Η NASA απεφάνθη: Ασφαλής η Γη από τον αστεροειδή Apophis τουλάχιστον για τα επόμενα 100 χρόνια!

Μετά την ανακάλυψη του το 2004, ο αστεροειδής Άποφις έχει θεωρηθεί ένας από τους πιο επικίνδυνους για να προσκρούσει στη Γη κάποια στιγμή στο όχι μακρινό μέλλον.

Όμως, όπως ανακοίνωσε η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA), νέοι υπολογισμοί της τροχιάς του καταλήγουν στην εκτίμηση των επιστημόνων ότι σίγουρα κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί μέσα στα επόμενα τουλάχιστον 100 χρόνια.

Έχοντας διάμετρο περίπου 340 μέτρα, ο Άποφις θεωρήθηκε σοβαρή απειλή, όταν εκτιμήθηκε ότι θα περάσει ανησυχητικά κοντά από τη Γη τον Απρίλιο του 2029 (σε απόσταση μόλις 32.000 χιλιομέτρων, μικρότερη εκείνης των γεωσύγχρονων δορυφόρων), αν και, όπως έδειξαν κατοπινές αναλύσεις δεν υπάρχει τότε κίνδυνος πρόσκρουσης. Εξίσου καθησυχαστική υπήρξε η πρόβλεψη και για την επόμενη κοντινή διέλευση του το 2036.

Έως τώρα υπήρχε ακόμη μια μικρή πιθανότητα να πέσει στη Γη το 2068, η οποία όμως και αυτή εξαλείφθηκε μετά τους νέους υπολογισμούς με τη βοήθεια νέων παρατηρήσεων από τηλεσκόπια κατά την πρόσφατη διέλευση του Άποφι σε απόσταση 17 εκατ. χλμ. στις 5 Μαρτίου. Αλλά και για μερικές ακόμη δεκάδες χρόνια μετά το 2068 ο εν λόγω αστεροειδής δεν αναμένεται να αποτελέσει απειλή για τον πλανήτη μας.

«Μία πρόσκρουση το 2068 δεν θεωρείται πια πιθανή και οι υπολογισμοί μας δεν δείχνουν τον παραμικρό κίνδυνο πρόσκρουσης για τα τουλάχιστον 100 επόμενα χρόνια», διαβεβαίωσε ο Ντέηβιντ Φαρνόκια του Κέντρου Μελετών Κοντινών στη Γη Αντικειμένων (CNEOS) της NASA.

Ο Άποφις δεν ανήκει στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ Άρη-Δία, όπως οι περισσότεροι αστεροειδείς, αλλά στη λεγόμενη οικογένεια Άτεν.

SpaceX: Διαρροή παρουσίασαν οι…τουαλέτες των πυραύλων της!

Οι πέντε μεγαλύτεροι αστεροειδείς κοντά στη Γη- Πόσο απειλούμαστε;

Ανακαλύφθηκε ένας από τους μικρότερης ηλικίας εξωπλανήτες που έχουν ποτέ βρεθεί

Τον Φεβρουάριο θα γίνει η αποστολή Artemis 1 της NASA, για την επιστροφή στη Σελήνη

Άλλαξαν τα δεδομένα για την Γη: Θα έχουμε μικρότερη ημέρα – Επιβραδύνεται η ταχύτητα περιστροφής της

Το Σταυράκι Ιωαννίνων στα ραντάρ της… NASA! Τι λέει στον «Ε.Τ.» ο καθηγητής Φυσικής Νίκος Σιούλας

«Lucy»: Ξεκίνησε η πολύχρονη «Οδύσσεια» για τους Τρωικούς αστεροειδείς!

Αυστραλία: Θα βοηθήσει τη NASA να βρει οξυγόνο στο φεγγάρι