Ελεύθερος Τύπος
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το θεατρικό στοίχημα της «Μυθωδία» με «Εμπορικόν» και θέατρο Πειραιώς 131 – Πρώτο κουδούνι με «Μήδεια»

Ξένια Στούκα

Δυνατές υπογραφές, ηθοποιοί αξιώσεων και εμβληματικά έργα συναντάμε στο φετινό ρεπερτόριο του θεάτρου «Εμπορικόν» και της σκηνής Πειραιώς 131.

Η εταιρία Μυθωδία των Γεράσιμου Σκαφίδα και Νικορέστη Χανιωτάκη ανέλαβε το τιμόνι των δύο θεάτρων της πόλης έχοντας σχεδιάσει τέσσερις ενδιαφέρουσες παραστάσεις.

«Μόνο οι συνέργειες θα μπορούν να κρατήσουν ζωντανό το θέατρο. Ετσι για τη Μυθωδία ανοίγει μια νέα σελίδα, καθώς αναλαμβάνουμε αυτά τα δύο θέατρα σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα, τα οποία μας παραχωρούν τους χώρους τους», σημείωσε μεταξύ άλλων ο πολύπειρος σκηνοθέτης Νικορέστης Χανιωτάκης, ενώ ο συνεργάτης, σκηνοθέτης και ηθοποιός Γεράσιμος Σκαφίδας μίλησε για την πολύ δύσκολη συνθήκη που βιώνει ο χώρος του θεάματος λόγω της πανδημίας.

«Τα μέτρα του 30% της πληρότητας που ανακοινώθηκαν δεν είναι βιώσιμα για τα θέατρα, ωστόσο ανοίγουμε με την ελπίδα ότι θα φτιάξουν τα πράγματα», είπε ο κ. Σκαφίδας, κάνοντας παράλληλα επίκληση στην Πολιτεία να υποστηρίξει τους καλλιτέχνες «διότι δεν επαιτούμε χρήματα, εργαζόμαστε».

Σύμφωνα λοιπόν με το πρόγραμμα, στο θέατρο «Εμπορικόν» από τις 18 Οκτωβρίου επανέρχεται η εξαιρετική παράσταση «Μήδεια» του Μποστ, την οποία σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης.

Η παράσταση που ξεκίνησε την προηγούμενη σεζόν και την απόλαυσαν περισσότεροι από 20.000 όπου κι αν ταξίδεψε ανανεώνει το ραντεβού της σε λίγες ημέρες.

Τον κεντρικό ρόλο της παιδοκτόνου μάνας δεν ενσαρκώνει γυναίκα, αλλά ο εξαίρετος Μάκης Παπαδημητρίου. Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη, παίζεται ζωντανά επί σκηνής από τους ηθοποιούς και φέρει την υπογραφή της Monika.

Αν τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν ανατρέψουν το τοπίο της πόλης -όπως είπαν οι συντελεστές-, το κοινό θα απολαύσει και τις «Μάγισσες του Σάλεμ» του Αρθουρ Μίλερ.

Η παράσταση έχει προγραμματιστεί να ανέβει από τις 11 Νοεμβρίου. Τη σκηνοθεσία υπογράφει και πάλι ο Χανιωτάκης και πρωταγωνιστούν οι Νικήτας Τσακίρογλου, Ιωάννα Παππά και Ρένια Λουιζίδου.

«Το έργο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στη Μασαχουσέτη το 1692 και εμφανίστηκαν στη μεγάλη οθόνη με πρωταγωνιστές τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις και τη Γουινόνα Ράιντερ», περιέγραψε χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης και επισήμανε ότι «οι Μάγισσες του Σάλεμ αποτελούν μια διαχρονική καταγγελία των δεισιδαιμονιών, των προκαταλήψεων και του φανατισμού».

Από τις 24 Οκτωβρίου στο θέατρο Πειραιώς 131 θα δούμε τη «Γυναίκα με τα Μαύρα» της Σούζαν Χιλ. Το κορυφαίο θεατρικό θρίλερ όλων των εποχών, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημά της, σε θεατρική προσαρμογή Stephen Mallatratt, παρουσιάζεται εδώ και 31 συνεχόμενα χρόνια στο West End του Λονδίνου.

Τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νικορέστης Χανιωτάκης, ο οποίος μίλησε για τη «στοιχειωμένη ατμόσφαιρα, τις κραυγές, τους υπόκωφους ήχους, την ομίχλη και τις σκιερές γωνιές που εξάπτουν τη φαντασία».

Πρωταγωνιστούν ο Τάσος Χαλκιάς κι ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Το φινάλε είναι απροσδόκητο -όπως περιέγραψαν οι συντελεστές- και «η αφήγηση αναδεικνύεται ικανή ακόμη και να ζωντανέψει τη γυναίκα με τα μαύρα, που “μολύνει” με την κατάρα της ακόμα και τον ίδιο τον ηθοποιό».

Στην ίδια σκηνή προγραμματίζεται να ανέβει η νέα παράσταση «Βich Boxer», ένας μονόλογος διά χειρός του Ανδρέα Κοντόπουλου, με τη Μαίρη Συνατσάκη στο ρόλο της γυναίκας μποξέρ. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, η πρεμιέρα θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

«Το θέατρο πρέπει να στηρίξει την κοινωνία» – Ο Ε.Τ. μίλησε με ανθρώπους του χώρου – Οι νέες παραστάσεις

Δημήτρης Ντόγκας

Τάκης Χρυσικάκος στον «Ε.Τ.»: Μετά την πανδημία ας δημιουργήσουμε θέατρο, όχι εγωκεντρισμό

Tinad

Μενδώνη: Χωρίς θέατρο και κινηματογράφο θα οδηγηθούμε όλοι τον ψυχίατρο

Evanthia Karra

Αιμιλία Υψηλάντη: Η «Υποχώρηση από τη Μόσχα» είναι μια ιστορία έρωτα, συμβίωσης και μοναξιάς

Δημήτρης Ντόγκας

Πασχαλίδης για ακύρωση συναυλιών: «Οι νότες μεταφέρουν τον ιό, ενώ οι λέξεις όχι;»

Δημήτρης Ντόγκας

Περιμένοντας την Μπελούτσι στο Ηρώδειο. Τι λένε για την κρίση στον «Ε.Τ.» ανθρώποι του θεάτρου

Δημήτρης Ντόγκας

«Το Καπλάνι της Βιτρίνας» για μία μόνο βραδιά στο θέατρο Βεάκειο – Τι λέει στον «Ε.Τ.» η σκηνοθέτις Ανδρομάχη Χρυσομάλλη

Μιχάλης Μάρδας

Η πανσέληνος του Αυγούστου αγκαλιά με την τέχνη: Αρχαιολογικοί χώροι υποδέχονται το κοινό!

Tinad

Yπουργείο Πολιτισμού: Πάνω από 2 εκατ. ευρώ ενίσχυση στο Θέατρο – Δείτε το σκεπτικό της απόφασης και τα ποσά

Μιχάλης Μάρδας