρόγραμμα προορίζεται για μαθητές, ηλικίας 3-18 ετών, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού και έχει σκοπό τη βελτίωση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων, μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με τα ρομπότ, ώστε τα παιδιά να είναι πιο κοινωνικά στην καθημερινότητά τους και να μπορούν να αντιμετωπίζουν, πιο αυτόνομα, προβλήματα όπως οι διενέξεις ή ο εκφοβισμός από τρίτους.

Η καθηγήτρια Κάθριν Σο, η οποία διδάσκει εκπαιδευτική ψυχολογία στο Κινεζικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, δήλωσε πως από το 2015, περισσότερα από 2.100 παιδιά έχουν συμμετάσχει στο εν λόγω πρόγραμμα.

«Τα άτομα με αυτισμό συνήθως έχουν ελάχιστη διάθεση επικοινωνίας με άλλους και είναι υπερευαίσθητα απέναντι στον κόσμο που τα περιβάλλει», λέει η Σο.

«Έτσι, χρησιμοποιούμε τα ρομπότ για να βοηθήσουμε τα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν, χωρίς να βιώνουν μεγάλο άγχος».

Τα ρομπότ παίζουν με τα παιδιά παιχνίδια «ρόλων» και απευθύνονται σε αυτά μέσω του προφορικού λόγου.

Τα μαθήματα συμπεριλαμβάνουν κυρίως δύο ρομπότ, τα οποία μιλούν και μεταξύ τους, υποδεικνύοντας στα παιδιά ποιες συμπεριφορές είναι κοινωνικά αποδεκτές και ποιες όχι.

Μια 41χρονη μητέρα παιδιού με αυτισμό, η Μιουζ Γουόνγκ, δήλωσε πως η 5χρονη κόρη της συμμετέχει στο πρόγραμμα εδώ και 7 μήνες, με τις κοινωνικές της δεξιότητες να έχουν βελτιωθεί σημαντικά.

«Σιγά-σιγά αποκτά και η ίδια κοινωνική ζωή», λέει η μητέρα.

Αφού αλληλεπιδράσουν με τα ρομπότ, τα παιδιά καλούνται να επικοινωνήσουν και με κάποιον δάσκαλα, δοκιμάζοντας τα όσα έχουν μάθει.

Πάνω από 20 μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, που χρηματοδοτούνται και από την κυβέρνηση έχουν υιοθετήσει την μέθοδο αυτή, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών σχολείων του Χονγκ Κονγκ και του Μακάου.

Η Σο, ως εμπνεύστρια του προγράμματος, ελπίζει η μέθοδός της να φέρει σημαντικές αλλαγές, περιορίζοντας τον αποκλεισμό των αυτιστικών παιδιών από τις πολυάριθμες πτυχές της κοινωνικής ζωής.

«Βελτιώνοντας την κοινωνική τους συμπεριφορά, ελπίζουμε ότι τα παιδιά θα δουν σημαντική βελτίωση στην ποιότητα ζωής τους εν γένει», λέει η καθηγήτρια.

ΠΗΓΗ: New York Post 

Ειδήσεις σήμερα

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Θεσσαλονίκη: Ελεύθεροι οι συλληφθέντες που κατηγορούνται ότι εξανάγκαζαν τα παιδιά τους σε επαιτεία

Ισπανία: Οργή για την απαγωγή και δολοφονία δύο μικρών κοριτσιών από τον πατέρα τους

Μαρίνα Μπενέκου

Πέθανε στα 76 του ο πατέρας της μεγαλύτερης οικογένειας του κόσμου- Είχε τουλάχιστον 89 παιδιά και 38 συζύγους

Μαρίνα Μπενέκου

Δήμος Αθηναίων: Αλήθειες και ψέματα για τη Δίχρονη Εκπαίδευση και τα «κοντέινερ»

Κορονοϊός: Εξίσου μεταδοτικά τα παιδιά με τους ενήλικες – Νέα έρευνα για το ιικό φορτίο

Συνεπιμέλεια τέκνων: Η Διδάκτωρ Ψυχολογίας Θεοδώρα Παπαδοπούλου αναλύει στο Elefterostypos.gr όλα τα δεδομένα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Διχασμός σε όλο τον κόσμο για εμβόλια σε παιδιά

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Εμβολιασμός στη Γερμανία: Μόνο παιδιά και έφηβοι με υποκείμενα νοσήματα πρέπει να εμβολιαστούν

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Σχολεία: Αγγλικά από Σεπτέμβριο στα νηπιαγωγεία – Τι προβλέπει η τροπολογία για το ωράριο στα Δημοτικά

Ελεύθερος Τύπος Newsroom