Ελεύθερος Τύπος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το υπουργείο Παιδείας απαντά για τις Πανελλαδικές: Δεν υπάρχουν «εις διπλούν εξετάσεις»

Διευκρινίσεις σχετικά με το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου δίνει το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μετά και τον σάλο που προκλήθηκε. 

Το υπουργείο Παιδείας σε σημερινή ανακοίνωση και υπογραμμίζει τα εξής

“Μέσα ενημέρωσης χωρίς να διαβάσουν προσεκτικά το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου, γράφουν ότι «διπλασιάζονται οι εξετάσεις», μιλάνε για «πρόσθετες εξετάσεις», σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν κλίμα που δεν βοηθάει την ψύχραιμη αποτίμηση του σχεδίου” επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας και προσθέτει: “Η θέσπιση του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος), που είναι κοινό για όλους τους υποψήφιους, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου, να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται σε μια τρίωρη εξέταση.

Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές. Δίνει, δηλαδή, μια ευκαιρία για τη βελτίωση του βαθμού του Ιουνίου, δίνει ένα «μπόνους» που επιτρέπει στους υποψήφιους να μην αντιμετωπίζουν με το σημερινό δέος τη δοκιμασία των τελικών εξετάσεων.Τα πλεονεκτήματα, όμως, του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος) δεν περιορίζονται στην «ελάφρυνση» της αγωνίας των υποψηφίων και την ψυχολογική βοήθεια που αυτή συνεπάγεται. Λειτουργεί, ταυτόχρονα, και ως ένας «αντικειμενικός» δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του τετραμήνου (όπως και η εκτενής εργασία που θα παραπέμπεται σε εξωτερικό αξιολογητή) και εν τέλει στο κύρος και στην αξιοπιστία του απολυτηρίου”.

“Τέλος, το διαγώνισμα του Ιανουαρίου (για το οποίο επαναλαμβάνουμε η απόδοσή του δεν θα μετρά αν δεν βελτιώνει το βαθμό του Ιουνίου) βοηθά τους μαθητές/τριες να αντιληφθούν κατά πόσο η προετοιμασία τους βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους” τονίζει το υπουργείο Παιδείας και καταλήγει:

“Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να περάσει κανείς στα… ΑΕΙ για να αντιληφθεί ότι δεν υπάρχουν «εις διπλούν εξετάσεις», ούτε ότι «οι πανελλαδικές πολλαπλασιάζονται». Αν πολλαπλασιάζεται κάτι είναι η προστασία των μαθητών και των γονιών από τα συστήματα παραπαιδείας. Αλλά γι’ αυτά κουβέντα…”

Προτεινόμενα για εσάς

Καλλιθέα: Άγριος ξυλοδαρμός μαθητή έξω από σχολείο

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Πάιατ: Ενδεχόμενο βάσεων και σε άλλα νησιά από ΗΠΑ – Εκπλήσσομαι από τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Κακοκαιρία «Μπάλλος»: Επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές του σχολείου που πλημμύρισε [βίντεο]

Λάμπρος Κατσαρός

Τραγικό ρεκόρ για την Ιαπωνία: Μεγάλη αύξηση στις αυτοκτονίες μαθητών

Μαρίνα Μπενέκου

Κεφαλονιά: Κλειστά το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο Πόρου, λόγω της κακοκαιρίας

Ελεύθερος Τύπος NewsRoom

Απεργία εκπαιδευτικών: Παράνομη και καταχρηστική την έκρινε το Εφετείο – 3.000 ευρώ ποινή σε όσους τη συνεχίζουν

Ελεύθερος Τύπος Newsroom

Πανελλήνιες εξετάσεις 2022: Έτσι θα εξετάζονται στα μαθήματα οι υποψήφιοι

Λάμπρος Κατσαρός

Αξιολόγηση παντού

Kon

Αγωγή Κεραμέως κατά της ΑΔΕΔΥ για τη νέα απεργία

Ελεύθερος Τύπος Newsroom