Αστρονόμοι ανακάλυψαν τη μεγαλύτερη μαύρη τρύπα που έχει βρεθεί ποτέ στο σύμπαν

Αστρονόμοι στη Γερμανία ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν σε ένα γαλαξία, που βρίσκεται σε απόσταση 700 εκατομμυρίων ετών φωτός, την μεγαλύτερη κεντρική μαύρη τρύπα που έχει ποτέ βρεθεί στο σύμπαν και η οποία έχει μάζα περίπου 40 δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο.

Οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Εξωγήινης Φυσικής Μαξ Πλανκ και του Πανεπιστημιακού Αστεροσκοπείου του Μονάχου συνδύασαν στοιχεία από παρατηρήσεις που έκαναν με το Τηλεσκόπιο Βεντελστάιν και το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή.

Η νέα κάτοχος του ρεκόρ είναι μια μαύρη τρύπα στο κέντρο του γαλαξία Holm 15A, o οποίος είναι ένας από τους τουλάχιστον 500 γαλαξίες του σμήνους γαλαξιών Abell 85.

Οι ερευνητές έκαναν σχετική προδημοσίευση, ενώ θα ακολουθήσει κανονική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής Astrophysical Journal.

Λίγες ώρες νωρίτερα, Κινέζοι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν μια μαύρη τρύπα τόσο εκτεταμένη και μεγάλη, ώστε μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει διατυπωθεί καμία επιστημονική θεωρία που να ερμηνεύει ικανοποιητικά την ύπαρξή της.

Στην πραγματικότητα, επισημαίνουν οι αστρονόμοι, αυτή η μαύρη τρύπα δεν θα έπρεπε να υπάρχει.

Το σχετικό δημοσίευμα, στο περιοδικό Nature, αναφέρει ότι η δυσθεώρητη μαύρη τρύπα, που έλαβε την ονομασία LB-1, κινείται γύρω από ένα άστρο που απέχει περίπου 15.000 έτη φωτός από τη Γη. Η μάζα της, σύμφωνα με υπολογισμούς, είναι περίπου 70 φορές μεγαλύτερη από τον Ηλιο και αυτό θεωρείται μοναδικό.

Παρ’ όλα αυτά, η LB-1, αν και η μεγαλύτερη έως τα σημερινά δεδομένα αστρική μαύρη τρύπα του γαλαξία, είναι πολύ μικρότερη από τις μαύρες τρύπες που υπάρχουν στα κέντρα γαλαξιών (του δικού μας συμπεριλαμβανομένου), οι οποίες έχουν μάζες εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων Ηλιων.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Μυστήριο με αντικείμενα που βρέθηκαν στο διάστημα – Τι είναι το «τείχος του Νότιου Πόλου»

Evanthia Karra

Δύο ασυνήθιστες ανακαλύψεις στο Διάστημα – Διαβάστε τι βρήκαν οι αστρονόμοι

Η πρώτη που «περπάτησε» στο διάστημα, έφθασε στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών

Ανδρέας Ντίνης

Έγραψε ιστορία η SpaceX: Εκτοξεύθηκε η επανδρωμένη αποστολή προς το Διάστημα!

Live: Όλα έτοιμα για την ιστορική αποστολή της SpaceX στο Διάστημα – Ο χρόνος μετρά αντίστροφα!

Ανακαλύφθηκε η κοντινότερη στη Γη μαύρη τρύπα, που συνοδεύεται από δύο άστρα ορατά με γυμνό μάτι