Ελεύθερος Τύπος
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Κόβει» εισιτήρια το διαδικτυακό θέατρο

Εθνικό Θέατρο: Επιτροπή θα επιλέξει τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή

ΞΕΝΙΑ ΣΤΟΥΚΑ, [email protected]

Το θέατρο δεν έχει βγει από τη ζωή μας. Σε αυτές τις δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες το θέατρο βρίσκει τον πιο «ζωντανό» τρόπο να εκμηδενίσει τις αποστάσεις και να μπει στα σπίτια ακόμα και των πιο απομακρυσμένων περιοχών σε Ελλάδα και εξωτερικό, χαρίζοντας στιγμές ψυχικής ανάτασης.

Ολο και περισσότεροι πολιτιστικοί φορείς ή μεμονωμένες παραγωγές είτε σε απευθείας μετάδοση είτε on Demand οργανώνουν προβολές για το θεατρόφιλο κοινό. Τα στοιχεία που συνέλεξε ο «Ε.Τ.» είναι εντυπωσιακά. Το κοινό «κλικάρει» για συντροφιά τη ζωντανή μετάδοση ή μια άρτια μαγνητοσκοπημένη παράσταση πυροδοτώντας μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις τον ανταγωνισμό με τα τηλεοπτικά προγράμματα.

Τα νούμερα των views συμπυκνώνουν ενδεικτικά μια τάση που μπορεί να γεννήθηκε λόγω των συνθηκών ωστόσο φαίνεται να συνεχίζεται όχι ως αντικατάσταση της θεατρικής συνθήκης, αλλά ως όχημα προβολής ποιοτικού θεάτρου σε κοινό που δεν έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει θέατρο. Θεαματική ανταπόκριση έχουν και άλλες online πολιτιστικές δράσεις και συζητήσεις. Εντυπωσιακός είναι ο αριθμός της συνολικής θέασης των ψηφιακών προγραμμάτων της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση που ξεπερνούν τις 3.500.000 επισκέψεις από τον Απρίλιο που ξεκίνησε το πρώτο lockdown!

» Εθνικό Θέατρο: Από τα μέσα Νοεμβρίου πραγματοποιεί απευθείας live streaming μεταδόσεις παραστάσεων. Η πρώτη κρατική σκηνή της χώρας έχει ήδη προβάλει ζωντανές διαδικτυακές μεταδόσεις προσφέροντας τη δυνατότητα πρόσβασης στις παραστάσεις της τρέχουσας θεατρικής περιόδου που διακόπηκαν λόγω της επιβολής του απαγορευτικού. Σύμφωνα με πληροφορίες μας οι τέσσερις παραστάσεις που έχουν προβληθεί απευθείας μέχρι στιγμής «ξεπέρασαν» τις 7.500 προβολές. Αξιοσημείωτα είναι μάλιστα τα στοιχεία που δείχνουν μέχρι πού έφτασε το Εθνικό Θέατρο να εκπέμπει: Από τις γειτονιές της Αθήνας και τα χωριά του ακριτικού Πωγωνίου των Ιωαννίνων μέχρι το Λουξεμβούργο και τη Μάλτα και από τα Αραβικά Εμιράτα έως στη Νέα Υόρκη και τον Καναδά. Απευθείας από τη Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» μέχρι στιγμής έχουν προβληθεί «Η κυρία του Μαξίμ» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, το «Φεγγάρι από χαρτί» διά χειρός Μιχάλη ΡέππαΘανάση Παπαθανασίου, το «Σ’ εσάς που με ακούτε» του Αλέξανδρου Αβρανά και το παιδικό «Πιστεύω στους Μονόκερους» σε σκηνοθεσία Σοφίας Βγενοπούλου.

» Θέατρο Πορεία: Από το πρώτο lockdown της άνοιξης ανέδειξε εύστοχα και με δεξιοτεχνία τα αντανακλαστικά του σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. «Το Πορεία αφήνει ανοιχτή την πόρτα επικοινωνίας με το κοινό μέχρι να επιστρέψουμε στη σκηνή. Σε αυτό το δεύτερο lockdown το Πορεία εμπλούτισε τις ψηφιακές του υπηρεσίες με το real time live streaming, δηλαδή με απευθείας μετάδοση. Στο Πορεία πριν από την κάθε παράσταση και για τις πρόβες κάνουμε covid test. Στόχος μας είναι να προάγουμε την αίσθηση του ζωντανού θεάτρου, την οποία θέλουμε να παρέχουμε στο κοινό μας», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Τάρλοου. Η ζωντανή μετάδοση της θρυλικής «Μεγάλης Χίμαιρας» του Μ. Καραγάτση διά χειρός Τάρλοου ξεπέρασε τις 5.000 προβολές, το «θείο Τραγί» του Αρη Μπινιάρη και ο «Αρίστος» του Γιώργου Παπαγεωργίου σημείωσαν αντίστοιχα 1.200 και 2.000 views. Οι ψηφιακές δυνατότητες του θεάτρου Πορεία, όπως μας περιγράφει ο κ. Τάρλοου, εμπλουτίζονται με on demand υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθήσει μια παράσταση όποτε θέλει.«Η ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων είναι μια ενέργεια με μακροπρόθεσμο χαρακτήρα που δίνει τη δυνατότητα στο κοινό από κάθε γωνιά του κόσμου να παρακολουθήσει μια άρτια παράσταση. Μέσω των ψηφιακών μεταδόσεων το θέατρο γίνεται εξαγώγιμο προϊόν και ανταγωνίσιμο με προγράμματα τηλεόρασης».

