Ελεύθερος Τύπος
ΤΑΞΙΔΙ

Πως η Αστυπάλαια έκανε την…διαφορά στον Τουρισμό- Μιλά στον «ΕΤ» ο δήμαρχος Ν. Κομηνέας

Χ. ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Τον απολογισμό της φετινής ιδιόμορφης τουριστικά χρονιάς που κατατάσσει την Αστυπάλαια στους κερδισμένους του καλοκαιριού κάνει σε συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο δήμαρχος του νησιού.

Ο Νικόλαος Κομηνέας θέτει ψηλά στις προτεραιότητες του δήμου τη διατήρηση του αισθήματος ασφάλειας των επισκεπτών της «πεταλούδας του Αιγαίου».

-Μπορείτε να κάνετε έναν απολογισμό της φετινής τουριστικής σεζόν για την Αστυπάλαια; Εξελίχθηκε με βάση τις προσδοκίες σας;

Ο απολογισμός της φετινής χρονιάς ευτυχώς ήταν θετικός. Καταφέραμε να έχουμε τον Ιούνιο 72% της κίνησης σε σχέση με το 2019, 50% τον Ιούλιο και 72% τον Αύγουστο. Μέσος όρος συνεπώς 65%, ενώ οι προσδοκίες ήταν 50%.

Το πρόγραμμα 5 ημερών δωρεάν διακοπών για όλους τους λειτουργούς του ΕΣΥ που κάναμε από 15-30 Ιουνίου, η συχνότατη παρουσία μας στις τηλεοράσεις και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς της χώρας, όπως και τα μέτρα πρόληψης που λήφθηκαν έναντι του Covid-19 και προφύλαξαν το νησί μας συνέβαλαν αποφασιστικά.

Με δεδομένο ότι τα έξοδα μιας τουριστικής επιχείρησης κυρίως οικογενειακού χαρακτήρα, όπως οι δικές μας, κυμαίνονται γύρω στο 50% του τζίρου, τα φετινά κέρδη είναι πολύ μικρά, μιας και οι τιμές των καταλυμάτων ήταν χαμηλότερες σε σχέση με πέρυσι.

Ζημιά υπέστη και ο πρωτογενής τομέας, κτηνοτροφία, αλιεία, μελισσοκομία, γεωργία, λόγω μη διάθεσης των προϊόντων ένεκα της μειωμένης κατανάλωσης.

-Πρόσφατα στο νησί σας φιλοξενήσατε ένα τριήμερο οικολογικό συνέδριο. Πώς μπορούν να συμβάλουν οι ΑΠΕ στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη;

Η χρήση ΑΠΕ είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη ιδιαίτερα των μικρών νησιών ώστε να ελαχιστοποιηθεί το ενεργειακό τους αποτύπωμα και να προβάλουν το οικολογικό τους προφίλ.

Η τοποθέτηση όμως των ανεμογεννητριών πρέπει να γίνει με τέτοιους όρους ώστε η θέση, το μέγεθος και ο αριθμός τους να μην υπονομεύουν το παρθένο του χαρακτήρα τους, να μη δημιουργούν οπτική ρύπανση, να προστατεύουν τα οικοσυστήματα και να συμβάλλουν αποκλειστικά και μόνο στην κάλυψη των αναγκών του τόπου.

Για το νησί μας δύο ανεμογεννήτριες είναι αρκετές και καμία άλλη. Προσωπικά είμαι αντίθετος πλέον και στη δημιουργία αιολικών πάρκων στις πέριξ της Αστυπάλαιας νησίδες μας. Οι νησίδες αυτές πρέπει να διατηρήσουν τον μοναδικό χαρακτήρα τους και μπορούν να είναι χώροι πολύ ήπιας μορφής οικοτουρισμού.

Προωθούμε την ηλεκτροκίνηση στο νησί, την επαναχρησιμοποίηση του απορριπτόμενου νερού του βιολογικού για άρδευση, τη μετατροπή του ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ, την ανακύκλωση όλων των υλικών καθώς και την κομποστοποίηση βιοαποβλήτων για διάθεση τροφής στους κτηνοτρόφους και λιπάσματος στους αγρότες.

