Από την ερχόμενη Παρασκευή περισσότεροι από 121.000 εργαζόμενοι σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, όταν προσέρχονται στην εργασία τους θα πρέπει να σκανάρουν την εφαρμογή myergani.
Η εφαρμογή Myergani Mobileapp αναβαθμίστηκε για να είναι έτοιμη από 1ης Ιουλίου, ενώ έτοιμη είναι και η αντίστοιχη εφαρμογή για τους εργοδότες Ergani CardScanner.
Όσες επιχειρήσεις διαθέτουν σύστημα ωρομέτρησης θα συνεχίσουν να το χρησιμοποιούν.
«H εφαρμογή της κάρτας θα προχωρήσει σε δεύτερη φάση στις εταιρείες security, στις ασφαλιστικές εταιρείες και στην βιομηχανία. Πρόθεσή μας είναι από το καλοκαίρι του 2023 να επεκταθεί στον τουρισμό και στην εστίαση και να καλύψει όλες τις επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές, σε όλο το φάσμα της οικονομίας» τόνισε ο υπουργός.
Αναφερόμενος στις αντιδράσεις των τραπεζών απέναντι στο νέο σύστημα, τόνισε πως το πρώτο δίμηνο δεν θα υπάρξουν κυρώσεις μέχρι να «τρέξει» κανονικά η μεταρρύθμιση και ξεκαθάρισε πως η εφαρμογή της θα γίνει κανονικά.
Σύμφωνα με την Γ.Γραμματέα του υπουργείου Άννα Στρατινάκη, από τις 27 Ιουνίου μπορούν να «βλέπουν» την κάρτα εργασίας εργαζόμενοι, εργοδότες και λογιστές και να τεστάρουν την χρήση της.
Η αυτοματοποιημένη ΑΠΔ και η αναβαθμισμένη λειτουργία του ΣΕΠΕ (ως ανεξάρτητη αρχή) θα βοηθήσουν στην πλήρη εφαρμογή της κάρτας εργασίας.
Σε ότι αφορά τις ειδικότητες που θα μπουν στο νέο σύστημα καταγραφής του χρόνου εργασίας, η κα Στρατινάκη ξεκαθάρισε πως αφορά όλους τους εργαζόμενους που προσέρχονται στον χώρο εργασίας τους στην έναρξη ή στη λήξη του ωραρίου τους, ενώ δεν αφορά όσους εργάζονται με τηλεργασία.
Ο εκπρόσωπος του αναδόχου του έργου, Μπάμπης Σάμιος, ανέφερε πως η καταγραφή του χρόνου εργασίας γίνεται σε 4 απλά βήματα, μέσω του κινητού τηλεφώνου. Ωστόσο υπάρχει και η δυνατότητα να εκτυπωθεί η κάρτα εργασίας, για εργαζόμενους που δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία.
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Οδηγίες για τους εργαζόμενους
Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να «κατεβάσουν» στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.gov.myergani) και App Store (https://apps.apple.com/us/app/myergani/id1624483175), μέσω των επίσημων λογαριασμών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Η εφαρμογή παρέχει στους εργαζόμενους της πρώτης φάσης (τράπεζες και σούπερ μάρκετ), πρόσβαση στην ατομική Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (σε μορφή QR Code), η οποία θα χρησιμοποιείται καθημερινά κατά την προσέλευση/αποχώρηση για την καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση από την αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες (διαδικασία αντίστοιχη με αυτήν που ακολουθείτο για τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού). Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος θα βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
Μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app οι εργαζόμενοι θα βλέπουν επίσης (για κάθε εργοδότη ξεχωριστά, αν υπάρχουν περισσότεροι από ένας) σε μορφή ημερολογίου τον προγραμματισμό του χρόνου εργασίας και τα πραγματικά δεδομένα απασχόλησης ανά ημέρα, με βάση τις πληροφορίες προσέλευσης/αποχώρησης που υποβάλλονται από τον μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας.
Το Ημερολόγιο Εργασίας που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Εργασίας και την Πραγματική Απασχόληση είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο στον εργαζόμενο, εκτός από την ψηφιακή εφαρμογή και μέσα από τη διαδικτυακή πύλη για την ενημέρωση των εργαζόμενων: https://myErgani.gov.gr.
