Ελεύθερος Τύπος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή η διακυβερνητική συμφωνία για τον αγωγό East Med

Χατζηδάκης: O EastMed είναι ένα σχέδιο ειρήνης και συνεργασίας στην νοτιοανατολική Μεσόγειο

Newsroom eleftherostypos.gr

Κατατέθηκε στη Βουλή για κύρωση η διακυβερνητική συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου East Med, που σχεδιάζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδας.

Πρόκειται για τη συμφωνία που υπεγράφη στις 2 Ιανουαρίου 2020 στο Ζάππειο από τους υπουργούς Ενέργειας της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ, κ.κ. Κωστή Χατζηδάκη, Γιώργο Λακκοτρύπη και Γιουβάλ Στάινιτς, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Ισραηλινού ομολόγου του Μπέντζαμιν Νετανιάχου και του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη.

Το σχετικό σχέδιο νόμου τιτλοφορείται «Κύρωση της διακυβερνητικής συμφωνίας μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας, του κράτους του Ισραήλ, της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ιταλικής Δημοκρατίας για ένα σύστημα αγωγού για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς τις ευρωπαϊκές αγορές».

Όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ, η κατάθεση του νομοσχεδίου ακολουθεί την έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης του έργου στην Ελλάδα και την προκήρυξη βασικών τμημάτων της τελικής μελέτης σκοπιμότητας που έγινε από τον φορέα υλοποίησης του έργου, την IGI Poseidon (κοινοπραξία της ΔΕΠΑ και της ιταλικής Edison) την εβδομάδα που πέρασε.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά: «Η Ελλάδα είναι η πρώτη από τις χώρες που υπέγραψαν τη διακυβερνητική συμφωνία του Ζαππείου, που την φέρνει προς κύρωση στη Βουλή. Αποδεικνύουμε εμπράκτως τη βούλησή μας να ανοίξουμε τον δρόμο για ένα έργο υψηλής γεωστρατηγικής σημασίας, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλη την Ευρώπη. Αποτελεί κομβικό μέρος της διεθνούς ενεργειακής μας στρατηγικής, που ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια και διαφοροποιεί τις πηγές και τις οδεύσεις φυσικού αερίου μέσω της προώθησης ενός νέου διαδρόμου για την προμήθεια της Ε.Ε. από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου».

Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός θα έχει αρχική δυναμικότητα 10 δισεκ. κυβικών μέτρων αερίου το χρόνο, με δυνατότητα επέκτασης στα 20 δισεκ. Έχει μήκος περίπου 1900 χιλιόμετρα, από την Λεκάνη της Λεβαντίνης μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου προβλέπεται να διασυνδεθεί με τον υποθαλάσσιο αγωγού Ελλάδας – Ιταλίας. Την ανάπτυξη του αγωγού EastMed υλοποιεί η ελληνική εταιρεία «Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδος – Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε.», στην οποία συμμετέχουν ισοµερώς η ΔΕΠΑ και η Ιταλική EDISON.

Το κόστος του αγωγού Eastmed μέχρι την Ιταλία έχει υπολογισθεί σε περίπου 6 δισ. δολάρια

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς

IEA: Ξεχάστε καυστήρες και… EastMed αν θέλετε «μηδέν» ρύπους

Kon

Κίνηση «ματ» με τον EastMed στη διπλωματική σκακιέρα

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Υπεγράφη το προσύμφωνο για τον East Med – Χατζηδάκης: Για κάποιους μπορεί να είναι εφιάλτης

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

EastMed: Το φυσάει και δεν κρυώνει η Τουρκία – «Θα καταστρέψουμε τα παιχνίδια τους» λέει ο Οκτάι

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Υπογράφεται σήμερα η συμφωνία για τον αγωγό East Med – Γιατί αλλάζει τις ισορροπίες στην Αν. Μεσόγειο

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Στήριξη και από την Ιταλία στoν EastMed – Αύριο υπογράφεται η συμφωνία για τον αγωγό

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Αύριο τα σπουδαία για Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ – Υπογράφεται η συμφωνία για τον αγωγό East Med

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Στην Ελλάδα την Πέμπτη ο Νετανιάχου για την υπογραφή του αγωγού East Med

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Χατζηδάκης για EastMed: Χτίζουμε έναν συνασπισμό νομιμότητας

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom