Ελεύθερος Τύπος
ΤΑΞΙΔΙ

Η στρατηγική του ΕΟΤ για την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού

Voucher για διακοπές έως 300 ευρώ ανά εργαζόμενο στον ιδιωτικό τομέα

ΧΑΡΗΣ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗΣ

Θωρακίζει τα νώτα του ετοιμάζοντας παράλληλα το οπλοστάσιό του για τη θερινή επίθεση προβολής της χώρας σε αγορές-στόχους ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΟΤ, με ορίζοντα την επόμενη ημέρα, εστιάζει στον σχεδιασμό μιας ισχυρής καμπάνιας της Ελλάδας στο εξωτερικό, με σκοπό τη δυναμική επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού, μόλις το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες.

Με δεδομένο ότι η άρση των μέτρων και η επαναλειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας δεν σηματοδοτούν την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, καθώς ο τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την πορεία εξάπλωσης του κορονοϊού στις χώρες που αποτελούν πηγές ταξιδιωτών για την Ελλάδα, η νέα εκστρατεία προβολής του ΕΟΤ είναι βασισμένη στον χρόνο εξόδου κάθε χώρας από την υγειονομική κρίση, όπως αυτός προκύπτει από την έρευνα του Εργαστηρίου Ανάλυσης Δεδομένων και Πρόβλεψης του Πολυτεχνείου Κρήτης, έτσι ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή απήχηση της καμπάνιας.

«Για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στον τρόπο προσέγγισης των ξένων αγορών, χρειαζόμαστε επιστημονικά δεδομένα και αξιόπιστες αναλύσεις. Η πορεία αντιμετώπισης της πανδημίας στις αγορές της Ευρώπης που μας ενδιαφέρουν είναι εξίσου σημαντικό στοιχείο με την πορεία εξέλιξής της στη χώρα μας», τονίζει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης.

Η νέα καμπάνια που θα είναι στοχευμένη σε κάθε αγορά-πηγή εισερχόμενου τουρισμού ξεχωριστά, θα βγει στον «αέρα» τον Ιούνιο και θα εστιάζει στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, κεφαλαιοποιώντας σε σημαντικό βαθμό τα αντανακλαστικά που επέδειξε η Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στο… μικροσκόπιο

Η έρευνα εστιάζει σε πρώτο επίπεδο στην παρατήρηση των κρουσμάτων και των μέτρων που έχουν ληφθεί στην Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Βρετανία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία και προβλέπει το τέλος της εξάπλωσης του κορονοϊού στις συγκεκριμένες αγορές-στόχους. Αυτός ο παράγοντας θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την πορεία της τουριστικής σεζόν.

«Η χρονική περίοδος άρσης των μέτρων, η άρση της απαγόρευσης των πτήσεων (όπου έχουν ανασταλεί) καθώς και το κατά πόσο οι κυβερνήσεις και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα ενθαρρύνουν τον κόσμο να ταξιδέψει ξανά θα αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες για την εισροή επισκεπτών και χρημάτων στη χώρα μας», επισημαίνει ο κ. Γιώργος Ατσαλάκης, επίκουρος καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, η καμπάνια του ΕΟΤ θα επικεντρωθεί σε πρώτη φάση στην προβολή των πλεονεκτημάτων της χώρας μας στη Φινλανδία, η οποία εκτιμάται ότι βγει πρώτη από την υγειονομική κρίση, στις αρχές Μαΐου, μαζί με το Ισραήλ. Θα ακολουθήσει στοχευμένη εκστρατεία στη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Βρετανία και τη Νορβηγία, στις οποίες το τέλος εξάπλωσης του κορονοϊού τοποθετείται, με βάση την έρευνα, στα μέσα Μαΐου, συμπίπτοντας με την έξοδο της Ελλάδας από τη δίνη της πανδημίας.

Η τελευταία φάση της διαφημιστικής καμπάνιας που σχεδιάζει ο ΕΟΤ και θα είναι στο σύνολό της digital, αξιοποιώντας τη δύναμη των νέων τεχνολογιών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα περιλαμβάνει την προβολή της Ελλάδας στην Ιταλία και τη Σουηδία, δύο χώρες οι οποίες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τον Covid-19 στα τέλη Μαΐου.

Στο επόμενο στάδιο της έρευνας, η οποία ανανεώνει τα ευρήματά της σε καθημερινή βάση, θα ενταχθούν και άλλες χώρες-στόχοι της Ελλάδας, όπως η Αυστρία, η Κύπρος, η Ολλανδία, η Ελβετία, η Πολωνία, η Ρωσία, ο Καναδάς και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.

Κριτήριο η ασφάλεια

Σε κρίσιμο παράγοντα που θα επηρεάσει εν πολλοίς την πορεία της φετινής σεζόν αναδεικνύεται πλέον το αίσθημα ασφάλειας που θέλουν να έχουν όσοι τουρίστες επιλέξουν να ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι για διακοπές.

«Φέτος η τουριστική πίτα θα είναι μικρότερη, αλλά η Ελλάδα μπορεί να αποσπάσει το δικό της μερίδιο. Η χώρα μας έχει καλύτερη εικόνα σε σχέση με τις ανταγωνίστριές της, γιατί αποπνέει ασφάλεια και ηρεμία. Η ασφάλεια είναι το βασικό μας πλεονέκτημα», εξηγεί ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.

Η εξασφάλιση της εμπιστοσύνης σε συνδυασμό με τα άμεσα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση καθώς και ο σχετικά μικρός αριθμός κρουσμάτων στη χώρα μας σε σχέση με τις άλλες χώρες, δημιουργούν την εικόνα ότι η Ελλάδα είναι «ασφαλής προορισμός», με τον Γ. Ατσαλάκη από την πλευρά του να λέει: «Είναι πολύ σημαντικό να κατανοηθεί ότι οι ανάγκες των τουριστών είναι πλέον διαφορετικές σε σχέση με το παρελθόν. Μία καινούργια ανάγκη, αυτή της προστασίας των τουριστών αλλά και του ντόπιου πληθυσμού από πιθανή μετάδοση του ιού αναδεικνύεται και είναι υψίστης σημασίας», επισημαίνοντας ότι η ασφάλεια που προσφέρει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής

Προτεινόμενα για εσάς

Μπόρις Τζόνσον: Αναπόφευκτο το δεύτερο κύμα της πανδημίας, πιθανοί νέοι περιορισμοί

Ανδρέας Ντίνης

Θετικός στον κορωνοϊό ο Γάλλος ΥΠΟΙΚ Μπρουνό Λεμέρ

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός – Τηλεργασία: Ποιες είναι οι ευπαθείς ομάδες στον ιδιωτικό τομέα

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός: Βρέθηκε θετικό στον ιό βρέφος στην Εορδαία

Ανδρέας Ντίνης

Ισπανία-Κορωνοϊός: Μερικό lockdown σε συνοικίες της Μαδρίτης για την αναχαίτιση του ιού

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός – Νέα μέτρα στην Αττική: Τι θα αλλάζει σε εργασία, συναθροίσεις – Στο τραπέζι και το sms στις μετακινήσεις

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός: Νέα μέτρα στην εργασία από Δευτέρα – Ποιες αλλαγές έρχονται

Ανδρέας Ντίνης

Κορωνοϊός: «Κόκκινη ζώνη» ο Δήμος Αθηναίων – Μέτρα για ευάλωτες ομάδες και ξενοδοχεία καραντίνας

Evanthia Karra

Κορωνοϊός – «Καμπανάκι» Μαγιορκίνη: Πάνω από το 1 ο δείκτης R στην Αττική

Evanthia Karra