ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κώστας Καραμανλής: Οι αποκαλύψεις για τα έργα και τις ημέρες ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΑΣΘ

Newsroom eleftherostypos.gr

Απαντήσεις με στοιχεία έδωσε στο ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ και το συγκοινωνιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Καραμανλής  κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής την απόφαση της αρμόδιας ανεξάρτητης Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών για την ακύρωση του διαγωνισμού για την προμήθεια 750 λεωφορείων, που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Με τον τρόπο αυτό απάντησε στον ισχυρισμό ότι δήθεν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάργησε το διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ, ισχυρισμό που επικαλείται συνεχώς η αξιωματική αντιπολίτευση και το επανέλαβε μάλιστα και ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξη τύπου την Παρασκευή.

«Ο απόλυτος ορισμός των fake news!  Ο ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι αποστρέφεται την αλήθεια», τόνισε ο κ. Καραμανλής, εξηγώντας πως ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από την αρμόδια ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών γιατί παραβίαζε ευθέως διατάξεις της εθνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Ειδικότερα είχε υπερβολικές τεχνικές προδιαγραφές, έρχονταν σε σύγκρουση με τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού και δημιουργούσε πολλά ερωτηματικά όσον αφορά στη χρηματοδότηση της διακήρυξης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε και στις αιτιάσεις του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τεχνικό πρόβλημα σε ένα από τα λεωφορεία, που προσέφερε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ.

«Κι επειδή ακόμα και τις τελευταίες μέρες ακούσαμε τέρατα πάλι από τον ΣΥΡΙΖΑ, θέλω να σας πω ότι το πολιτικό ψεύδος έχει και όρια. Από ένα σημείο και μετά αρχίζει να γίνεται γελοίο και επικίνδυνο» σχολίασε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Δεν είναι δυνατόν η αξιωματική αντιπολίτευση να κινδυνολογεί και ένα μεμονωμένο τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπίστηκε επιτόπου από τον οδηγό, να το μεγεθύνει και να επιχειρεί να πανικοβάλει τον κόσμο».

Διερωτήθηκε δε απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ: «Τόσο πολύ σας έχει πειράξει που ενώνουμε δυνάμεις με τον Δήμο αντί να καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα; Έκανε δωρεά ο Δήμος Θεσσαλονίκης 50 λεωφορεία, εσείς τι θέλατε, να πούμε όχι; Πείτε το ευθαρσώς. Τα πήραμε, τα ελέγχουμε σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, τα βγάζουμε σταδιακά στο δρόμο».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν είπε ποτέ ότι αυτά τα λεωφορεία θα είναι καινούρια. Και πρόσθεσε ότι θα είναι μεταχειρισμένα, αλλά πολύ καλύτερα από λεωφορεία που διαθέτει σήμερα ο ΟΑΣΘ, τα οποία είναι ηλικίας άνω των 15 ετών.

«Το συγκεκριμένο συμβάν το ελέγχουμε -και κυρίως ελέγχουμε το γιατί βρέθηκε το λεωφορείο σε σημείο που δεν προβλεπόταν και αν έγινε μη προβλεπόμενη χρήση του. Ας περιμένουμε τα αποτελέσματα του ελέγχου και είμαι στη διάθεση σας να επανέλθω», κατέληξε.

Ο κ. Καραμανλής επέρριψε βαρύτατες ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για την τραγική κατάσταση στην οποία οδήγησε τον ΟΑΣΘ, σημειώνοντας  πως η προηγούμενη διοίκηση παρά το γεγονός ότι είχε λάβει κρατική επιχορήγηση ύψους 165 εκατομμύριων ευρώ άφησε πίσω της χρέη, απλήρωτα ενοίκια, οφειλές ύψους 21 εκ ευρώ σε φόρους και 3 εκ. ευρώ προς προμηθευτές.

«Αυτό ήταν το θεάρεστο έργο του ΣΥΡΙΖΑ» συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής τονίζοντας πως με βάση το σχέδιο κρατικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΑΣΘ στις 3 Δεκεμβρίου του 2019 η Θεσσαλονίκη θα έμενε χωρίς λεωφορεία.

Ο κ. Καραμαλής σημείωσε πως η νέα κυβέρνηση κατάφερε να δώσει παράταση ζωής στον ΟΑΣΘ.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ για την περιαστική ζώνη πλέον καλύπτεται το 100% των αναγκών. Αφενός, σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης προχώρησε η προμήθεια 50 λεωφορείων από τον Δήμο της Λειψίας.

Αφετέρου, προχώρησε σε διαγωνισμό για τη μίσθωση 180 λεωφορείων προκειμένου να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες του ΟΑΣΘ. Θεσμοθετήθηκε η επιτάχυνση των διαδικασιών για την προμήθεια ανταλλακτικών και τις εργασίες συντήρησης του υφιστάμενου στόλου.

Εξασφαλίστηκε η σταθερή χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με χρηματοδότηση ύψους 48 εκατομμυρίων ευρώ και επιπλέον 55 εκατομμύρια ευρώ για τη μίσθωση λεωφορείων. Δημιουργήθηκε η νέα γραμμή, 32Ν που ενώνει τις Δυτικές Συνοικίες της Θεσσαλονίκης με όλα τα Νοσοκομεία του Κέντρου.

Σύμφωνα, μάλιστα με τα στοιχεία της τηλεματικής του ΟΑΣΘ που παρουσίασε ο Υπουργός από  το βήμα της Βουλής, την προηγούμενη εβδομάδα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφόρησαν κατά μέσο όρο 400 λεωφορεία. «Όχι 235 που παραλάβαμε, αλλά 400 λεωφορεία, δηλαδή, 165 παραπάνω οχήματα. Μιλάμε για μια αύξηση της τάξης του 70%.

Αυτό πέτυχε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κι έχουμε και τον ΣΥΡΙΖΑ να μας κουνάει το δάκτυλο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι το επόμενο βήμα είναι ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια νέων, σύγχρονων λεωφορείων, που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα, ενώ εν τω μεταξύ βρέθηκε η άμεση λύση με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και με το leasing.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς

Αλλο τα σενάρια, άλλο η πραγματικότητα

Kon

Η Μυρσίνη είναι ο Αλέξης και ο Παύλος

Kon

Συνταγή χάους στην πολιτική κουζίνα της Κουμουνδούρου

Tinad

ΣΥΡΙΖΑ: Πλήρης… ασυμφωνία, εικόνα δύο κομμάτων

Μιχάλης Μάρδας

Το βάθος… μετράει

Tinad

Να ντρέπεστε, κύριε Τσίπρα!

Tinad

Ο ΣΥΡΙΖΑ επέστρεψε στο «όχι σε όλα» του 2012

Tinad

Επίθεση ΝΔ για ασφαλιστικές εισφορές: ΣΥΡΙΖΑ σημαίνει υποκρισία και ψέματα

Tinad

Κι όμως μιλάνε για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου

Kon