Κανένας κόσμος δεν είναι αγγελικά πλασμένος. Ούτε καν ο κόσμος των συγγραφέων! Αυτή την έκπληξη μας επιφυλάσσει στο νέο της βιβλίο «Ο βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος», εκδόσεις Ψυχογιός η συγγραφέας Κλαίρη Θεοδώρου, στην πρώτη της απόπειρα στο χώρο του αστυνομικού γίγνεσθαι. Η ανάπτυξη της πλοκής και η κορύφωσή της δείχνουν πολλή μελέτη για να στηθεί σωστά αυτή η ιστορία μέσα από μια σειρά καταιγιστικών ανατροπών.
Μια ιστορία διαφορετική, με έναν δράστη που μάχεται να επιβιώσει και με μια αλήθεια κρυμμένη στα βάθη της ψυχολογίας των ηρώων, η οποία ανατρέπει όσα γνωρίζαμε μέχρι την τελευταία σελίδα.
Η συγγραφέας χρησιμοποιεί πολλά πρόσωπα και λογοτεχνικές αναφορές για να στήσει ένα θελκτικό πρώτο μυθιστόρημα που ξεφεύγει τελείως από τα συνήθη της.
Εκτός από το σασπένς και το μυστήριο που αποτελούν το κυρίαρχο στοίχημά της, το αγωνιώδες μυθιστόρημα δράσης κινείται σε τελείως διαφορετικό κλίμα και γεωγραφικό παράλληλο! Διαδραματίζεται με ήρωες τη συγγραφέα Λούνα Μάρκος, τον σύζυγό της, Φίλιπ, τον ντετέκτιβ Σπρίνγκερ και την ανατρεπτική αδελφή της, Αννα.
Θαυμάσιοι χαρακτήρες, πρώτοι, δεύτεροι και τρίτοι, οι οποίοι, παρά τη φρενήρη πλοκή του βιβλίου, περιγράφονται αναλυτικά και πειστικά, διαβάζονται με την αγωνία που προσδοκά κανείς από μια αστυνομική ιστορία, με ανατροπές, εκπλήξεις ή συναισθηματική φόρτιση για την τύχη του βασικού ήρωα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις δεν λείπουν οι πιο ριψοκίνδυνοι πειραματισμοί με ιδιαίτερα αφηγηματικά μοντέλα, προσεκτικές περιγραφές των τόπων και των χώρων, η δε πλοκή πηγαινοέρχεται με ταχύτητα κι ευελιξία στο χρόνο.
Μια διάσημη συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων που, αποφασίζοντας να σκοτώσει τον βασικό ήρωα των βιβλίων της, πέφτει ξαφνικά σε δυσμένεια. Ενας σύζυγος-τρόπαιο που ετοιμάζεται να την εγκαταλείψει για τη νεότερη ερωμένη του. Οι πανταχού παρών βασιλιάς και ο γελωτοποιός του, που στοιχειώνουν κάθε κίνησή της. Κι ένας ανώτατος επιθεωρητής -σε μια γκρίζα και παγωμένη πόλη- κόντρα σε όλα τα μυθιστορηματικά κλισέ.
Μόναχο 2018. Η Λούνα Μάρκος, πασίγνωστη συγγραφέας, σκηνοθετεί με τη συγκατάθεση του σύντομα τέως συζύγου της τη δολοφονία του, προκειμένου να προκαλέσει εκ νέου φρενίτιδα στα μίντια με το όνομά της. Δεν φαντάζεται όμως πως η πραγματικότητα ξεπερνά πολλές φορές κάθε φαντασία, καθώς μονάχα η αλήθεια μπορεί να μετατραπεί τελικά στον απόλυτο εφιάλτη. Ενας ειδεχθής φόνος οδηγεί τους πάντες στην παράνοια. Τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και κανένας δεν είναι αθώος, ενώ τα γεγονότα μοιάζουν να διαστρεβλώνονται σαν σε παραμορφωτικό καθρέφτη.
Γιατί τελικά είναι οι οικογενειακές ιστορίες -αυτές που «γράφονται» μέσα σε τέσσερις τοίχους- που μπορεί να αποδειχθούν οι πιο τρομακτικές απ’ όλες. Τέλος, η αναμέτρηση με την ενοχή αποτελεί τη βασική θεματολογία στο διήγημα με ποιον έφυγε ο Φίλιπ και πού κατέληξε, σε μια αγωνιώδη αφήγηση που αγγίζει περισσότερο τα όρια του ψυχολογικού θρίλερ χωρίς ψευδαισθήσεις για την κόλαση του σύγχρονου κόσμου. Ενα θρίλερ για την ανατροπή που έρχεται μετά την κίνηση ματ. Γιατί, ως γνωστόν, στο σκάκι ο βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος. Κάποιες φορές, όμως, δεν πεθαίνει καν.
Με το βιβλίο της «Ο βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος» η Κλαίρη Θεοδώρου μάς αποδεικνύει πως με αυτή τη νέα της προσπάθεια έχει τη δύναμη και πάει ένα βήμα παραπέρα, γιατί το αστυνομικό είναι κάτι σαν το ρεβόλβερ της λογοτεχνίας!