ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ομφαλός της… Ευρώπης με Μπετόβεν

Αρχαίο θέατρο Δελφών: Ομφαλός της… Ευρώπης με Μπετόβεν

Δέσποινα Σαββοπούλου

Να μπορείς να συνενώνεσαι με περισσότερους από δύο εκατομμύρια Ευρωπαίους, έστω και από τη μοναξιά του γραφείου σου, και να… βρίσκεσαι σ’ έναν εμβληματικό τόπο, αυτόν του αρχαίου θεάτρου Δελφών, για να παρακολουθήσεις την αληθινά συγκλονιστική συναυλία-μυσταγωγία με τον Θεόδωρο Κουρεντζή στο πόντιουμ, είναι από τα πολύ καλά που προσφέρει η τεχνολογία.

Σίγουρα, βέβαια, θα προτιμούσαμε να ήμαστε εκεί, όμως η απόσταση δεν μειώνει καθόλου την αξία της μοναδικής αυτής πολιτιστικής εμπειρίας που προσέφερε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε συνεργασία με τον τηλεοπτικό σταθμό ARTE. Στην κυριολεξία εκείνη την ημέρα οι μούσες κατέβηκαν και ασπάστηκαν κοινό και μουσικούς στους Δελφούς, με τον Ελληνα διακεκριμένο, διεθνή μαέστρο Θ. Κουρεντζή να έρχεται πρώτος σε τηλεθέαση και να στρέφει τα βλέμματα των Ευρωπαίων στον μαγικό αυτόν τόπο.

Εκατομμύρια άνθρωποι απ’ όλη την Ευρώπη αγκάλιασαν την «Ημέρα Beethoven», τον 9ωρο μουσικό μαραθώνιο, στο πλαίσιο του οποίου παρουσιάστηκαν ζωντανά την Κυριακή 6 Ιουνίου από τις 2:00 το μεσημέρι έως τις 11:00 το βράδυ και οι εννέα Συμφωνίες του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, σε εννέα συναυλίες που φιλοξενήθηκαν σε συμφωνικές αίθουσες, υπαίθριους χώρους και αξιοθέατα εννέα ευρωπαϊκών πόλεων (Βόννη, Δουβλίνο, Ελσίνκι, Λουξεμβούργο, Πράγα, Λουγκάνο, Δελφοί, Στρασβούργο, Βιέννη), με τη συμμετοχή διακεκριμένων συνόλων, αρχιμουσικών και σολίστ.

Η «Ημέρα Beethoven» ήταν ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πανευρωπαϊκό εγχείρημα που απέδειξε τη δύναμη της κλασικής μουσικής εν μέσω πανδημίας, στο οποίο το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών συμμετείχε με μια συναυλία-μυσταγωγία (Κυριακή 6/6, 8:00 μ.μ.), με φόντο το αρχαίο θέατρο των Δελφών, ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, χτισμένο σε μια θέση μοναδικής φυσικής ομορφιάς τον 4ο αι. π.Χ., που σπάνια υποδέχεται καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

Το υποβλητικό δελφικό τοπίο συνδυάστηκε μαγικά με τη βαθιά πνευματικότητα της μουσικής του Μπετόβεν και συγκεκριμένα με την «Εβδομη Συμφωνία» του. Την ερμήνευσε με συγκλονιστικό τρόπο η Ορχήστρα music Aeterna, υπό τη διεύθυνση του πολυβραβευμένου Θεόδωρου Κουρεντζή, ενός μαέστρου που αντιμετωπίζει αντισυμβατικά, με μια εντελώς ιδιοσυγκρασιακή ματιά, ακόμη και τα πιο πολυπαιγμένα έργα. Μια Συμφωνία σχεδόν χορευτική που αναδείχθηκε ακόμη περισσότερο από την κινησιολογική προσέγγιση της Sasha Waltz -από τις σημαντικότερες μορφές του σύγχρονου χορού-, η οποία δημιούργησε ειδικά για τη συναυλία μια λιτή νέα χορογραφία για 12 χορευτές. Μια δημιουργία ποιητική που θύμιζε πομπή αρχαίας ιεροτελεστίας (παγκόσμια πρεμιέρα), εμπνευσμένη από το Allegretto – Δεύτερο Μέρος της «Εβδόμης», απόλυτα εναρμονισμένη με το περιβάλλον των Δελφών.

