Ελεύθερος Τύπος
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Ζω με τον Διόνυσο και τις Βάκχες του 30 χρόνια

Αλκίνοος Ιωαννίδης: Ζω με τον Διόνυσο και τις Βάκχες του 30 χρόνια

Από τους πιο αγαπημένους τραγουδοποιούς του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης αναδεικνύει την ιδιαίτερη ευαισθησία του με τις δύο συναυλίες που δίνει την Πέμπτη και την Παρασκευή 29 και 30 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, που απευθύνονται πραγματικά σε όλους τους ανθρώπους και έχουν τίτλο «Δίπτυχο».

Δύο μουσικές παραστάσεις που, για πρώτη φορά σε κλειστό συναυλιακό χώρο στην Ελλάδα, παρέχουν καθολική προσβασιμότητα, ώστε να μπορούν να τις παρακολουθήσουν τόσο άτομα με αναπηρία όσο και άτομα με προβλήματα όρασης και ακοής. Ακόμα και οι μουσικόφιλοι σκύλοι οδηγοί τυφλών είναι ευπρόσδεκτοι με τους χειριστές και τις χειρίστριές τους στις δύο συναυλίες.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μια μουσική παράσταση-εμπειρία, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με την «Κίνηση Ανάπηρων Καλλιτεχνών».

Και στη νοηματική

Οι συναυλίες θα συνοδεύονται από ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, ενδογλωσσικούς υπέρτιτλους στα ελληνικά με στοιχεία που συμβάλλουν παράλληλα στην κατανόηση των ηχητικών σημάτων από κωφούς και βαρήκοους, καθώς και ακουστική περιγραφή στα ελληνικά για τυφλούς και ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Το πρόγραμμα της παράστασης θα διατίθεται δωρεάν σε μεγαλογράμματη γραμματοσειρά, γραφή Braille και σε κώδικα QR για τυφλούς και ανθρώπους με προβλήματα όρασης, ενώ ακόμα και οι σκύλοι οδηγοί τυφλών θα μπορούν να εισέλθουν στην αίθουσα.

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης θα παρουσιάσει σε αυτές τις βραδιές στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη δύο πτυχές της δημιουργικής του πορείας, μεταφέροντάς μας, όπως λέει ο ίδιος, «εκεί όπου η λέξη και η νότα γίνονται ένα».
Χθες το μεσημέρι είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από την πρόβα που πραγματοποίησε ο τραγουδοποιός στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ. Στο μέσον πολλών και διαφορετικών συντελεστών ο Αλκίνοος Ιωαννίδης έκανε σαφές το ισχυρό μουσικό του πρόσωπο.

Ακούσαμε ένα απόσπασμα από τη μουσική που έγραψε για τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά, που θα ακουστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ενα έργο-σταθμός στην πορεία του γραμμένο για γυναικεία και ανδρική φωνή, ηθοποιό, δύο όμποε, κρουστά, γυναικεία χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων (Bραβείο μουσικής του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου 2009-2011, Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης, 2012). Στις «Βάκχες», τους ρόλους του ηθοποιού, του κρουστού και του τραγουδιστή κρατά ο ίδιος ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ενώ τα μέρη της Κορυφαίας αποδίδει η σοπράνο Αγάπη Παπαμήτσου. Τα μέρη για σόλο όμποε ερμηνεύουν ο Γιάννης Οικονόμου και ο Γιάννης Τσελίκας. Μαζί τους, η Γυναικεία Χορωδία Opus Femina ΚΕΠΑΠ Δήμου Κορινθίων (διεύθυνση χορωδίας: Φάλια Παπαγιαννοπούλου) και η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ υπό τον μαέστρο Γιώργο Κουντούρη.

«Τέχνη ιερή και παρεξηγημένη»

Το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στο τραγούδι, «τέχνη ιερή όσο και παρεξηγημένη», όπως λέει επίσης ο Αλκίνοος. Θα παρουσιάσει τραγούδια από το σύνολο της δισκογραφίας του μέσα από μια νέα ενορχηστρωτική προσέγγιση για κιθάρα, φωνή, γυναικεία χορωδία και ορχήστρα εγχόρδων. Ο ίδιος βρίσκεται επί σκηνής τόσο ως μουσικός όσο και ως τραγουδιστής.

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης έχει μια διαχρονική σχέση με τον Διόνυσο και τις «Βάκχες» του, που μετρά ήδη τρεις δεκαετίες: «Η μουσική για τις “Βάκχες” γράφτηκε την άνοιξη του 2011 για την παράσταση του σκηνοθέτη όπερας Paolo Baiocco στον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου. Παλαιότερα, το 1989, με το μονόλογο του Διονύσου, πέρασα τις εισαγωγικές εξετάσεις της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Με τον ίδιο ρόλο, τρία χρόνια αργότερα, έδωσα τις πτυχιακές μου εξετάσεις. Πάντα στην ίδια μετάφραση, του Γιώργου Χειμωνά, που αποτελεί έργο από μόνη της. Ζω λοιπόν με τον Διόνυσο και τις “Βάκχες” του, περιστασιακά αλλά έντονα, περίπου τριάντα χρόνια.

Info: Αλκίνοος Ιωαννίδης «Δίπτυχο» 29, 30/3, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, ώρα έναρξης 8.00 μ.μ. Εισιτήρια από 9 έως 45 ευρώ. Τηλ. 210 72.82.333 και σε όλα τα καταστήματα Public.

[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]