» Θεατρικές Σκηνές: Εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις σε views σημείωσε η προβολή της βιντεοσκοπημένης παράστασης του έργου «Τρίτο Στεφάνι» του Ταχτσή σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των Θεατρικών Σκηνών Πάνο Κατσαρίδη, η παράσταση συγκέντρωσε 15.594 προβολές σε 46 χώρες τις δύο βραδιές που προβλήθηκε. Λίγες ημέρες μετά οι «Μάγισσες της Σμύρνης» «εισέπραξαν» 4.500 «κλικ». «Ο κόσμος επιλέγει το θέατρο ακόμα και σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Οι ψηφιακές μεταδόσεις αποτελούν μια διέξοδο στον εγκλεισμό μέχρι να επιστρέψουμε στις θεατρικές πλατείες και σκηνές» λέει ο κ. Κατσαρίδης και επισημαίνει ότι είναι πολύ σημαντική η ανταπόκριση του κοινού από σημεία της χώρας και του εξωτερικού που δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν παραστάσεις-μεγάλες παραγωγές.

Κλασικά έργα στο ραδιόφωνο

Οι συνθήκες τις πανδημίας επανέφεραν την παράδοση του ραδιοφωνικού θεάτρου. Το Φεστιβάλ Αθηνών πραγματοποιεί τα Radio Plays, τα οποία ξεκίνησαν την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου και κατάφεραν μέσα σε δύο εβδομάδες να συγκεντρώσουν χιλιάδες ακροατές. «Η ανταπόκριση είναι πολύ θερμή. Η επιλογή του αστυνομικού λογοτεχνικού είδους, η μουσική επένδυση και οι εξαιρετικοί συντελεστές θεωρώ ότι είναι τα στοιχεία της θερμής απήχησης του εγχειρήματος» περιγράφει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Κατερίνα Ευαγγελάτου. Το κοινό μπορεί να απολαύσει την ακουστική παράσταση «Οι κορυδαλλοί της Πλατείας Αμερικής» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καταλειφού και τον «Ξένο» της Μαρίας Μαγκανάρη, ενώ την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου θα γίνει η πρεμιέρα του τρίτου Radio Play με τον Γιάννη Χουβαρδά να σκηνοθετεί το διήγημα του Βασίλη Δανέλλη «Καλωσόρισες στην κόλαση, γλυκιά μου».

ΣΤΕΓΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ

Εκατομμύρια views μέσα σε 8 μήνες

Η online μετάδοση δεν αφορά μόνο την παραστατική τέχνη του θεάτρου. Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει πλειάδα ψηφιακών καλεσμάτων και χιλιάδες viewers συντονίζονται στο πρόγραμμά της. Συγκεκριμένα 3.500.000 views συγκέντρωσαν όλα τα προγράμματα της Στέγης από τον Απρίλιο έως σήμερα εκπέμποντας σε 88 χώρες σε όλο τον κόσμο! Στο ψηφιακό κανάλι της φιλοξένησε σημαντικές παραγωγές περασμένων ετών αλλά και νέο υλικό, ενώ παράλληλα, τον Απρίλιο γεννήθηκε το πρόγραμμα «Enter» δίνοντας σε καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο την ευκαιρία να απεγκλωβιστούν από την καλλιτεχνική αδράνεια και την οικονομική δυσπραγία και να φτιάξουν μέσα σε 120 ώρες έργα από το σπίτι τους. Σε λίγες μέρες σειρά θα έχει και ο κλάδος της μουσικής. Η Στέγη προγραμματίζει να «ανοίξει» συναυλιακούς χώρους δίνοντας σε μουσικούς και τραγουδιστές την ευκαιρία να επανέλθουν επί σκηνής και να ξεσηκώσουν το κοινό τους μέσα από τις οθόνες. Το Gagarin είναι ο πρώτος χώρος που ανοίγει για να φιλοξενήσει την πρώτη συναυλία που θα μεταδοθεί μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, «Η Αποκάλυψη» σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου και το «Σώσε» του Michael Frayn σε σκηνοθεσία Εκτορα Λυγίζου συγκέντρωσαν αντίστοιχα 13.900 και 14.000 views. Πέρα από τις θεατρικές παραγωγές σε ψηφιακό περιβάλλον, το πρόγραμμα εμπλουτίστηκε με τις «Ποιητικές Συνομιλίες» σε συνεργασία με το Theatre de la Ville στο Παρίσι, όπου ένας «ακροατής» συνομιλεί για 20 λεπτά με έναν ηθοποιό και στο τέλος της συνομιλίας ο ηθοποιός του «συνταγογραφεί» ποίηση. Οπως ενημερωθήκαμε, οι «Ποιητικές Συνομιλίες» είχαν την καλύτερη ανταπόκριση από οποιαδήποτε άλλη χώρα που συνεργάζεται το γαλλικό θέατρο! Επίσης το πρόγραμμα «I’mpositive» συγκέντρωσε 14.200 views από την 1η Δεκεμβρίου και η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση «8 Γυναίκες Συζητούν: Πατριαρχία, Σεξισμός και Εμφυλη Βία στην Ελληνική Κοινωνία» 33.600 views!