Το σπουδαίο καλλιτεχνικό γεγονός, που υπήρξε ταυτόχρονα μια μεγάλη πρόκληση από τεχνικής και τεχνολογικής άποψης για όλους τους συμμετέχοντες, αποτέλεσε συμπαραγωγή του Μεγάρου, της Unitel, κορυφαίου διεθνούς διανομέα τηλεοπτικών παραγωγών κλασικής μουσικής, και της ZDF (Κρατική Γερμανική Τηλεόραση) και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον γαλλογερμανικό τηλεοπτικό σταθμό ARTE.

Η συναυλία της music Aeterna υπό τον Θεόδωρο Κουρεντζή έγινε στους Δελφούς με την υποστήριξη της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Οργανισμού Πολιτιστικής Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας, του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, του World Human Forum, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και του Ελληνικού Πολιτιστικού Κέντρου στο Παρίσι (Centre Culturel Hellénique).
Μάλιστα, η συναυλία στους Δελφούς είχε την πιο εντυπωσιακή ανταπόκριση από όλες τις άλλες συμφωνίες, κερδίζοντας την πρώτη θέση στα ποσοστά τηλεθέασης! Σημείωσε τεράστια επιτυχία και διαδικτυακά, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: είχε 30.000 μοναδικά views μέσω του site του ΜΜΑ (αύξηση επισκεψιμότητας: 300%), την παρακολούθησαν τηλεοπτικά 351.00 θεατές στη Γερμανία και 485.000 στη Γαλλία (αύξηση τηλεθέασης ARTE: 50%), ενώ τα views ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Οπως δήλωσαν ο Βόλφγκανγκ Μπέργκμαν, γενικός εκτελεστικός διευθυντής του ARTE Γερμανίας, και ο Ερνστ Μπούχρουκερ, διευθύνων σύμβουλος της UNITEL, αυτό το ιδιαίτερα επιτυχημένο οπτικοακουστικό γεγονός ανοίγει το δρόμο σε νέες μελλοντικές συνεργασίες για μουσικά πρότζεκτ πανευρωπαϊκής εμβέλειας.

Επιπλέον, η μεταδόθηκε ζωντανά από την ΕΡΤ2 και προβλήθηκε, παρουσία κοινού, σε πραγματικό χρόνο στον Κήπο του Μεγάρου και στην πλατεία Αγίου Γεωργίου Δελφών από γιγαντοοθόνες. Την παρακολούθησαν αντιστοίχως 900 και 200 άτομα (φυσική παρουσία).

Info

Οσοι δεν μπορέσατε να παρακολουθήσετε τη μοναδική αυτή συναυλία έχετε την ευκαιρία να την δείτε online από το site του Μεγάρου (www.megaron.gr) και από το fb, όπου είναι διαθέσιμη έως τη Δευτέρα 14 Ιουνίου στις (00:00). Επίσης, διατίθεται για δωρεάν online παρακολούθηση έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 στην ιστοσελίδα του ARTE.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις 

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Ακολουθήστε το EleftherosTypos.gr σε InstagramFacebook και Twitter

Προτεινόμενα για εσάς

Η μουσική «ανθίζει» ξανά στο Μέγαρο Μουσικής – Οι live εμφανίσεις στον κήπο

Προσοχή: Κλείνουν στις 16:30 οι σταθμοί του Μετρό «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Στην ΕΡΤ η εκδήλωση της «Πρωτοβουλία 1821-2021» στο Λονδίνο με σολίστ τον Λεωνίδα Καβάκο – Στο Μέγαρο οι μουσικοί της Καμεράτα [βίντεο]

Δημήτρης Ντόγκας

Τhe Reed Project στο Μέγαρο Μουσικής σε δωρεάν live streaming – Πως θα παρακολουθήστε τη συναυλία

Δημήτρης Ντόγκας

Μέγαρο Μουσικής: Κυριακή του Πάσχα με τη φημισμένη Ντινάρα Αλίεβα

Ο κορωνοϊός έβαλε «λουκέτο» σε Μέγαρο Μουσικής, Μουσεία και Αρχαιολογικούς χώρους

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Ατύχημα… 120.000 ευρώ στο Μέγαρο Μουσικής – Τι ζητά η ηθοποιός Κατερίνα Αποστόλου

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Θάνος Μικρούτσικος: Συναυλία για τον Νίκο Καββαδία στο Μέγαρο Μουσικής

Δεκάδες προσαγωγές έξω από το Μέγαρο Μουσικής πριν από την ομιλία Τσίπρα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom