Έρευνα: DNA από Νεάντερταλ μπορεί να έχουν όσοι περνούν πιο ελαφριά τον κορωνοϊό

Οι Νεάντερταλ χρησιμοποιούσαν φωτιά για να φτιάξουν εργαλεία πριν 170.000 χρόνια

Οι άνθρωποι που περνούν τον κορωνοϊό εμφανίζοντας ήπια ή και καθόλου συμπτώματα μπορεί να οφείλουν την τύχη τους αυτή στους…Νεάντερταλ προγόνους τους.

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Εξελικτικής Ανθρωπολογίας «Μαξ Πλανκ» στην Λειψία της Γερμανίας εντόπισαν μια γενετική μετάλλαξη, η οποία ελαττώνει τον κίνδυνο βαριάς νόσησης από κορωνοϊό κατά 22%.

Η μετάλλαξη αυτή βρέθηκε σε όλα τα δείγματα από DNA Νεάντερταλ που εξετάστηκαν, καθώς και στο 30% των δειγμάτων από σύγχρονους ανθρώπους ευρωπαϊκής ή ασιατικής καταγωγής.

Η περιοχή του γενετικού υλικού για την οποία γίνεται λόγος, φαίνεται πως επηρεάζει την ανοσιολογική αντίδραση σε ιούς RNA όπως ο κορωνοϊός, η ηπατίτιδα C και ο ιός του Δυτικού Νείλου.

Πρόκειται πιθανότατα για μια από τις γενετικές μεταλλάξεις που επιβίωσαν και κληρονομήθηκαν από γενιά σε γενιά, ακριβώς λόγω του ότι αυξάνουν τις πιθανότητες επιβίωσής μας.

Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε DNA από περισσότερους από 2.200 ανθρώπους που βρίσκονται εν ζωή, έχοντας περάσει κορωνοϊό με περισσότερη ή λιγότερη σφοδρότητα.

Το DNA τους τέθηκε σε σύγκριση με το DNA που εντοπίστηκε σε σκελετούς αρχαίων ανθρώπων: Τον σκελετό δύο Νεάντερταλ, 70.000 και 120.000 ετών από τη Σιβηρία, ενός Νεάντερταλ 50.000 ετών από την Κροατία, και ενός «Ντενίσοβαν» ηλικίας 80.000 ετών.

Οι Ντενίσοβαν αποτελούσαν ένα ακόμη αρχαίο ανθρώπινο υποείδος, σκελετοί των οποίων εντοπίστηκαν στο σπήλαιο Ντενίσοβα της Σιβηρίας.

Όλοι οι σκελετοί έφεραν τη γενετική μετάλλαξη, την οποία θέλησαν να εξετάσουν οι ερευνητές.

Πράγματι, η μετάλλαξη αυτή ταυτίστηκε με την μετάλλαξη που έφεραν στο DNA τους πολλοί από τους σύγχρονους ανθρώπους που νόσησαν με τον κορωνοϊό ελαφρύτερα.

Η ανακάλυψη αυτή ενδεχομένως αιτιολογεί το γεγονός ότι οι άνθρωποι αφρικανικής καταγωγής τείνουν να νοσούν πιο βαριά από τον κορωνοϊό, καθώς οι Νεάντερταλ, οι οποίοι εξαφανίστηκαν ως είδος 40.000 πριν, είχαν ζήσει στο πλευρό του Homo Sapiens στην Ασία και την Ευρώπη αλλά όχι στην Αφρική.

Έτσι, οι άνθρωποι γνήσιας αφρικανικής καταγωγής δε φέρουν DNA από Νεάντερταλ, το οποίο εντοπίζεται σε ποσοστό 2% στους ανθρώπους ασιατικής ή ευρωπαϊκής καταγωγής.

Παρόλα αυτά, το προνόμιο όσων έχουν DNA από Νεάντερταλ δεν αφορά όλες τις ασθένειες καθώς πέρσι, η ίδια ερευνητική ομάδα είχε ανακαλύψει ότι μια άλλη γενετική μετάλλαξη που έλκουμε από τους Νεάντερταλ αυξάνει τον κίνδυνο για άλλες σοβαρές ασθένειες.

Όπως συμβαίνει και με άλλα γενετικά μας χαρακτηριστικά, έτσι και το ανοσοποιητικό μας φαίνεται πως επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες και από πληθώρα γενετικών διαφοροποιήσεων.

ΠΗΓΗ: CNN