Online παραστάσεις

  • «Η κυρία του Μαξίμ»: Το έργο του Ζορζ Φεϊντό επανέρχεται στις live streaming μεταδόσεις του Εθνικού Θεάτρου. Τη γαλλική φάρσα σκηνοθετεί ο Θωμάς Μοσχόπουλος. Παίζουν μεταξύ άλλων οι Θανάσης Αλευράς, Ευαγγελία Καρακατσάνη και Εμιλυ Κολιανδρή. Η απευθείας μετάδοση θα είναι διαθέσιμη στη σελίδα: livestream.n-t.gr με αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου (κωδικού πρόσβασης). Σάββατο 26/12 στις 7.30 μ.μ.
  • «Η Μεγάλη Χίμαιρα»: Το εμβληματικό έργο του Μ. Καραγάτση σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, η παράσταση-σταθμός του Θεάτρου Πορεία θα παιχτεί για 2 ακόμα real time live streaming μεταδόσεις απόψε Κυριακή 20 και το Σάββατο 26 Δεκεμβρίου στις 20:00. Οι θεατές μπορούν να αγοράσουν το εισιτήριο στο www.poreiatheatre.com
  • «Ωνάσης: Τα θέλω όλα»: Η μεγάλη θεατρική επιτυχία «Ωνάσης: Τα θέλω όλα», με τη σφραγίδα του Σταμάτη Φασουλήκαι έναν θίασο πρωταγωνιστών, θα είναι διαθέσιμη διαδικτυακά on demand για το κοινό, από την Τετάρτη 23 στις 19:00 έως και την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου στις 23:59, μέσω της πλατφόρμας του VIVA.gr.
  • «Η ποντικοπαγίδα»: Το θρυλικό έργο μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι θα παρουσιαστεί ψηφιακά για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή.                                                          Link: https://www.viva.gr/tickets/theater/streaming/pontikopagida/

Παραστάσεις: 19, 25, 26/12, 1, 2/1: 20:00-23:00, 27/12, 3/1: 18:00-23:00

  • «The Sea between My Soul»: Από σήμερα 20 Δεκεμβρίου, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση παρουσιάζει ψηφιακά το συγκλονιστικό έργο που στα ελληνικά μεταφράζεται «Η θάλασσα ανάμεσα στην ψυχή μου» του Λιβανέζου εικαστικού Raed Yassin, σε μουσική του Αμερικανού Alan Bishop. Ταριχευμένα ζώα καταλαμβάνουν τη σκηνή και τραγουδούν για τη μακρά ιστορία θανάτων και φόνων στη Μεσόγειο. Link: www.youtube.com/onassisfoundationchannel

 

Από την έντυπη έκδοση

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Δεν αρκεί μόνο ο Δακτύλιος

Kon

Ζέτα Δούκα: «Όλες οι γυναίκες είμαστε κακοποιημένες» – Τι αποκάλυψε για την υπόθεση με τον Γιώργο Κιμούλη

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Τέλος τα μέτρα για τους εμβολιασμένους: Τι θα ισχύει για εστίαση, διασκέδαση και κόκκινες περιοχές

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Το ρίσκο της χαλάρωσης

Kon

Κορονοϊός: Στο… κόκκινο η μισή Ελλάδα – Σε καθεστώς μίνι lockdown και επίσημα Σέρρες, Καρδίτσα

Λάμπρος Κατσαρός

Lockdown τέλος για τους εμβολιασμένους – Ποια τα μέτρα που θα ανακοινωθούν την Τετάρτη

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Ευρωπαϊκή Ημέρα Συντήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς – Μία διαφορετική ματιά στα ιστορικά μνημεία

Λάμπρος Κατσαρός

Βασίλης Κουτσαβλής: Το Τατόι θα αναγεννηθεί από τις στάχτες του

Λάμπρος Κατσαρός

Κορονοϊός: Στοπ στις συναυλίες για τις κόκκινες περιοχές – Οι Σέρρες μπαίνουν στο «κόκκινο» λόγω Θεσσαλονίκης

Ελεύθερος Τύπος Newsroom