-Ποια θα λέγατε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Αστυπάλαιας ως τουριστικού προορισμού;

Η Αστυπάλαια είναι ιδανικός προορισμός εναλλακτικού τουρισμού. Διαθέτει εκτός από τις εύκολα προσβάσιμες παραλίες, ένα εκτεταμένο δίκτυο μονοπατιών και χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, μέσα από διαδρομές σε τόπους ανέγγιχτους-παρθένους δίνοντας τη δυνατότητα στον περιπατητή να νιώθει και να γίνεται ένα με τη φύση.

Τα καταλύματά μας αποτελούν μικρές γειτονιές που ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Μικρές ανεξάρτητες κατοικίες με ιδιωτικές αυλές, χρησιμοποιώντας γήινα υλικά, υπέροχη ελεύθερη θέα προς το ανοιχτό πέλαγος αναπαράγοντας το παραδοσιακό πρότυπο του οικισμού της χώρας.

Το καταπληκτικό φαγητό και η μοναδική φιλοξενία των κατοίκων είναι όμως το μεγαλύτερο προσόν μας.

-Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αστυπάλαια ως τουριστικός προορισμός;

Τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι:

  • Η διάρκεια του ταξιδιού από Πειραιά στην Αστυπάλαια με ένα μόνο δρομολόγιο διαρκείας 8.30 ωρών και τα υπόλοιπα 4 δρομολόγια διαρκείας 10 ωρών. Αυτό σε συνδυασμό με την έλλειψη εισιτηρίων λόγω των πολλών ενδιάμεσων σταθμών μειώνει την εύκολη πρόσβαση.
  • Η παντελής έλλειψη επαφής με τα διεθνή αεροδρόμια Σαντορίνης και Κω. Η Αστυπάλαια αν και βρίσκεται ακριβώς ενδιάμεσα των δύο νησιών και πάνω στη ρότα των καραβιών δεν συνδέεται με αυτά αν και άνετα θα μπορούσε.
  • Το αεροδρόμιο μπορεί να δεχθεί αεροπλάνα 45 θέσεων το πολύ και συνεπώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για πτήσεις εσωτερικού και μικρής απόστασης.
  • Ο ΕΟΤ πρέπει να προβάλλει τα νησιά όπως η Αστυπάλαια με διαφορετικό τρόπο από ό,τι γίνεται μέχρι τώρα αναδεικνύοντας τη μοναδικότητα και την ιδιαιτερότητά τους ως τόπων εναλλακτικού βιωματικού τουρισμού.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της κυριακής       

 Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

Προτεινόμενα για εσάς

O Γ. Χατζημάρκος μιλάει στον Ε.Τ.: Στην τελική ευθεία η αδειοδότηση 20 υδατοδρομίων στο Ν. Αιγαίο – Το δίκτυο των νησιών

Δημήτρης Ντόγκας

Θεοχάρης: «Ετοιμάζουμε τη στρατηγική για το 2021»

Kon

Πώς με αγροδιατροφή και τουρισμό η Κεντρική Μακεδονία «χτίζει» διεθνές brand name – Ο Σωτήρης Μπάτος μιλάει στον «Ε.Τ.»

Δημήτρης Ντόγκας

6 ελληνικά νησιά ανάμεσα στα καλύτερα του κόσμου – Δείτε ποια είναι!

Μαρίνα Μπενέκου

Tουρισμός: Το βρετανικό εμβόλιο και οι τρείς «σωματοφύλακες» για την νέα σεζόν

Δημήτρης Ντόγκας

Σας ενδιαφέρει: Αυτή είναι η λίστα των επιχειρήσεων που δικαιούνται μείωση ενοικίου τον Οκτώβριο

Tinad

Σχέδιο τριών πυλώνων για δυναμικό ριμπάουντ στον Τουρισμό το 2021

Δημήτρης Ντόγκας

ΚΕΠΕ: Οι κλάδοι της οικονομίας που «μόλυνε» ο κορονωϊός και τα καλά νέα

Δημήτρης Ντόγκας

Κρήτη: Ικανοποιημένοι με τα μέτρα κατά του κορονωϊού 8 στους δέκα τουρίστες

Δημήτρης Ντόγκας