Ελεύθερος Τύπος
TECH & SCIENCE

Πρόστιμο-ρεκόρ 170 εκατ. δολάρια στη Google για παραβίαση παιδικών προσωπικών δεδομένων στο YouTube

Παραπλανητικά 1 στα 4 βίντεο στο YouTube για τον κορωνοϊό

Newsroom eleftherostypos.gr

H Google και η θυγατρική της YouTube, η οποία κατηγορείται για παραβίαση της νομοθεσίας εκθέτοντας τα παιδιά σε ανάρμοστα βίντεο ή συλλέγοντας προσωπικά δεδομένα που τα αφορούν, δέχτηκαν να πληρώσουν πρόστιμο ρεκόρ 170 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ και να προστατεύουν καλύτερα τα δεδομένα των παιδιών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα.

Η συμφωνία αυτή που επιτεύχθηκε εξωδικαστικά και αναμένεται να πάρει το πράσινο φως από το υπουργείο Δικαιοσύνης είναι η σημαντικότερη μέχρι σήμερα σε μια υπόθεση που αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής των παιδιών, ανακοίνωσε σήμερα η υπηρεσία προστασίας των καταναλωτών (FTC).

Τον Απρίλιο του 2018, 23 οργανώσεις προστασίας των ψηφιακών δικαιωμάτων και προστασίας της παιδικής ηλικίας κατέθεσαν αγωγή στην Αρχή Προστασίας Καταναλωτών. Οι ενάγουσες κατηγορούσαν το YouTube ότι συλλέγει προσωπικές πληροφορίες ανηλίκων (εντοπισμός, χρησιμοποιούμενη συσκευή, τηλεφωνικούς αριθμούς) χωρίς οι γονείς να το γνωρίζουν, και τις χρησιμοποιεί για να επιτρέπει στοχοθετημένες διαφημίσεις.

H FTC θα πάρει 136 από τα 170 εκατομμύρια δολάρια του προστίμου και τα υπόλοιπα 34 εκατομμύρια θα πάνε στο υπουργείο Δικαιοσύνης της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

“H FTC επαίρετο προς τις επιχειρήσεις που ήταν πιθανοί πελάτες για τη δημοτικότητά της στα παιδιά”, υπογράμμισε ο επικεφαλής της Αρχής Τζόζεφ Σάιμονς. “Ωστόσο, όταν επρόκειτο να τηρήσει τον νόμο, η επιχείρηση αρνήθηκε να αναγνωρίσει ότι ένα μέρος της πλατφόρμας της προοριζόταν σαφώς για τα παιδιά. Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για τον τρόπο με τον οποίο το YouTube παραβίασε τον νόμο”.

Η εξωδικαστική συμφωνία, στην οποία οι δύο δημοκρατικοί επίτροποι της FTC αντιτάχθηκαν κρίνοντάς την όχι αρκετά σοβαρή, αναγκάζει το YouTube να αλλάξει τις μεθόδους του.

“Θα επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα αυτών που κοιτάζουν τα παιδικά προγράμματα στο YouTube σαν να προέρχονται από ένα παιδί, οποιαδήποτε κι αν είναι η ηλικία του θεατή”, δήλωσε η Σούζαν Βοϊτσίτσκι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του YouTube, σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας.

Η συλλογή δεδομένων θα περιοριστεί σε αυτά που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία της υπηρεσίας και δεν θα υπάρχουν πλέον στοχοθετημένες διαφημίσεις γι’ αυτό το είδος περιεχομένου όπως και η δυνατότητα να γίνονται σχόλια, διευκρίνισε.

Προτεινόμενα για εσάς

Παιχνιδάκι πλέον η εύρεση εργασίας: Το εργαλείο που ανακοίνωσε η Google για την ανάπτυξη της Ελλάδας!

Tinad

Τηλεδιάσκεψη Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της Google Ευρώπης: Στην ατζέντα ψηφιακές δεξιότητες στην εργασία και πολιτισμός

Tinad

Google και καραντίνα: Τι έψαξε περισσότερο ο κόσμος στο lockdown

Ανδρέας Ντίνης

Αφιερωμένο στα παιδιά το σημερινό doodle της Google

Evanthia Karra

Παραπλανητικά 1 στα 4 βίντεο στο YouTube για τον κορωνοϊό

Ανδρέας Ντίνης

Δεκαπέντε χρόνια Youtube: Αυτό είναι το πρώτο βίντεο που «ανέβηκε» στην πλατφόρμα

Tinad

Ημέρα της Γης 2020 – Το doodle της Google

Tinad

Τρομερό: Ο Αντρέα Μποτσέλι με το «Music For Hope» έσπασε κάθε ρεκόρ στο YouTube

Ανδρέας Ντίνης

Major League Eating: Ξεκινάνε οι αγώνες φαγητού στις ΗΠΑ μέσω YouTube!

Kon