Σημειώνεται ότι η εφαρμογή myErgani mobile app παρέχει πλήθος χρήσιμων πληροφοριών στο σύνολο των εργαζομένων και όχι μόνο σε όσους εργάζονται στις επιχειρήσεις που υιοθετούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Μέσω της εφαρμογής ο εργαζόμενος, (αφού ταυτοποιηθεί με χρήση των κωδικών του taxisnet) αποκτά πρόσβαση στην καρτέλα χρήστη όπου είναι καταγεγραμμένα τα στοιχεία του ιδίου και του εργοδότη ή των εργοδοτών στους οποίους απασχολείται. Οι εργοδότες είναι ομαδοποιημένοι σε δύο κατηγορίες: Ενεργός και Παλαιότερος. Είτε απασχολείται σε έναν είτε σε περισσότερους εργοδότες ταυτόχρονα, η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα παρακολούθησης της εκάστοτε εργασιακής σχέσης και των βασικών της χαρακτηριστικών, όπως οι εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης. Επιλέγοντας κάποιον από τους εργοδότες, προβάλλονται αναλυτικά στοιχεία του εργοδότη και της σχέσης εργασίας.
Παράλληλα, ο εργαζόμενος μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και τον αφορούν, μέσω προωθητικών ειδοποιήσεων (push notifications). Με στόχο τη διαφάνεια και την ολοκληρωμένη ενημέρωση του εργαζόμενου, η εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε όλες τις Δηλώσεις που υποβάλλονται από τον εργοδότη στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.). Το ίδιο συμβαίνει και για τις πληρωμές από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο των διαφόρων δράσεων οικονομικής ενίσχυσης πληγέντων, ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κ.α.. Επίσης, υπάρχει και ειδική ενότητα για την προβολή σημαντικών ανακοινώσεων από τους διαχειριστές του Π.Σ. Εργάνη ή το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Ψηφιακή κάρτα Εργασίας: Οδηγίες για τους εργοδότες
Με την έναρξη της πρώτης φάσης εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας από 1/7/2022, οι επιχειρήσεις της πρώτης φάσης εφαρμογής έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, καθημερινά και άμεσα, σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία του πραγματικού χρόνου εργασίας (γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας) για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης του συστήματος ωρομέτρησης (εφόσον διαθέτουν τέτοιο) με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. Εργάνη, ενώ αν αυτό δεν είναι εφικτό, το Υπουργείο Εργασίας διαθέτει την εφαρμογή Ergani CardScanner.
Η εφαρμογή Ergani CardScanner υποστηρίζει φορητές συσκευές (smartphone και tablet) με λειτουργικό σύστημα Android OS ή iOS. Είναι απαραίτητη η χρήση συσκευής με κάμερα και η απρόσκοπτη σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω WiFi ή/και 4G δικτύου κινητής τηλεφωνίας, για την άμεση υποβολή των γεγονότων προσέλευσης/αποχώρησης του εργαζόμενου. Προτείνεται η δυνατότητα χρήσης και των δύο δικτύων (WiFi και 4G) ώστε να διασφαλίζεται η εμπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης σε περίπτωση τεχνικής βλάβης στο δίκτυο.
Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ταυτοποίησης με τους κωδικούς OΠΣ ΙΚΑ/ΕΦΚΑ της επιχείρησης ή με κωδικούς Παραρτήματος που έχουν δημιουργήσει στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ειδικά για τον μηχανισμό υποβολής δηλώσεων Κάρτας Εργασία. Οι εργοδότες έχουν πρόσβαση στις δηλώσεις Κάρτας Εργασίας που υποβάλλονται αυτόματα από την εφαρμογή CardScanner για κάθε ανάγνωση Ψηφιακής Κάρτας Εργαζομένου, καθώς τα δεδομένα αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμα στον εργοδότη μέσω της διαδικτυακής πύλης του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (eservices.yeka.gr).
Ειδήσεις σήμερα
NATO: Το παρασκήνιο για την αποφυγή θερμού επεισοδίου Ελλάδας-Τουρκίας
Eρχονται Fuel Pass 3 και ενισχυμένη επιταγή ακρίβειας
Καιρός: Κορυφώνεται το κύμα καύσωνα με 40αρια στην Αθήνα και τα ηπειρωτικά