Μετά από 20 χρόνια, οι επιστήμονες μπορούν να δώσουν εξήγηση για τις περίεργες «αράχνες» στην επιφάνεια του Άρη

αράχνες

Πριν από 20 χρόνια, επιστήμονες της NASA είχαν ανακαλύψει μυστηριώδεις «αράχνες» στην επιφάνεια του Άρη.

Οι σχηματισμοί αυτοί, που φυσικά δεν είναι αράχνες, αλλά ονομάστηκαν έτσι λόγω της ομοιότητάς τους με αυτές, είχαν προβληματίσει τους επιστήμονες ιδιαιτέρως, καθώς αδυνατούσαν να καταλάβουν το πού οφείλονταν.

Ένας από τους λόγους είναι ότι δεν υπήρχε παράδειγμα αντίστοιχων σχηματισμών στην επιφάνεια της γης, ώστε να μπορέσει να γίνει σύγκριση.

Ύστερα από μια εικοσαετία και μετά από σειρά πειραμάτων, οι επιστήμονες μπορούν με σχετική βεβαιότητα να πουν ότι ανακάλυψαν το αίτιο της δημιουργίας αυτών των ιδιότυπων μοτίβων.

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Scientific Reports, οι σχηματισμοί αυτοί προκύπτουν όταν ο πάγος αγγίζει την εξαιρετικά θερμή επιφάνεια του Άρη και μετατρέπεται άμεσα από στερεό σε αέριο, χωρίς να περάσει από τη διαδικασία της υγροποίησης.

Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή και ως «εξάχνωση».

Για να διαπιστώσουν εάν η υπόθεσή τους είναι σωστή, οι επιστήμονες κατασκεύασαν μια «μακέτα» του Άρη, αναπαριστώντας με ακρίβεια τις κλιματικές του συνθήκες και στη συνέχεια έριξαν ξηρό πάγο στην επιφάνεια της μακέτας.

Στο παρελθόν, άλλες ομάδες επιστημόνων είχαν προτείνει μια άλλη θεωρία που είχε να κάνει με την αλληλεπίδραση αερίων κοντά στο έδαφος του πλανήτη, ωστόσο η τελευταία αυτή μελέτη είναι η μόνη που μπορεί να ισχυριστεί ότι υποστηρίζεται από «εμπειρικά τεκμήρια».

Περίπου το 95% της ατμόσφαιρας του Άρη αποτελείται από διοξείδιο του άνθρακα, με τον πάγο που δημιουργείται στην επιφάνειά του να αποτελείται επίσης σε μεγάλο ποσοστό από το συγκεκριμένο αέριο.

Η θέρμανση του πάγου αυτού θεωρείται πως προκαλεί μεγάλη αύξηση της πίεσης στην επιφάνεια του πλανήτη, δημιουργώντας σε αυτήν ρήγματα.

Το αέριο που προκύπτει από τον πάγο ξεγλιστρά μέσα από τα ρήγματα, δημιουργώντας την εικόνα που αιχμαλώτισαν τα τηλεσκόπια της NASA και που θυμίζει τις αράχνες.

Για την πλήρη επικύρωση της θεωρίας, φυσικά, θα χρειαστεί η απευθείας μελέτη της επιφάνειας του Άρη από τους ειδικούς, κάτι που είναι πιθανό να υλοποιηθεί σχετικά σύντομα, με την πρόσφατη αποστολή του ρόβερ Perseverance στον Κόκκινο Πλανήτη.

ΠΗΓΗ: The Sun

Ο αστεροειδής «Απόφης» δεν είναι πια επικίνδυνος για τη Γη! – Ο άθλος επιστημόνων

Evanthia Karra

Θάνατος Βούλγαρου οπαδού στη Θεσσαλονίκη: Εδώλιο σε οκτώ άτομα «δείχνει» ο εισαγγελέας

Ιστοί από αράχνες μετατράπηκαν σε…μουσικό όργανο από επιστήμονες του ΜΙΤ [βίντεο]

Super League 1: Η ΑΕΚ ξύπνησε και υπέταξε με 3-1 τον Αρη εκτός έδρας

Νόρα αλ-Ματρουσί: Η πρώτη γυναίκα αραβικής καταγωγής στη NASA

Super League 1: Οι αλλαγές έκαναν τη διαφορά και ο Αρης πήρε μεγάλη νίκη

Basket League: Τα φώτα στο Άρης – ΑΕΚ, με Μεσολόγγι ο Παναθηναϊκός – Το πρόγραμμα της αγωνιστικής

Δημήτρης Ντόγκας

Η NASA απεφάνθη: Ασφαλής η Γη από τον αστεροειδή Apophis τουλάχιστον για τα επόμενα 100 χρόνια!

Η Αυστραλία στο έλεος της φύσης: Αράχνες και φίδια απειλούν τη χώρα μετά τις πλημμύρες [εικόνες & βίντεο]